Senaste nytt

Flyga första gången som EBG

Bulle

Medlem
Har nyss blivit EBG och har mina första flighter i veckan. Flyger först med SAS till Arlanda för att sen flyga vidare med *A - Ethiopian Airlines (byte på ADD och sen vidare med Ethiopian igen).

Som sprillans ny - vad för förmåner får jag inte missa när jag gör mina första flighter som EBG? Finns det förmåner som sker automatiskt (roligt att ha koll på) och vad måste jag "välja"?

Jag har inga enorma förväntningar (och kanske finns ännu färre förmåner under rådande omständigheter) men tänkte att ni är många med väldigt mycket erfarenhet här som kan hjälpa en nybörjare. :)
 

Tongen2

Medlem
På SAS hemsida hittar du alla förmåner och allt vad det innebär.
Hur blir jag EuroBonus Guld-medlem? | SAS

Ha inte för höga förhoppningar bara :rolleyes:

Det jag värdesätter mest är fast track, där det finns, och lounge såklart. Men fast track tycker jag är helt underbart!

Ombord ska du inte vänta dig nånting annat än ingenting skulle väl jag säga. Vid en eventuell överbokad flight så kan det ju bli att du har tur och blir uppgraderad och får åka SAS Plus istället för Go exempelvis. Men det händer väl knappast i dagens läge.
 
Har nyss blivit EBG och har mina första flighter i veckan. Flyger först med SAS till Arlanda för att sen flyga vidare med *A - Ethiopian Airlines (byte på ADD och sen vidare med Ethiopian igen).

Som sprillans ny - vad för förmåner får jag inte missa när jag gör mina första flighter som EBG? Finns det förmåner som sker automatiskt (roligt att ha koll på) och vad måste jag "välja"?

Jag har inga enorma förväntningar (och kanske finns ännu färre förmåner under rådande omständigheter) men tänkte att ni är många med väldigt mycket erfarenhet här som kan hjälpa en nybörjare. :)
Välkommen hit och grattis till guldet! :) Väldigt kul när man blir det för första gången. (Man vill inte släppa det när man en gång väl blivit). Skulle säga att det du inte får missa är fast-track och lounger (där det finns) samt business incheckning och priority tag om du behöver checka in bagage. Att få gå ombord först oavsett biljettyp är också trevligt. På länken nedan kan du söka på respektive flygplats för att se om lounge finns. Just nu är många stängda eller har begränsad service och utbud, men det lättar förhoppningsvis allt eftersom.

Lounge Finder - Star Alliance
 

mjulven

Medlem
Bra jobbat. Det du kan vänta dig är fast track och möjlighet att ställa dig i annan kö om du checkar in bagage. Antar dock att det är rätt relativt tomt i de köerna, så där är det inte värt mycket. Väl innanför säkerhetskontrollen så har du tillgång till lounge på ARN och ADD, förvänta sig inte mycket annat än ett tyst lugnt rum med visst gratis tilltugg.

På planet skulle jag inte förvänta mig något alls.
 
Toppen