Senaste nytt

Vouchers som gick ut 2020 - var tänker ni använda dom?

Johanna

Medlem
(kanske finns en tråd redan, jag tycker det är svårt att få träff när jag söker på forumet)

Jag har ett antal vouchers kvar som eg gick ut 2020 men som nu är giltiga till mars och måste resas upp i år. Gissar att jag inte är ensam.

Var planerar ni att resa? Jag tänkte länge att det går att boka varsom från juli för då är man vaccinerad och många andra länder med och man kommer öppna upp. Nu börjar jag misströsta och vet inte var jag vågar boka.

Vouchern kommer ju inte gällas för ombokning väl? Tänker att de redan varit förlängda.

Hur tänker ni? Mest vill jag ha förslag på destinationer där ni tror man kan resa under sommaren.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

FF#1

Medlem
Jag har två och tänker låta de brinna inne, känner att det är för osäkert att planera resa nu.
Det kommer nya vouchers och förhoppningsvis bättre tider.
 

CoooC

Medlem
Jag låter mina vouchers som jag fick 2019 brinna inne. Jag fick ytterligare 2 stycken under 2020 och de räcker gott och väl. Har "bara" 500k EuroBonus-poäng och således inte tillräckligt för 4 vouchers hursomhelst.
 

Senator

Moderator
Hur tänker ni? Mest vill jag ha förslag på destinationer där ni tror man kan resa under sommaren.

I den frågan skulle mitt svar vara "boka något inom Europa". Tråkigt men så är det.

Personligen sitter jag också med en eller två från 2019 (lite osäker) och två från 2020. Vi har "bara" 583.000 poäng nu och inte så mycket på ingång under första halvår. Jag funderar på att brinna mina 2019 på ARN-NAP i juni eftersom det är nästa resa. Lufthansa/Swiss/Austrian kostar 5.000kr i business så det är inte himla bra värde, men vi har inga andra planer just nu. Det tillkommer säkert två vouchers till under året så utmaningen för vår del blir mer avsaknad av poäng/tid för familjen att åka.
 

bachelor

Medlem
Troligen är vi inte alla vaccinerade till sommaren, läste att med takten vi håller nu är alla som vill i Sverige vaccinerade 2023. Och senaste dagarna har väl alla utom vaccinsamordnaren sagt att det tidigast blir höst/vinter som vi är vaccinerade. Om man i ekvationen lägger till att resmålet också troligen ska vara vaccinerat samt ha fått lite tid på sig att "go back to normal" innan de släpper in folk så resonerar jag som följer. Boka så långt fram i tid som möjligt med så kort resmål som möjligt. Är ju betydligt mycket troligare att Europa öppnat helt än att Asien gjort det. Vågar man vänta med att boka ska man väl göra det men tror det blir en riktig hetsjakt kring biljetter framåt Feb/Mars om vaccinationstakten ökar på olika resmål.

Har själv 2 vouchers och de kommer läggas på Mallorca/Kroatien eller liknande. Något nära och utan mellanlandningar Dels för att överhuvudtaget få en resa, men också för att slippa vaska vouchern som jag tror kommer bli troligt om man krånglar till det.
 

Tongen2

Medlem
Jag har två, en som går ut i februari och en i mars. Poäng så det räcker och blir över, typ.
Planen är att jag väntar så långt jag kan in i februari i hopp om att vouchers förlängs ytterligare. Om inte så bokar vi troligtvis en SAS Plus inom Europa, typ Mallorca etc, i höst för 4 pers bara för att nyttja båda voucherna.
Och såklart hoppas på det bästa så får vi se helt enkelt.
Tror helt enkelt inte att det blir så lätt att åka nån annanstans än inom Europa med allt vad det innebär. Det är ju också "billigt" rent poängmässigt att åka inom Europa med SAS, så då sparar vi en hel del poäng till en förhoppningsvis roligare och fetare resa i framtiden!
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Mr Basic

Medlem
Svarar på frågan i rubriken (och gäller således inte sommaren 2021).
Bokade en ren SAS-award till USA i december 2021.
•måste jag avboka kostar det inget.
•måste jag göra ngn ändring så har jag giltig voucher på lager.
Bara avvakta och se. :cool:
 

Johanna

Medlem
Svarar på frågan i rubriken (och gäller således inte sommaren 2021).
Bokade en ren SAS-award till USA i december 2021.
•måste jag avboka kostar det inget.
•måste jag göra ngn ändring så har jag giltig voucher på lager.
Bara avvakta och se. :cool:
jag förtydligade i första posten. Men med de som gick ut 2020 menar jag de som gick ut 2020 inte de som intjänades 2020. Utan de som nu förlängts till feb/mars och resan måste utföras under 2021
 
Toppen