Senaste nytt

Miniburk med läsk - var hittar jag dem?!

Morgan

Medlem
Ah men det ser faktisk ganska fint ut. Kanske en möjlighet när jag kan resa till UK igen med en tom resväska. Jag brukar att köpa Fever Tree Tonics i 15 cl som mixers i UK ibland – de koster typ hälften i UK jämfört med prisen i Sverige och med EDB på SAS kan man ha med sig ganska mycket checked luggage :)


Jag sagde faktisk till henne att hon ska komma ihåg att minibar brukar kosta ganska mycket at ta något ifrån. Hon var inte helt övertygat så kanske jag behöver göra en liten pris översikt och lämna den i minikylen.

De skickar ju till Sverige, köper du alkoholfritt så är det väl bara moms på 12% du drabbas av?
 

LarsCph

Medlem
De skickar ju till Sverige, köper du alkoholfritt så är det väl bara moms på 12% du drabbas av?


Kanske - men vad med tull nu när UK inte längre är med i EU? Och sen PostNord avgiften på 75 kr. Jag tror det får vänta lite.

Kollade på CityGros Malmö idag och de hade också bara CocaCola på miniburk. Så jag köpte en annan favorit till minibaren, något så enkelt som Ramlösa Citrus – det år kanske också mer nyttigt end läsk.
 
Toppen