Uppdatering från mitt håll är att jag nu, på första försöket idag utan några invändningar alls, lyckades boka om min resa med slutpunkt i IST så att den nu slutar i ARN istället (med 24h mellanlandning i IST och sen LOT mellan IST och ARN via WAW). Jag vågade aldrig be om leg-för-leg utan frågade bara om connection till ARN. Jag tror att vårt klagande åtminstone gett viss effekt, givet att jag fått åtminstone 10st nej på detta för 1-2 veckor sedan
Säg den lyckan som är beständig...
Utan någon som helst notice från SAS råkade jag nu se att hela resan är inställd och avbokad på SAS.se (trots att flighterna fortfarande går osv) och nu vill de inte boka på biljetterna igen utan säger bara att "någon kommer ringa upp, förhoppningsvis idag", vilket jag gissar betyder att ingen kommer ringa upp och jag är tillbaka på ruta 0. Som vanligt med SAS har man såklart inte fått tillbaka poängen.
Man blir helt matt varje gång man har minsta lilla dialog med SAS numera. Synd att man är fast i Sverige med SAS som enda tänkbara alternativ. Jag kan inte föreställa mig att det är så här uselt att ha att göra med andra stora flygbolag.
Blir att börja jaga SAS / "Tallinn" igen...
Tillägg: nu fick jag mail "Due to the current situation, we’d like to inform you of a change of schedule that has impacted your original booking....". Men det är alltså ingen schedule change - de har bara gått in och tagit bort resan.