Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold - nu efter 10 sammanhängande år som EuroBonus Gold

Man hade varit lite bekvämare om de kunnat förlänga innan graceperioden börjar. Min kvalificeringsperiod är januari - december och jag väntar således på förlängning..
 

palmen

Moderator
Som sagt - min period går ut imorgon. Maj känns lite sent för att få besked om jag är fortsatt EBG från februari :)

beskedet jag fått tidigare är att den kommer förlängas - både i denna tråd men även från officiellt håll. Nu börjar jag ångra att jag int är tog en screenshot på den chattkonversationen..
Det finns väl återgivet i SAS FAQ också på deras hemsida så du kan vara lugn.
 
Det kostar så klart ingenting för SAS att förlänga statusen för folk som ändå inte utnyttjar den, men däremot så kan det så klart skapa lite extra goodwill, möjligen med lite extra lojalitet som följd.

Men huruvida en eventuell ytterligare förlängning också kommer att godkännas för LTG är nog inte lika säkert, eftersom det faktiskt skulle kunna generera kostnader på sikt, utan garanterade intäkter. Jag skulle därför inte bli förvånad ifall man kommer att ställa krav på någon form av motprestation vid en statusförlängning om man också vill att den ska räknas mot LTG.
 

Kris

Medlem
Det kostar så klart ingenting för SAS att förlänga statusen för folk som ändå inte utnyttjar den, men däremot så kan det så klart skapa lite extra goodwill, möjligen med lite extra lojalitet som följd.

Men huruvida en eventuell ytterligare förlängning också kommer att godkännas för LTG är nog inte lika säkert, eftersom det faktiskt skulle kunna generera kostnader på sikt, utan garanterade intäkter. Jag skulle därför inte bli förvånad ifall man kommer att ställa krav på någon form av motprestation vid en statusförlängning om man också vill att den ska räknas mot LTG.
Enkelt ordnat för SAS genom att fortsätta inflationen i kortleken. Shift left; och ebs är det nya ebb, ebg nya ebs osv... Det enda som utlovats med LTG är just life time gold. Inte vad gold innebär. :)
 
Enkelt ordnat för SAS genom att fortsätta inflationen i kortleken. Shift left; och ebs är det nya ebb, ebg nya ebs osv... Det enda som utlovats med LTG är just life time gold. Inte vad gold innebär. :)
Hos SAS vattnas ju guldet ut ja, men det är ju *gold man får vilket innebär flera fördelar hos andra än SAS världen över :)
 
Toppen