Senaste nytt

Erfarenheter av Hiltons best rate guarantee?

Maja

Medlem
Självklart kan jag göra det!

Du behöver alltid kolla att det är exakt samma rumskategori och avbokningsvillkor. Det som bl.a. strulade till det för @RickardG som hade fått en kombinerad bokning via uk.hotels.com då den är billigare. Vad Hotels.com har gjort här är att de har kombinerade ihop en bokning t.ex. 1-3/11 och sedan 4-5/11 och gjort den till en 1-5/11. Men enligt Hilton så är det ju då inte en bokning utan två (helt korrekt från Hiltons sida).

Sedan gäller det att ta skärmdumpar på sidorna och vara noga med vilken sida du vill matcha mot. Kolla de olika versionerna för priserna skiljer sig ganska ofta åt mellan UK-version och US-version om vi tar hotels.com som exempel.

Hade en agent i veckan som hade gjort sin jmf med US-version och det är ju uppenbart fel vilket jag påpekade då jag i min ansökan hade angett UK.hotels.com. Nästa agent som svara sa att då hotellet låg i USA så kollar de endast US-version och därmed hade inte jag uppfyllt villkoren för någon matchning. Ren och skär lögn så jag skickade tillbaka igen och ifrågasatte detta samt bifogade mina skärmdumpar med det lägre priset och på tredje försöker så gick min matchning igenom. Givetvis är det tre helt olika agenter som har hanterat ärendet...

Viktigt att priset är publikt och öppet för alla att boka. Sedan är det lite lotteri även hos Hilton vilken medarbetare som svarar på din ansökan. Det är bara att maila tillbaka och påpeka varför du ska ha din matchning och skicka med skärmdumpar.

Lycka till alla prisjägare och så håller vi tummarna att världen öppnar sig så vi snart kan få resa (fritt) igen!
 

RickardG

Medlem
Självklart kan jag göra det!

Du behöver alltid kolla att det är exakt samma rumskategori och avbokningsvillkor. Det som bl.a. strulade till det för @RickardG som hade fått en kombinerad bokning via uk.hotels.com då den är billigare. Vad Hotels.com har gjort här är att de har kombinerade ihop en bokning t.ex. 1-3/11 och sedan 4-5/11 och gjort den till en 1-5/11. Men enligt Hilton så är det ju då inte en bokning utan två (helt korrekt från Hiltons sida).

Sedan gäller det att ta skärmdumpar på sidorna och vara noga med vilken sida du vill matcha mot. Kolla de olika versionerna för priserna skiljer sig ganska ofta åt mellan UK-version och US-version om vi tar hotels.com som exempel.

Hade en agent i veckan som hade gjort sin jmf med US-version och det är ju uppenbart fel vilket jag påpekade då jag i min ansökan hade angett UK.hotels.com. Nästa agent som svara sa att då hotellet låg i USA så kollar de endast US-version och därmed hade inte jag uppfyllt villkoren för någon matchning. Ren och skär lögn så jag skickade tillbaka igen och ifrågasatte detta samt bifogade mina skärmdumpar med det lägre priset och på tredje försöker så gick min matchning igenom. Givetvis är det tre helt olika agenter som har hanterat ärendet...

Viktigt att priset är publikt och öppet för alla att boka. Sedan är det lite lotteri även hos Hilton vilken medarbetare som svarar på din ansökan. Det är bara att maila tillbaka och påpeka varför du ska ha din matchning och skicka med skärmdumpar.

Lycka till alla prisjägare och så håller vi tummarna att världen öppnar sig så vi snart kan få resa (fritt) igen!
Jag kan intyga att det beror väldigt mycket på vem som hanterar ärendet. Vid mitt första försök fick jag igenom matchningen, men bara för ett rum av två. När jag påpekade att jag naturligtvis ville ha även det andra rummet matchat, svarade en annan agent att det inte gick (p.g.a. det @Maja skrev om ihopslagningen av bokningar). Detta trots att samma ihopslagning gällde även för det första rummet, som agent 1 inte hade några bekymmer med att matcha.
 

Maja

Medlem
Hotell: Hampton Inn Manhattan-35th St/Empire State Bldg
Antal nätter: 6 nätter, 2-8/1-22
Rum: 1 King bed
Bokat pris/rate: HONORS Discount 879.56 USD
Matchat pris/sida: 820.32 USD Hotels.com (10% kampanj)
Nytt pris med rabatt: 620.51 USD

Hotell: Hilton Garden Inn New York/Manhattan-Chelsea
Antal nätter: 6 nätter, 2-8/1-22
Rum: 1 King bed
Bokat pris/rate: HONORS Discount 813 USD
Matchat pris/sida: 692.29 USD Booking.com
Nytt pris med rabatt: 524.47 USD

Två backup-bokningar till #161 med anledning av att Martinique har ansökt om files for bankruptcy, https://www.bizjournals.com/newyork/news/2020/09/23/midtown-hotel-operator-files-for-bankruptcy.html

Lika bra att vara proaktiv redan nu i så fall och boka något annat så man inte står med skägget i brevlådan sedan.

