Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

A87

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: TK
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm
Destination: Seychellerna
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 52500
Skatter&avgifter (per person): 1670:-
Antal resenärer: 3
När (avresans tidpunkt): December 2021 - Januari 2022
Bokad: Januari 2021

Nyårsfirande på Seychellerna.

Egentligen fyra personer som ska åka men en voucher kommer ändå gå ut snart så när det dök upp tre platser med TK så slog jag till. Får se hur vi löser den sista, dyker det inte upp något vettigt alternativ så blir det en revenue.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Hur lyckades du boka för 2022? Söker nu via united och 21:a dec är senaste datumet där. Söker du via nya Tallinn?
 

palmen

Moderator
Hur lyckades du boka för 2022? Söker nu via united och 21:a dec är senaste datumet där. Söker du via nya Tallinn?
Det är för att United begränsar sina medlemmar att inte kunna boka längre fram än 330 dagar, har inget att göra med vad som finns. I expertflyer och diverse andra sidor kan du söka längre fram i tiden.
 
  • Gilla
Reactions: A87

Mr Basic

Medlem
För ett par veckor sedan ringde jag och bokade dessa tillägg på resan (Haneda-Ho Chi Minh//Ho Chi Minh-Narita), agenten skulle skicka vidare för godkänning men på kvällen ringde han upp igen och sa att det inte blivit godkänt...

Ett nytt försök igår då samma ben fortfarande fanns kvar, jag ringde och bad att få lägga till dessa på min befintliga resa som i bokades i December.
Allt gick bra, bokningen är biljetterad och behövde betala 34kr extra i skatter/person och ingen ombokningsavgift!


Bonusprogram
: Eurobonus
Flygbolag: SAS, ANA
Kabinklass: Plus, First, Business
Avreseort: Oslo
Destination: Ho Chi Minh
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 112.500 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 1933 kr
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): September 2021
Bokad: 20/1, 2021



Flighter:

OSL-LHR - SAS - Plus
LHR-HND - ANA - B777-300er - First (Nya)
HND-SGN - ANA - B787-9 - Business
///////
SGN - NRT - ANA - B787-8 - Business
HND-MUC - ANA - B777-300er - First ( Gamla)
MUC-OSL - SAS - Plus
Denna resa har jag på min ”resor-att-göra-lista”. Siktar dock på ANA åt ena hållet och EVA åt andra. :)
 
Om man bokat en resa med 2-4-1 med lite för många byten, kan man ändra detta om det finns tillgänglighet? Om det kostar spelar ingen roll men är det görbart? Voucher har ej gått ut.
 
Toppen