Senaste nytt

SAS Eurobonus + COOP medmera = SANT?

Synd bara att kycklingen är från Danmark
Ja att plåga djur är inget man vill stödja, samtidigt är det svårt att veta vad man kan handla och inte handla i dessa dagar. Jag tänker på alla som valt krav kött just pga den anledningen, men sedan satt fläskets halsen när detta kom fram.

Det var deras djurhållning jag hade i åtanke

Krav-certifierat slakteri i Skåne
Djurplågeri avslöjat på slakteri i Skåne | Aftonbladet

Djurplågeri avslöjat på KRAV-slakteri - Svenska Djurskyddsföreningen

Självklart hoppas jag att min kyckling inte blivit utsatt för samma tortyr, men för det tror jag inte att allt automatiskt blir bättre bara för att det inte kommer den Danmark (utan Sverige).
 
  • Gilla
Reactions: El0

Veratio

Medlem
Ja att plåga djur är inget man vill stödja, samtidigt är det svårt att veta vad man kan handla och inte handla i dessa dagar. Jag tänker på alla som valt krav kött just pga den anledningen, men sedan satt fläskets halsen när detta kom fram.



Krav-certifierat slakteri i Skåne
Djurplågeri avslöjat på slakteri i Skåne | Aftonbladet

Djurplågeri avslöjat på KRAV-slakteri - Svenska Djurskyddsföreningen

Självklart hoppas jag att min kyckling inte blivit utsatt för samma tortyr, men för det tror jag inte att allt automatiskt blir bättre bara för att det inte kommer den Danmark (utan Sverige).

Nu är jag inte så engagerad, men sambon är. Är väl inte bara djurhållningen utan även att de använder antibiotika i mängd.

Köpte tysk fläskytterfile på Lidl för några veckor sedan. Billigt... inte populärt hemma.
 

LPC123

Medlem
Nu är denna tråden riktigt OT! utan att veta tro jag inte att någon av er som diskuterar hur Dansk/Tysk djurhållning är medvetna om hur det verkligen ser ut?! OM vi överhuvudtaget ska diskutera detta här så kan jag meddela er att det är minimala skillnader på en svenskt uppfödd gris mot en Dansk gris! och antibiotika användningen är nästan samma i Danmark som i sverige. Den stora skillnaden varför tex DK fläskfilé är så mycket billigare än svensk är att det finns 10ggr så många grisar i DK som i SE.
Så som i tråden om Corona så bör ingenn leka veterinär och yttra sig utan vi håller oss till tråden vad den handlar om.
Tack o bock
Vill någon veta mera så kan ni skicka mig ett PM så kan jag förklara närmare
 

Roseleaf

Medlem
På tal om något heeeelt annat:
Potatisbullar för 1 kr, är inte det fantastiskt?

Skärmbild 2021-02-04 132019.png
 
Toppen