Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

John Rambo

Medlem
Clarion Collection Planetstaden Lund
Check in: Jan -21 1natt
Bokad: Standard
Fick: Superior
Status: Platinum

Hela den nybyggda vingen med alla spa-sviter är nedstängd med anledning av dålig beläggning, lite synd att man inte tänkte tvärtom här (de har 46 spasviter annars)

Spa ingår i priset månaden ut(annars 195/p för boende gäster), och det nya gymmet är ett av de mest välutrustade NC gym jag besökt.
 

John Rambo

Medlem
Hotel C
Check in: Jan -21 1natt
Bokad: Deluxe
Fick: Deluxe på hotel Nordic Light
Status: Platinum

Ville prova C och gjorde nyligen bokningen. Fick för någon dag sedan info om att jag blivit uppgraderad till Nordic Light. Funkis upgrade i normala fall, men hade hoppats även på rumsuppgradering på plats..
 

Mr Basic

Medlem
Lite OT. Har skummat tråden och det verkar skilja rätt mkt på om, när och hur man blir uppgraderad. Har läst de nya villkoren och har förstått att Platinum uppgraderas redan när bokningen registreras (om tillgänglighet finns).
Jag är nybliven Gold och undrar om man kan förvänta sig en uppgradering (om det finns rum lediga att boka i ”bästa rumskategori”) vid tillfället för incheckning? Om man inte uppgraderas och det finns lediga rum/svit att boka, ska man ta upp det och argumentera för sin sak? :rolleyes:
 

intuition

Medlem
Det har inte stått något om ändrade regler för guld. Så en gissning är att guld fortfarande "har möjlighet till uppgradering till bästa kategori vid incheckning".
 

Mr Basic

Medlem
Det har inte stått något om ändrade regler för guld. Så en gissning är att guld fortfarande "har möjlighet till uppgradering till bästa kategori vid incheckning".
Nej, förmånen har inte ändrats för Gold men mina frågor kvarstår (om, när, hur och ska man ta upp utebliven uppgradering när ”bästa rumskategori” fortfarande säljs vid tiden för incheckning)?

Edit. När jag skummat tråden får jag känslan av att vissa NC-hotell kanske inte lever upp till vad de lovar. Trots allt använder man ju status-förmånerna som ett sätt att knyta till sig kunder och då menar jag att man kan ställa krav (när tillgänglighet finns förstås men det är ju snabbt kollat genom appen dessa dagar).

Nu bokar jag den typ av rum jag vill ha (enligt @agehall budord #2) men det stör mig lite att det verkar vara så godtyckligt med uppgradering eller inte. Sedan kan det ju vara så att jag är helt ute och cyklar.
 
Last edited:

Berglund

Medlem
Nej, förmånen har inte ändrats för Gold men mina frågor kvarstår (om, när, hur och ska man ta upp utebliven uppgradering när ”bästa rumskategori” fortfarande säljs vid tiden för incheckning)?
Du har fortfarande ”en möjlighet”, en chans. Du är i varje fall inte blockerad från uppgradering. Men, och detta är viktigt, möjlighet är inte samma sak som skall krav.
 

Mr Basic

Medlem
Du har fortfarande ”en möjlighet”, en chans. Du är i varje fall inte blockerad från uppgradering. Men, och detta är viktigt, möjlighet är inte samma sak som skall krav.
Sant, får nog likställas med ”möjligt om tillgänglighet finns OCH personalen vill”. Har några bokningar under våren så får se hur det faller ut?
 
Hotel Clarion Örebro
Check in: 6 feb 1 natt
Bokad: Moderate enkelrum
Fick: Standard dubbelrum
Status: Guld
Pris: 660 kronor

Uppgraderingen syntes i appen minst en vecka innan. Fick ett rum längst bort i korridoren med fönster mot innergården. Ibland är det viktigare med rummets läge än storlek. Detta var min första stay efter justeringarna av förmånerna. Vouchern i appen funkade fint och användes till att delbetala en tallrik god pasta bolognese och ett glas rödvin.

Trevlig hotell för en liten utflykt. Särskilt med tanke på att relaxavdelningen högst upp i huset kunde disponeras fritt. Behövde en bastu! Väl värt pengarna.
 

Protein48

Medlem
Clarion Arlanda
Check in: 13/2
Bokad: Standard
Fick: King Suite på 12:e våningen
Status: Platinum

Hotellet levererar alltid! Detta var tredje uppgraderingen av tre möjliga och den fjärde vistelsen i april ser jag redan nu i appen är uppgraderad från Standard till King suite. Kan ju också bero på låg beläggning, men ändå. Mycket prisvärt med poolen, bra frukost (plus med lekhörna), trevlig utsikt, bra gym och parkeringen var dessutom förvånansvärt billig, 115 kr/dygn med gratis laddning.
 

Olle K

Medlem
Quality Hotel Grand Borås
Check in: 13/2
Bokat: Deluxe dubbelrum
Fick: Deluxe dubbelrum på 9e våningen (Deluxe är redan högsta rumskategorin)
Status: Guld

Det var problem att betala med presentkort först, men det löste sig till slut efter att receptionisten fått tag på en kollega på telefon.
 
Toppen