Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

pswe

Medlem
Vilket dåligt svar! Hon borde bli politiker. Undrar om hon ens försökte undersöka hur verkligheten ser ut.

Grundregelverket för bonusresorna har inte ändrats, men på grund av förändrade trafikprogram hos våra Star-partners kan det vara svårare att hitta bonusresor till vissa destinationer.

Vi beklagar att det är svårare att hitta resor för närvarande och det är glädjande att våra medlemmar längtar att flyga ut i världen, så fort det blir möjligt att resa igen.
 

Delayed

Medlem
Riktiga icke-svar tyvärr...

Vilket dåligt svar!

konsekvent med att inte ge några vettiga svar i alla fall.

Goddag yxskaft fick sig precis en definition

Jag tycker nog ändå att nedanstående är mycket tydligt!

Våra vouchers följer samma regler och villkor som att boka bonusresor på SAS och Star Alliance. Skillnaden är endast priset man betalar.

Det "sopar" bort allt dravel om begränsningar av "bokningskomplexitet" beroende på om man avser att använda en voucher eller inte. Sen ska det ju även tillämpas...
 

squeezen

Medlem
Jag tycker nog ändå att nedanstående är mycket tydligt!



Det "sopar" bort allt dravel om begränsningar av "bokningskomplexitet" beroende på om man avser att använda en voucher eller inte. Sen ska det ju även tillämpas...

Håller med, samma regelverk = samma förutsättningar = boka ben för ben inget problem.

synd bara man väl knappast kan hänvisa till denna stackars PR person...

kommer ju bli en situation där vi säger ”det går visst enligt reglerna, det är samma som innan”

de säger ”det finns inte skrivet någonstans man ska kunna söka ben för ben eller lägga till anslutning, våra interna regelverk säger nej”
 

JPE

Medlem
Detta icke-svar borde skickas till AMEX så att de får reda på att SAS totalt förnekar alternativt har noll insikt om de problem vi här på BC har upplevt vid bokning.
 

Jonas F

Medlem
Vi utvärderar löpande om vi kan och bör öppna onlinebokningen för Star Alliance bonusresor. Det är fortsatt många sena ändringar och flygavgångar i vårt partnernätverk som ställs in på kort varsel och därför hänvisar vi våra kunder till vår kundservice för att boka nya resor eller boka om dem via SAS kundservice. Grundregelverket för bonusresorna har inte ändrats, men på grund av förändrade trafikprogram hos våra Star-partners kan det vara svårare att hitta bonusresor till vissa destinationer.

Det här tycker jag är lite märkligt. Vill man alltså hellre ha massa samtal om bokningar (speciellt inom kort när mångas vouchers börjar gå ut igen) än att eventuellt få samtal senare om ombokningar eller rent av avbokningar online utan samtal inblandade? Man skulle ju kunna göra som ni föreslagit att tillåta bokningar senare under året bara.
 

JacobGBG

Medlem
Även om svaren från SAS var av hög nothingburger karaktär så bör vi rikta tack till @Senator som fick kontakten och kunde formulera vad som går i våra tankar. Även om det uttryckliga svaret från SAS PR representant inte säger så mycket så får man ju ändå hoppas att informationen indirekt har effekt då det tas med tillbaka för att diskuteras i slutna rum.
 
Toppen