Senaste nytt

Lounger som åter öppnat efter Covid

Tomas E

Medlem
TAP återöppnar sin lounge i Lissabon på måndag 19 okt:
TAP Premium Lounge in Lisbon, which was closed due to the COVID-19 pandemic, is now reopening, with new safety measures under TAP Clean&Safe.

We are ready to welcome you in our lounge, starting on October 19!
Kapacitetsbegränsning 100 pax gäller, men bilderna visar bl.a. en bartender bakom plexiglas med en flaska bubbel i handen, så det verkar finnas hopp om normal barservering.
 

hco

Medlem
Helt OK frukost hos Lufthansa i MUC. Tidigare i oktober. Självservering på det paketerade, personal serverade ägg (fanns även vita bönor och andra typer av smörgåsar) och dryck.

20201008_095451.jpg
 

hco

Medlem
München LH Business Schengen var stängd förra veckan när jag flög. Alla fick komma upp en våning.

Dock var det ingen servering alls i loungen. Helt förbjudet med intag av mat och dryck i loungen. Fanns take-away(*) på vägen ut att äta på annan plats.

(*) Kaffe, vatten, banan, kringla, äggmacka med senap.

(Tog äggmackan då jag redan käkat en kringla den dagen men det var troligtvis fel beslut. Äggmackan var ingen höjdare)
 

Hafermann

Medlem
Jag gillar ägg, jag gillar senap (framförallt tysk). Men det vete fanken om jag ens hade chansat på att äta dem tillsammans. :D
München LH Business Schengen var stängd förra veckan när jag flög. Alla fick komma upp en våning.

Dock var det ingen servering alls i loungen. Helt förbjudet med intag av mat och dryck i loungen. Fanns take-away(*) på vägen ut att äta på annan plats.

(*) Kaffe, vatten, banan, kringla, äggmacka med senap.

(Tog äggmackan då jag redan käkat en kringla den dagen men det var troligtvis fel beslut. Äggmackan var ingen höjdare)
 
  • Gilla
Reactions: hco
München LH Business Schengen var stängd förra veckan när jag flög. Alla fick komma upp en våning.

Dock var det ingen servering alls i loungen. Helt förbjudet med intag av mat och dryck i loungen. Fanns take-away(*) på vägen ut att äta på annan plats.

(*) Kaffe, vatten, banan, kringla, äggmacka med senap.

(Tog äggmackan då jag redan käkat en kringla den dagen men det var troligtvis fel beslut. Äggmackan var ingen höjdare)
Detta är nuvarande status i Frankfurt. Vandrade ut ur Senators loungen med kaffe, banan och vatten. Vet inte hur länge vi ska vänja oss vid “det nya”. Kontraktsloungerna är stoppade också för Lufthansa så man är inte så munter innan flyget längre.
 
  • Gilla
Reactions: hco
Toppen