Senaste nytt

När överförs EuroBonus-poäng från Amex ?

Mr Basic

Medlem
Lite OT men känns onödigt med en helt ny tråd för en fråga.
Fakta. För första ggn fick jag negativt Eurobonus-poängsaldo hos Amex vid tiden för överföring (låg konsumtion och flera refunds var anledningen).
Fråga. Brukar Amex dra bort poäng från SAS-kontot eller får man ”jobba in/ikapp” poängen följande månader? :rolleyes:
Anledningen till frågan är att jag får olika besked (från SAS) om hur många poäng jag har och inget av dem verkar stämma...o_O

Edit. Inloggad hos Amex ser det inte ut som att de ”tagit tillbaka” poäng men inloggad hos SAS ser det så ut. :rolleyes:
 
Last edited:
Lite OT men känns onödigt med en helt ny tråd för en fråga.
Fakta. För första ggn fick jag negativt Eurobonus-poängsaldo hos Amex vid tiden för överföring (låg konsumtion och flera refunds var anledningen).
Fråga. Brukar Amex dra bort poäng från SAS-kontot eller får man ”jobba in/ikapp” poängen följande månader? :rolleyes:
Anledningen till frågan är att jag får olika besked (från SAS) om hur många poäng jag har och inget av dem verkar stämma...o_O

Edit. Inloggad hos Amex ser det inte ut som att de ”tagit tillbaka” poäng men inloggad hos SAS ser det så ut. :rolleyes:
Kan du visa hur det ser ut hos SAS när du tolkar det som att dom tagit bort poäng?

Jag har aldrig varit med om detta, utan brukar få minus hos AMEX nästkommande månad, att jobba ikapp.
 

Mr Basic

Medlem
Jag har aldrig varit med om detta, utan brukar få minus hos AMEX nästkommande månad, att jobba ikapp.
Då är det säkert så för mig också. Såg som sagt ingen ”minus-post” när jag kollade Amex-kontot. Troligen SAS som har ngt fel när det skiljer mellan olika poängsaldon. :rolleyes:
Räknar med lite slack time under kommande nattpass så då ska jag grotta ner mig, återkopplar.
 

pswe

Medlem
Då är det säkert så för mig också. Såg som sagt ingen ”minus-post” när jag kollade Amex-kontot. Troligen SAS som har ngt fel när det skiljer mellan olika poängsaldon. :rolleyes:
Räknar med lite slack time under kommande nattpass så då ska jag grotta ner mig, återkopplar.
Skillnader i poäng mellan olika kanaler från SAS känns igen,
-Mail är i princip alltid fel
- appen är ofta långsam med ny summa
- hemsidan brukar stämma på summan men transaktionerna syns ibland med fördröjning
- Mastercard appen är snabbast att visa ny summa
 

Mr Basic

Medlem
Nu har jag nagelfarit mitt konto och mina poäng.
•Poängen stämmer. :oops:
•Amex hade inte ”tagit tillbaka” några poäng.
Det som lurade mig var att det var skillnad på ”dina poäng” och ”dina poäng” vilket snurrade till det för mig. o_O Fick ett mail där ”dina poäng XXX.XXX” men när jag kollade hemsida/app var ”dina poäng YYY.YYY”. Insåg nu att mailet bara visade mina personliga poäng exkl point sharing medans app/hemsida visar inkl point sharing.
 

FF#1

Medlem
Någon som har fått statuspoäng för Elite i Januari, brukar få mina några dagar in men inte sett röken av de ännu?
 
Toppen