Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Axxo

Medlem
Bokade ANA Frist för två personer idag GOT-FRA-HND

Samtal 1.
Jag – Jag vill gärna boka en resa till Tokyo i Januari nästa år…
SAS- Det går ABOSULT inte att boka en awardsresa mer än 11 månader fram.
Jag – Jooo?, jag har bokat ett flertal resor mera än 11 månader fram…
SAS – NEJ…
JAG – Har du möjlighet att kolla...
SAS – Jag har jobbat med att boka awardresor i 3 år, jag vet att det inte går och jag tänker inte kolla.
Jag – What? Jag kolla här om dagen och då hade ni resor i Januari...
SAS – NEJ
JAG – Stämmer inte, Tack och Hej!

Samtal 2.
BÄSTA Servicen! SAS hittade biljetter jag inte kunde se. Beklagade för sin kollega. Gav honom mycket beröm.
 
Bokade ANA Frist för två personer idag GOT-FRA-HND

Samtal 1.
Jag – Jag vill gärna boka en resa till Tokyo i Januari nästa år…
SAS- Det går ABOSULT inte att boka en awardsresa mer än 11 månader fram.
Jag – Jooo?, jag har bokat ett flertal resor mera än 11 månader fram…
SAS – NEJ…
JAG – Har du möjlighet att kolla...
SAS – Jag har jobbat med att boka awardresor i 3 år, jag vet att det inte går och jag tänker inte kolla.
Jag – What? Jag kolla här om dagen och då hade ni resor i Januari...
SAS – NEJ
JAG – Stämmer inte, Tack och Hej!

Samtal 2.
BÄSTA Servicen! SAS hittade biljetter jag inte kunde se. Beklagade för sin kollega. Gav honom mycket beröm.

Härligt! Fick också igenom ANA F i januari m.h.a. en bra agent. Det var på samtal 3 :)
 

Johanna

Medlem
Jag ringde igår. Vägrade söka på ben för ben. Kan acceptera det men redan när han svarade så hörde jag på rösten att det här kommer inte bli lätt Han har inte roligt på jobbet och det hördes i hans röst. Så tråkigt för jag upplevde ändå Tallinn som vänliga.

Varför får dom inte söka ben för ben? Jag har aldrig förstått det. Är det för att det blir för mycket jobb? Det kan ju inte vara för begränsa hur mycket resor vi kan hitta?
 

palmen

Moderator
Varför får dom inte söka ben för ben? Jag har aldrig förstått det. Är det för att det blir för mycket jobb? Det kan ju inte vara för begränsa hur mycket resor vi kan hitta?
Det är ju precis därför, att begränsa vad som går att boka. Finns ingen annan logisk förklaring, och sas vill ju inte berätta varför de gjort denna förändring som många på kundtjänst nu hänvisar till.
 

Johanna

Medlem
Det är ju precis därför, att begränsa vad som går att boka. Finns ingen annan logisk förklaring, och sas vill ju inte berätta varför de gjort denna förändring som många på kundtjänst nu hänvisar till.
Så konstigt eftersom det måste påverka hur nöjda deras kunder är och hur många av oss är det som lägger ner tid på att leta ben för ben? Eller har den kunskapen? Ska inte starta en diskussion här. Bara funderat på det.

Har däremot problem med att någon låter så uppenbart störd över att jag ringer och stör honom på jobbet med mitt triviala ärende att jag vill boka en resa.
 

Canadien

Medlem
Varför får dom inte söka ben för ben? Jag har aldrig förstått det. Är det för att det blir för mycket jobb? Det kan ju inte vara för begränsa hur mycket resor vi kan hitta?
Det ger mer jobb nu, plus att det ger mer jobb om 3 månader när StarBolaget ställer in flighter, plus mer jobb igen om 6 månader när ytterligare ben ställs in. Gör man en enklare resa så går det (oftast) enklare att sedan boka om, och allra enklast går det om inget bokas överhuvudtaget.
 
Jag ringde igår. Vägrade söka på ben för ben. Kan acceptera det men redan när han svarade så hörde jag på rösten att det här kommer inte bli lätt Han har inte roligt på jobbet och det hördes i hans röst. Så tråkigt för jag upplevde ändå Tallinn som vänliga.
Ringde idag och skulle bara kolla om återbetalning av skatt på en ombokad resa var på gång. Känslan direkt när killen svarade var att, ska han verkligen jobba på kundservice? Lät totalt uttråkad
 
Toppen