Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Autonom

Medlem
Ringde upp för att boka en resa för 2 till Dubai och hon som svarade sökte febrilt för att hitta något just de datum jag var ute efter och det som fanns var det som syns på United.
Flygbolag: Sas till Frankfurt och resten av sträckan med Egypt Air.

Stockholm-Frankfurt-Cairo-Dubai

Jag skippa den då jag inte vill bli strandsatt i Egypten om det plötsligt beslutas om det pga hot av virus eller liknande.

Var mer ute efter Stockholm-Frankfurt-Dubai med Lufthansa,
Alt Stockholm-Istanbul-Dubai med
Turkish airlines.
 

Mr Basic

Medlem
Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag:TK
Kabinklass:C
Avreseort:Arlanda
Destination:Manila
Enkelresa eller Tur&retur:T/R
Antal poäng (per person):165000 (Amex 2-1)
Skatter&avgifter (per person):772
Antal resenärer:2
När (avresans tidpunkt) Dec 2021-Jan 2022
Bokad: Ursprungligen maj 2020 ombokad jan 2021
ARN-IST, TK 1796, Boeing 737-800
IST-MNL, TK 084, A 350-900
MNL-IST, TK 085, A 350-900
IST-ARN, TK 1793, A 321-200

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
@HansO
Utgår från att totalpriset (och inte pp) blev 165.000p. Nu till min fråga, var det du eller bolaget som initierade ändringen (eller gjordes den före prishöjningen för ”SE Asia Maritime”)? :rolleyes:
 
Dum fråga men vilken/vilka sökmotorer använder ni nu för att kolla på resor? Främst kikat själv via SAS/Star Alliance tidigare..


Innan samtal till Sveg..
 
Försökte avboka en awardresa till USA över påsken. När jag ringde så fick jag meddelandet att serviceavgiften på 450:- inte kommer att återbetalas då flyget inte var påverkat ännu. Enligt hemsidan tycker att det är tydligt att serviceavgiften ska återbetalas om UD avråder resor till USA. Kollade med SAS på facebook och fick som svar att det som står på hemsidan är korrekt och avgiften ska återbetalas. SAS fortsätter att inte vara speciellt konsekventa i sina svar.
 

sbbn017

Medlem
Efter en veckas ringande med över 15 samtal fick jag tillslut ihop den här resan. Det var returen som var krångligast eftersom det inte gick att hitta direkt IST-ARN med TK i Business, så det fick bli safari genom Östeuropa på hemvägen vilket en agent tillslut gick med på.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Ethiopian, Turkish
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm
Destination: Buenos Aires/Sao Paulo
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 82500 med en 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): ca 2000kr
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Dec 2021 - Jan 2022
Bokad: Jan 2021

ARN-ADD-(GRU)-EZE // GRU-IST-OTP-WAW-ARN

Resans mål är egentligen Uruguay men SAS vägrar hitta dom platser jag såg MVD-BOG-LHR-ARN så då får det bli båt över Rio de la Plata till Montevideo och sen flyg till Sao Paulo med GOL. Skönt att skippa Avianca för en gång skull.

Jag åkte med Colonia express över Rio de la plata när jag var där februari förra året. Billigt och bra, bussarna som gick mellan Colonia och Montevideo höll bra standard. Det finns direktbåt mellan Buenos Aires och Montevideo men jag valde bort den (antingen för priset eller om det var för mycket vågor där:confused: minns inte vilket)
 
Toppen