Hotell: Martinique New York on Broadway, Curio Collection
Antal nätter: 6 nätter, 2-8/1-22
Rum: 1 King bed
Bokat pris/rate: HONORS Discount 1279 USD
Matchat pris/sida: 1062 USD sv.Hotels.com (20% kampanj)
Nytt pris med rabatt: 801.83 USD

Nu gäller det bara att få tag i Awardbiljetter för mig och dottern över Atlanten också! :)
 

Senator

Moderator
Hotell: Hampton Inn Manhattan-35th St/Empire State Bldg
Antal nätter: 6 nätter, 2-8/1-22
Rum: 1 King bed
Bokat pris/rate: HONORS Discount 879.56 USD
Matchat pris/sida: 820.32 USD Hotels.com (10% kampanj)
Nytt pris med rabatt: 620.51 USD

Hotell: Hilton Garden Inn New York/Manhattan-Chelsea
Antal nätter: 6 nätter, 2-8/1-22
Rum: 1 King bed
Bokat pris/rate: HONORS Discount 813 USD
Matchat pris/sida: 692.29 USD Booking.com
Nytt pris med rabatt: 524.47 USD

Två backup-bokningar till #161 med anledning av att Martinique har ansökt om files for bankruptcy, https://www.bizjournals.com/newyork/news/2020/09/23/midtown-hotel-operator-files-for-bankruptcy.html

Lika bra att vara proaktiv redan nu i så fall och boka något annat så man inte står med skägget i brevlådan sedan.

Snyggt som vanligt @Maja Du får snart hålla en kurs ;)

Bara för att lugna ner din oro, det är en s.k. "Chapter 11" konkurs. Det närmaste vi har i Sverige är en rekonstruktion om min affärsjuridik är korrekt. Det vill säga att hotellet är öppet som vanligt medan man förhandlar med alla kreditorer hur skulder skall hanteras.
 

Maja

Medlem
Snyggt som vanligt @Maja Du får snart hålla en kurs ;)

Bara för att lugna ner din oro, det är en s.k. "Chapter 11" konkurs. Det närmaste vi har i Sverige är en rekonstruktion om min affärsjuridik är korrekt. Det vill säga att hotellet är öppet som vanligt medan man förhandlar med alla kreditorer hur skulder skall hanteras.
Tackar @Senator Jag har koll på att det handlar om en rekonstruktion, men de har verkligen inte haft ett bra år. Jag har ett flertal bokningar med dem under året som de själva har avbokat för att hotellet är stängt. Så läget är rätt ansträngt för dem. Men mycket kan hända som sagt var innan jag ska iväg i januari 22. Sörjer att alla andra resor är inställd till NYC under året. Skulle ha åkt om en vecka drygt. :(
 

Fredde18

Medlem
Hotell: Hampton Inn Manhattan-35th St/Empire State Bldg
Antal nätter: 6 nätter, 30/10-5/11 2021
Rum: 2 double beds
Bokat pris/rate: HONORS Discount 1478 USD
Matchat pris/sida: 1378 USD Hotels.com (10% kampanj)
Nytt pris med rabatt: 1039 USD

Följde ovanståendes råd och la in en back-up på höstlovet då första valet Martinique Hilton Curio, som vi har bokat, ligger i motsvarande rekonstruktion och just nu är stängt fram till sommaren. Hoppas det löser sig för dem dock.
 

RickardG

Medlem
Hotell: Hilton Garden Inn New York-Times Square Central
Antal nätter: 4 nätter, 2-6/11 2021
Rum: Tre rum med en King bed
Bokat pris/rate: HONORS Discount 1139 USD/rum
Matchat pris/sida: 865 USD/rum (Hotels.com, kampanj 27% rabatt)
Nytt pris med rabatt: 652 USD/rum

Ping @Maja och @Fredde18

Hilton är ta mig f-n inte riktigt kloka. Jag gör tre separata bokningar i appen, alla identiska, med en king-säng och två personer per rum. Jag skapar sedan tre ärenden för prismatchning och skickar med samma skärmdump för alla tre. Skärmdumpen är från brittiska hotels.com, med alla detaljer som krävs och med valuta i USD.

Bokning #1: Får svar efter några timmar att de matchar priset.

Bokning #2: Får svar ungefär samtidigt, men från annan agent, att min skärmdump saknar datumstämpel så de inte kan verifiera att priserna tagits fram vid korrekt tidpunkt. I tillägg hävdas att de endast godtar websiter från samma land som hotellet ligger i (U.S.) eller i "undantagsfall" websiter i gästens hemland, och därför inte gör prismatchning mot uk.hotels.com.

Jag svarar med att skicka exakt samma skärmdump igen och påpekar att tid och datum står längst upp, samt att det inte går att tolka deras villkor som att uk.hotels.com inte skulle vara giltigt. Jag påpekar också att om de hellre vill läsa en skärmdump som är på svenska så kan jag komplettera med denna. Svar kommer efter några timmar, att min matchning godkänns.

Bokning #3: Precis som för bokning #2 hävdas att endast hotels.com USA/Sverige skulle vara giltigt. Dessutom hävdas nu att Hotels.com har använt sig av "split rate price" där de slagit ihop två bokningar till en, för att få ett lägre pris. Jag svarar med samma skärmdump som första gången och med samma argumentation, och påpekar också att hotels.com har samma pris per natt oavsett om jag delar upp bokningen i en, två, tre eller fyra delar. Svar kommer efter en timme att matchningen är godkänd.

Kontentan är: HUACA och/eller stå på dig. Nekande svar verkar allt som oftast bero på inkompetens hos motparten.
 

Maja

Medlem
Kontentan är: HUACA och/eller stå på dig. Nekande svar verkar allt som oftast bero på inkompetens hos motparten.

Japp, kan bara hålla med dig ang. att det i 99/100 fall handlar om ren och skär inkompetens hos motparten och att de även hittar på egna regler som ej står i kravspecen.

Grattis till att du fick igenom alla dina tre fall!
 
Toppen