Senaste nytt

14 dagars utveckling på Europas Topp 40 flygplatser

Homer

Medlem
DHL:s huvud-hub i Europa. Och paket är ju en business som har gått bra i pandemin...


Amazon har också en hub där...

(Beställ något från amazon.se och se att även fjuttiga prylar transporteras runt halva Europa, vänta bara tills Gretakulten inser hur det fungerar)
 

mha321

Medlem
Amazon har också en hub där...

(Beställ något från amazon.se och se att även fjuttiga prylar transporteras runt halva Europa, vänta bara tills Gretakulten inser hur det fungerar)
Japp, men deras är än så länge betydligt mindre än DHL. Än så länge...
 

Resenären

Medlem
DHL:s huvud-hub i Europa
Precis. Jag såg alla de gula planen i TV-programmet jag nämnde. Men när jag skrev mitt inlägg kom jag bara att tänka på UPS, FedEx och osv.
Intressant är också att Leipzig var en flygplats som användes för ”viktiga besökare” från Sovjet, som skulle till forna DDR.
 

Jönsson

Medlem
Här kan man se Europas just nu topp 40 flygplatser och utvecklingen under 14 dagar

Källa CHECK-IN.dk


EsZvMMeXYAAF6fD
En del av de där flygplatserna ligger ju inte i Europa.
 

Jönsson

Medlem
Är det Istanbul du tänker på?
Casablanca Mohammed V ligger i Afrika, Sabiha Gökçen ligger i Asien, Izmir Andnan Menderes ligger i Asien och Ankara Esenboga ligger i Asien. Sedan kan man ju diskutera huruvida Las Palmas är en europeisk flygplats eller inte. Tillhör Spanien men ligger geografiskt i Afrika.
 

011430121

Medlem
Casablanca Mohammed V ligger i Afrika, Sabiha Gökçen ligger i Asien, Izmir Andnan Menderes ligger i Asien och Ankara Esenboga ligger i Asien. Sedan kan man ju diskutera huruvida Las Palmas är en europeisk flygplats eller inte. Tillhör Spanien men ligger geografiskt i Afrika.
Måste säga att jag inte har läst alla flygplatser i listan.
Men att LPA ligger i Europa råder det inget tvivel om.
 
Toppen