Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Tongen2

Medlem
Snackade med en kille idag vars namn börjar på P. Mycket bra. Han verkade förstå att även om man egentligen inte får söka leg för leg så måste man göra delvis så när det blir långa restider med byten osv. för att hitta platserna.
Det slog mig nu, han kanske är insatt i poängträsket själv och själv "drabbad" av detta!
Där har vi det!?
Vi får se till att förklara för dessa personer som inte förstår vad vi vill, hur det fungerar med poängjagandet osv! Och se till att värva dom såklart!
Sen har vi förhoppningsvis världens bästa och mest medgörliga kundtjänst! :D:rolleyes:
 

Filip

Medlem
Jag ringde igår. Vägrade söka på ben för ben. Kan acceptera det men redan när han svarade så hörde jag på rösten att det här kommer inte bli lätt Han har inte roligt på jobbet och det hördes i hans röst. Så tråkigt för jag upplevde ändå Tallinn som vänliga.

Varför får dom inte söka ben för ben? Jag har aldrig förstått det. Är det för att det blir för mycket jobb? Det kan ju inte vara för begränsa hur mycket resor vi kan hitta?

Kanske vi pratat med samma person, det tog mig någon sekund in i samtalet för att förstå att det var kört, han lät mest irriterad över att jag ringde om en bonusresa.

Födelsedagsresa för frugan:

GOT-BRU-EWR / EWR-ZUR-GOT

Samtal 1 (6 min 30 sek.)
Jag: Hej, jag skulle behöva hjälp att söka fram en bonusresa med *A.
SAS: Söka?............. det är inte så lätt... jag avbryter försiktigt
Jag: Jag har alla uppgifter, flightnr. mm
SAS: OK, vart skall du flyga ifrån och vart är slutdestination.
Sedan tar det samma väg som för alla andra.
SAS: "Jag hittar inga biljetter" "Jag får inte söka på segment" "Jag kan söka på long haul och sedan lägga till, men då är det bara SAS metall på den korta sträckan". "ARN-BRU-EWR får du flyga i så fall."

Jag avslutar med att berätta om att det har fungerat alldeles utmärkt de senaste +10 åren. Nämner även tråden på detta forum och det faktum att jag kommer lägga på och göra ett nytt försök. Jag tackar för mig och ringer igen.

Samtal 2 - 9 min exakt :)

Jag: "Hej, jag skulle behöva hjälp att söka fram en bonusresa med *A", jag har alla uppgifter, flightnr. mm
X: "OK, då tar vi det flyg för flyg"

Resten går som ett rinnande vatten, jag anger GOT-BRU och han hittar direkt BRU-EWR osv.
Jag avslutar med att kortfattat berätta om hans kollega och berömma den grymma servicen jag precis fått.

Jag förstår inte syftet med att försöka begränsa vart man får åka?
 
Det slog mig nu, han kanske är insatt i poängträsket själv och själv "drabbad" av detta!
Där har vi det!?
Vi får se till att förklara för dessa personer som inte förstår vad vi vill, hur det fungerar med poängjagandet osv! Och se till att värva dom såklart!
Sen har vi förhoppningsvis världens bästa och mest medgörliga kundtjänst! :D:rolleyes:
Det finns nog ett gäng nördar där. Att lära sig Amadeus är inget man gör på en kvart....
 

Fredde18

Medlem
Är detta ett fenomen som finns även på SAS vanliga kundtjänst? Ringer sällan (dit) så jag har inget att jämföra med. Om vi vill hjälpa SAS, även om det låter bakvänt, så kan det ju vara bra om man kan isolera till ett visst kontor eller nummer.
Det bästa vore ju annars, som någon skrev tidigare, om dom införde ”efter samtalet blir du uppringd för kundundersökning osv...”
 

palmen

Moderator
Är detta ett fenomen som finns även på SAS vanliga kundtjänst? Ringer sällan (dit) så jag har inget att jämföra med. Om vi vill hjälpa SAS, även om det låter bakvänt, så kan det ju vara bra om man kan isolera till ett visst kontor eller nummer.
Det bästa vore ju annars, som någon skrev tidigare, om dom införde ”efter samtalet blir du uppringd för kundundersökning osv...”
Det är SAS vanliga kundtjänst som hanterar dessa bokningar nu. Ringer du numret på vouchern så verkar det dock vara större chans att få en duktig agent (jag har fått det varje gång, även om jag vet att det inte alltid är så).
 

Johanna

Medlem
Är det bara jag som tänker att avvecklingen av Tallinn har att göra med Coronasituationen. De hade massa personal som satt sysslolösa eftersom ingen bokade resor. Då avvecklade dom Tallin och tog hem affären. Skulle jag nog också göra men uppenbarligen är det många bland personalen som inte är lika glada att få mer att göra.
 
Toppen