Senaste nytt

SAS Webshopping

Ja, SAS shoppen var ganska snabb. Utnyttjade några kalendererbjudanden och de poängen var inne relativt snabbt. Antar att du inte har 30' Cooppoäng? De är ju inne i samma stund man bekräftar.
Växlade över de Coop poäng jag hade förra veckan, de hade en drive med 20% extra :) tack ändå, Får nog bli ett köp, ska bara hitta något som är... minst onödigt.
 

Jim_

Medlem
Jag sitter på 207000 poäng fr.o.m. nästa veckas insättning, 3000 färre än de 210000 jag behöver för en resa... men skulle vilja köpa en resa i februari snarare än att vänta tills mars.
Ett alternativ är att boka utresan i februari och hemresan i mars när du har fått de resterande poäng. Kostar dig 150kr/p
 

aikelo

Medlem
Det har inte att göra med samma avstängda möjlighet att köpa/överföra poäng?
Jag sitter på 207000 poäng fr.o.m. nästa veckas insättning, 3000 färre än de 210000 jag behöver för en resa... men skulle vilja köpa en resa i februari snarare än att vänta tills mars.
Några tips på hur jag kan lösa 3000 poäng på annat sätt? Eller ska jag bara sitta ner och hoppas att detta löser sig i sinom tid.
(de annonserar något liknande, och kundtjänst kunde inte annat än beklaga och säga samma sak en gång till:
"It is currently not possible to buy Extra points, Basic points or transfer points. This service will be available again early 2021.")
På Samsung.se kan du ange EuroBonus nummer, och tjäna poäng.
Tänk efter om du inte behöver ny kyl/frys eller en jättedyr tv.
 
Du råkar inte ha någon omedveten bekant med några ströpoäng som du kan bilda point sharing grupp med?
Har funderat på den varianten. Har igentligen bara en polare som är lika aktiv och poänggalen som jag. Funderar på att låna 3000 poäng återbeta månaden efter. Men har ingen erfarenhet av vad som händer i praktiken, grötas allting ihop till en stor klumpsumma? Och visst går det inte att bryta gruppen inom 4 månader eller något liknande?
 

Doctor-X

Medlem
@Martin Thelin Bor du i Stockholm:
Ta med någon som du träffar ofta (så här i Covid-tider) och som du tycker om och bjud på två drinkar på Phamarium i Gamla Stan 200p/100kr. (4 st drinkar a 150kr = 600kr = 1200p).
Gå därefter över till Stortorgskällaren (200p/100kr) och käka en god middag för 450kr/person = 900kr = 1800p.
Totalt 1500kr, men du får goda drinkar och den du bjuder kommer bli glad :)
Poängen kommer efter 1-2dagar.

Edit: Tvåa på bollen, @M.K hann först ;)
 

GOTBound

Medlem
@Martin Thelin 3000 EB är enkelt ordnat EVERYDAY före 20.00 iaf här i Stockholm. Bjud t ex med någon på en liten AW från 1500:- med dricks. Dessutom ett trevligt alternativ med potential.

Läs gärna tråden jag startade: Eurobonus Everyday lanserat | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

@Martin Thelin Bor du i Stockholm:
Ta med någon som du träffar ofta (så här i Covid-tider) och som du tycker om och bjud på två drinkar på Phamarium i Gamla Stan 200p/100kr. (4 st drinkar a 150kr = 600kr = 1200p).
Gå därefter över till Stortorgskällaren (200p/100kr) och käka en god middag för 450kr/person = 900kr = 1800p.
Totalt 1500kr, men du får goda drinkar och den du bjuder kommer bli glad :)
Poängen kommer efter 1-2dagar.

Edit: Tvåa på bollen, @M.K hann först ;)

Rookie fråga, räcker det att mitt jag registrerat mitt kreditkort på Eurobonus Everday numer, dvs. jag behöver fippla med mitt Eurobonus nummer på baren/restaurangen?
 
Toppen