Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

palmen

Moderator
Skulle omboka en resa ARN-CUN med önskemål om turkish via istanbul.
Agent 1 försökte verkligen söka leg för leg men lyckades inte. Kudos till försök. Såg ej tillgänglighet dock.
Gjorde en HUACA
Det här kan dock bero på married segments hos Turkish där de kanske vill sälja biljetter A-B-C, men när man separat söker A-B eller B-C så visas ingen tillgänglighet trots att det finns på A-B-C.

Pratade själv med en duktig agent förra veckan och det han gjorde var att söka på min sträcka A-C men att lägga in någon "parameter" med att resan skulle gå via B. Om det är så de söker "ben för ben" eller inte låter jag vara osagt. Hanf ick dock fram det mesta jag var intresserad av. Det enda konstiga var att jag ville se om det gick att resa A-C-D, det alternativet kom inte upp, däremot fick han förslag på A-C-B-D, dvs jag var tvungen att flyga tillbaka ungefär 3h från C till B (B låg halvvägs mellan A och C), det skulle vara helt ok att lägga till en extra flight och drygt 6h extra flygtid, men inte flyga absolut närmsta vägen.
 
Det här kan dock bero på married segments hos Turkish där de kanske vill sälja biljetter A-B-C, men när man separat söker A-B eller B-C så visas ingen tillgänglighet trots att det finns på A-B-C.

Pratade själv med en duktig agent förra veckan och det han gjorde var att söka på min sträcka A-C men att lägga in någon "parameter" med att resan skulle gå via B. Om det är så de söker "ben för ben" eller inte låter jag vara osagt. Hanf ick dock fram det mesta jag var intresserad av. Det enda konstiga var att jag ville se om det gick att resa A-C-D, det alternativet kom inte upp, däremot fick han förslag på A-C-B-D, dvs jag var tvungen att flyga tillbaka ungefär 3h från C till B (B låg halvvägs mellan A och C), det skulle vara helt ok att lägga till en extra flight och drygt 6h extra flygtid, men inte flyga absolut närmsta vägen.
ARN-IST är ofta svårt att hitta awards på som passar med en långflygning.
 

Kimmen00

Medlem
Strul med min bokning till Mauritius, tydligen biljetterades den inte korrekt utan jag fick ringa in, agent 1 gav svaret att "det ligger ju så långt fram i tiden att den kanske biljetteras i juli det spelar ingen roll'
Jo tjena. Sen dök de plötsligt upp i mailen men sista leget var borta..
Ringa in igen. En norsk agent som trixade runt och lyckades fixa en flight som inte jag såg. Bra där.
 
  • Gilla
Reactions: fcx

aikelo

Medlem
Ringde in och skulle boka om min Bali resa då jag hittat tillgång på utresan med Eva air från Paris.
Agenten såg ingen av de 3 datumen jag hittade på Awardfares.
Skulle tydligen bli debiterad det nya poängpriset, så då var ombokning inte längre aktuellt för mig.
Funderar på en HUACA bara för att dubbelkolla.
 

fcx

Medlem
Ringde in och skulle boka om min Bali resa då jag hittat tillgång på utresan med Eva air från Paris.
Agenten såg ingen av de 3 datumen jag hittade på Awardfares.
Skulle tydligen bli debiterad det nya poängpriset, så då var ombokning inte längre aktuellt för mig.
Funderar på en HUACA bara för att dubbelkolla.
Bokar man om frivilligt så blir det "alltid" en uppdaterad debitering av poäng och skatter. Detta kan vara till resenärens fördel eller nackdel beroende på hur regelverket har ändrats.

Om man däremot får ett inställt eller tidtabellsändrat flyg så brukar det gå att boka om utan att poängen räknas om.
 

Matore

Medlem
Skrev ett personligt mail till Fredde på Amex. Han tackade så klart men ville vara väldigt tydlig med att reglerna inte har ändrats. Hmmm nä de kanske de inte har men då har TOLKNINGEN av reglerna ändrats, eller vad säger ni? Det går ju inte att söka ben för ben längre och senaste tre gångerna har jag frågat varför "mycket tydliga direktiv uppifrån" har Sveg sagt. Det går heller inte att lägga på ett matarben ARN-FRA ex i efterhand när bonusresor släppts. Då har ju något ändrats... Eller?
 
Jag hoppas att det finns en gatekeeper till Fredriks mail, för sånt här borde inte han syssla med.

Hur går tankarna när man tar kontakt med VDn för ett bolag för att klaga / upplysa om att man är besviken, hur ett samarbetande företag tolkar regler? Även om han säger att inget har ändrats så blir det ju svårt att vifta med det svaret till SAS kundtjänst (även SAS har ju sagt samma sak..). Vad är det man hoppas uppnå? Jag förstår att frågan kan låta ironisk, men jag undrar på riktigt.
 
Jag hoppas att det finns en gatekeeper till Fredriks mail, för sånt här borde inte han syssla med.

Hur går tankarna när man tar kontakt med VDn för ett bolag för att klaga / upplysa om att man är besviken, hur ett samarbetande företag tolkar regler? Även om han säger att inget har ändrats så blir det ju svårt att vifta med det svaret till SAS kundtjänst (även SAS har ju sagt samma sak..). Vad är det man hoppas uppnå? Jag förstår att frågan kan låta ironisk, men jag undrar på riktigt.
Han är inte VD, han är ansvarig för Growing Markets. Han sprider sin mejl över allt på sociala medier och ber folk höra av sig. Tycker det är ett smart knep för att knyta kunderna till sig. Osvenskt dock.

I det här fallet handlar det för mig om att tala om att värdet på Amex produkter och viljan att vara kund försämras om det inte går att boka *A-awards. SAS regler får man ju feedbacka till SAS.
 
Last edited:

bnr

Medlem
Han är inte VD, han är ansvarig för Growing Markets.
Inte?
amexse.PNG
 
Toppen