Jag ringde igår. Vägrade söka på ben för ben. Kan acceptera det men redan när han svarade så hörde jag på rösten att det här kommer inte bli lätt Han har inte roligt på jobbet och det hördes i hans röst. Så tråkigt för jag upplevde ändå Tallinn som vänliga.
Varför får dom inte söka ben för ben? Jag har aldrig förstått det. Är det för att det blir för mycket jobb? Det kan ju inte vara för begränsa hur mycket resor vi kan hitta?
Kanske vi pratat med samma person, det tog mig någon sekund in i samtalet för att förstå att det var kört, han lät mest irriterad över att jag ringde om en bonusresa.
Födelsedagsresa för frugan:
GOT-BRU-EWR / EWR-ZUR-GOT
Samtal 1 (6 min 30 sek.)
Jag: Hej, jag skulle behöva hjälp att söka fram en bonusresa med *A.
SAS: Söka?............. det är inte så lätt... jag avbryter försiktigt
Jag: Jag har alla uppgifter, flightnr. mm
SAS: OK, vart skall du flyga ifrån och vart är slutdestination.
Sedan tar det samma väg som för alla andra.
SAS: "Jag hittar inga biljetter" "Jag får inte söka på segment" "Jag kan söka på long haul och sedan lägga till, men då är det bara SAS metall på den korta sträckan". "ARN-BRU-EWR får du flyga i så fall."
Jag avslutar med att berätta om att det har fungerat alldeles utmärkt de senaste +10 åren. Nämner även tråden på detta forum och det faktum att jag kommer lägga på och göra ett nytt försök. Jag tackar för mig och ringer igen.
Samtal 2 - 9 min exakt
Jag: "Hej, jag skulle behöva hjälp att söka fram en bonusresa med *A", jag har alla uppgifter, flightnr. mm
X: "OK, då tar vi det flyg för flyg"
Resten går som ett rinnande vatten, jag anger GOT-BRU och han hittar direkt BRU-EWR osv.
Jag avslutar med att kortfattat berätta om hans kollega och berömma den grymma servicen jag precis fått.
Jag förstår inte syftet med att försöka begränsa vart man får åka?