Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.

rob74

Medlem
God morgon från Göteborg Landvetter!
Sitter och väntar på avgång 09:40 till Arlanda med SK142, som idag är en CRJ-900.
Därefter blir det SK1042 hem till Kiruna.
Bara ett kort stopp på ARN idag.
Bra tomt på folk här än så länge.
 

011430121

Medlem
God morgon från Göteborg Landvetter!
Sitter och väntar på avgång 09:40 till Arlanda med SK142, som idag är en CRJ-900.
Därefter blir det SK1042 hem till Kiruna.
Bara ett kort stopp på ARN idag.
Bra tomt på folk här än så länge.
Hoppas anslutningen till Kiruna även den blir sen, annars missar du anslutningen
 

rob74

Medlem
Hoppas anslutningen till Kiruna även den blir sen, annars missar du anslutningen
De har bytt från CRJ-900 till ATR-72...
Så det blir elvisp till ARN då.
Strax boarding. Verkar vara fler som ska till Kiruna.
5d2c1f93127dc9086f70fb0c807d0c65.jpg
 

John Rambo

Medlem
D1F73D32-2BCC-48BF-9700-E72173A3C67B.jpeg


Pontus var idag inte så öde som jag hade förväntat mig, men likaså sorgliga syner på Arlanda..

värt att känna till om någon av er ska förbi Pontus är att köket stänger 17, och när köket är stängt får de inte servera alkohol ...så 17-18 är det bara kaffe och kaka som gäller.

Fantastisk mat som vanligt annars
 

Tomas E

Medlem
Heathrow terminal 2 i fredags (resa med godkänt skäl, så var inte oroliga). Trevlig person i SAS-incheckningen som påpekade att "till höger efter säkerhetskontrollen hittar du Lufthansa-loungen". Mycket riktigt låg loungen fortfarande där, så informationen var korrekt och ingen skugga faller därför över SAS. Däremot var loungen stängd, så jag hade ju inte alltför mycket nytta av informationen.;) Så LHR T2 har nu gått från en till noll öppna *A-lounger. Jag orkade inte gå bort till B-gates och kolla, men jag har väldigt svårt att tro att någon av de tre där skulle ha öppnat.

Priority Pass-loungen (Plaza Premium) var däremot öppen, med samma matutbud som tidigare, men med följande meddelande om drycker:
C3F7EF8D-3938-495F-B910-850E8851A8A5.jpeg
 
Last edited:

rob74

Medlem
Hej från Kiruna!
Idag blir det ner till Stockholm med SK1041.
Har ett uppdrag som måste göras på plats imorgon.
Mycket turister i farten!
Enligt hotellen är det folk från Spanien, England (kommit via Levi) och Frankrike som är här.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen