Senaste nytt

Vilket Hilton hotell rekommenderas i New York?

Resetokig

Medlem
Körde en snabb sök på HGI 35th och på deras hemsida blev priset ca 2200$ (ca 18500kr) för sex nätter, 30/10-5/11 2 vuxna och 2 som är 12 + 14 år. Utsikt mot Empire som val. Kollade samma på booking.com och samma rum kostar där ca 12900kr! Tycker mig se att samma skatter och avgifter finns med men nåt känns tokigt, med så stor prisskillnad. Stämmer det tar jag gärna booking denna gång även om jag annars helst bokar direkt mot hotell/flygbolag enligt "agehalls budord".
Glöm inte bort Price Match Guarantee. Kan underlätta att matcha mot t.ex. amerikansk sida med USD.
 

RickardG

Medlem
Körde en snabb sök på HGI 35th och på deras hemsida blev priset ca 2200$ (ca 18500kr) för sex nätter, 30/10-5/11 2 vuxna och 2 som är 12 + 14 år. Utsikt mot Empire som val. Kollade samma på booking.com och samma rum kostar där ca 12900kr! Tycker mig se att samma skatter och avgifter finns med men nåt känns tokigt, med så stor prisskillnad. Kan det vara frukost som spökar? hittar inget tillägg eller möjlighet att varken välja eller välja bort det vid bokning hos Hilton, på booking är det definitivt inte med.

Stämmer detta tar jag gärna booking denna gång, fixar frukost på annan plats, även om jag annars helst bokar direkt mot hotell/flygbolag enligt "agehalls budord".
Jag får 1530 USD i Hilton-appen, inklusive alla skatter och avbokningsbart. Personligen föredrar jag HGI Times Square Central (inte south), men det är kanske tveksamt om merkostnaden kan motiveras.
 

Tonton

Medlem
Körde en snabb sök på HGI 35th och på deras hemsida blev priset ca 2200$ (ca 18500kr) för sex nätter, 30/10-5/11 2 vuxna och 2 som är 12 + 14 år. Utsikt mot Empire som val. Kollade samma på booking.com och samma rum kostar där ca 12900kr! Tycker mig se att samma skatter och avgifter finns med men nåt känns tokigt, med så stor prisskillnad. Kan det vara frukost som spökar? hittar inget tillägg eller möjlighet att varken välja eller välja bort det vid bokning hos Hilton, på booking är det definitivt inte med.

Stämmer detta tar jag gärna booking denna gång, fixar frukost på annan plats, även om jag annars helst bokar direkt mot hotell/flygbolag enligt "agehalls budord".
Glöm inte bort Price Match Guarantee. Kan underlätta att matcha mot t.ex. amerikansk sida med USD.

Ja, glöm inte bort Price Match Guarantee - Price Match Guarantee

Om alla kriterier stämmer så matchar de priset och drar av ytterligare 25%. Enligt vänner på plats i New York så har det varit väldigt lyckosamt med detta senaste tiden.
 

Jonas C

Medlem
Körde en snabb sök på HGI 35th och på deras hemsida blev priset ca 2200$ (ca 18500kr) för sex nätter, 30/10-5/11 2 vuxna och 2 som är 12 + 14 år. Utsikt mot Empire som val. Kollade samma på booking.com och samma rum kostar där ca 12900kr! Tycker mig se att samma skatter och avgifter finns med men nåt känns tokigt, med så stor prisskillnad. Kan det vara frukost som spökar? hittar inget tillägg eller möjlighet att varken välja eller välja bort det vid bokning hos Hilton, på booking är det definitivt inte med.
Gör ett best rate guarantee claim så får du priset matchat + 25% ytterligare rabatt.
 

Fredde18

Medlem
Gör ett best rate guarantee claim så får du priset matchat + 25% ytterligare rabatt.
Ja, glöm inte bort Price Match Guarantee - Price Match Guarantee

Om alla kriterier stämmer så matchar de priset och drar av ytterligare 25%. Enligt vänner på plats i New York så har det varit väldigt lyckosamt med detta senaste tiden.
Tack för tipsen! Jag måste bara bottna i om det är någon skillnad i de olika erbjudanden på booking och hiltons egen bokning. Det finns inget val att lägga till frukost på Hiltons egna bokning, men den ingår väl inte?

Fast det värsta som kan hända är ju att de säger nej och då avbokar jag från Hilton-sidan och behåller booking.
 

Maja

Medlem
Något som jag gillar skarpt för NYC dock är AirBnb!

Vilket jag absolut inte rekommenderar! Det är väldigt klurigt att få till en laglig AirBnB-bokning och det har blivit betydligt mer kontroller kring detta. (New York City, New York, USA - Airbnbs Hjälpcenter & Bloomberg - Are you a robot?

Som många redan har sagt, ansök om en Best Price Match och skicka in en jmf. Du får det lägre priset -25% så då får du ett riktigt bra pris.

Gällande just utsikt mot Empire State Building så vet jag inte om det är värt att betala extra för. Har bott just på HGI 35th St några gånger och även om jag blivit tilldelad rum med utsikt så är det inte alltid man ser så himla mycket ändå. Skulle nog inte lägga de extra kronorna på den typen av rum.

Jmf jag med Booking.com så har du två olika rum, viktigt att du väljer det rum som har samma datum för din avbokning som Hilton.com har = 29/10. Ej de billigare rummen som har 27/10. Då går inte din claim igenom.

Jag skulle även titta på deras granne - Hampton by Hilton Manhattan 35th Street - Empire State Building. Då har du en enklare frukost som ingår. Även där kan du göra en PMG då Booking.com ligger lägre i pris.

Jag hade istället bokat Martinique New York on Broadway, Curio Collection by Hilton och deras rum med 2 queen size beds istället för double bed som övriga erbjuder. Gör sedan en PMG mot hotels.com som har ett pris på $1,667.88. Hiltons pris är $2,011.17 som medlem. Så det ska inte vara några konstigheter att få ner det lägre priset till ca $1250. Här ingår ingen frukost för er, utan jag skulle gå ut på stan och ta något att äta.

HGI 35th Street var rätt slitet när jag bodde där sist 2019. Martinique New York on Broadway bodde jag också på 2019 och fick då ett helt nyrenoverat rum. De höll fortfarande på att renovera receptionen och restaurangen var temporärt flyttad till en mörk lokal i källaren. Ingen vidare lokal för frukosten då, men helt okej utbud och kvalité som Gold/Diamond. Var väldigt nöjd med mitt rum här och gillade hotellet.

2020 bodde jag på följande hotell:

Embassy Suites by Hilton New York Manhattan Times Square - stort bra rum, men har en resort fee. Använde denna till att betala för mat i baren. Helt okej, men ytterst medioker frukost.
Hilton Garden Inn New York Times Square South - Fortfarande fräscha rum och smidigt med eget kylskåp och micro, men frukosten har blivit mycket sämre. Nu väljer man som Gold/Diamond från en färdig meny. Ej fri buffé längre.
DoubleTree by Hilton Hotel New York Times Square West - Lyhörda rum och bland de minsta rum jag bott i. Ja, jag vet att NYC är kända för små hotellrum, men detta tog priset. Dock väldigt bra frukost som Gold/Diamond i restaurangen.

Lycka till och hoppas ni hittar ett bra boende.
 

pljung

Medlem
Tack för tipsen! Jag måste bara bottna i om det är någon skillnad i de olika erbjudanden på booking och hiltons egen bokning. Det finns inget val att lägga till frukost på Hiltons egna bokning, men den ingår väl inte?

Fast det värsta som kan hända är ju att de säger nej och då avbokar jag från Hilton-sidan och behåller booking.

Bodde där i mars 2018 och då fanns det frukost. Verkar inte vara valbart nu, så kanske de inte kan erbjuda frukost. Finns gott om olika frukost/brunch alternativ i omgivningen, vilket också gör att man får "uppleva" staden lite mer än på en hotellfrukost.
 

JacobGBG

Medlem
Vilket jag absolut inte rekommenderar! Det är väldigt klurigt att få till en laglig AirBnB-bokning och det har blivit betydligt mer kontroller kring detta. (New York City, New York, USA - Airbnbs Hjälpcenter & Bloomberg - Are you a robot?

Som värd är det säkerligen en oerhörd byråkratisk börda. Som kund har jag dock aldrig märkt av detta, använt AirBnb ett halvt dussin ggr och vart nöjd varje. En av gångerna var mitt under Hurricane Sandy när Manhattan blev översvämmat. Trots att jag bokat non-refundable rate så gav dom mig full återbetalning. Det är mer än vad en vän bokad på Sheraton vid samma tillfälle kunde säga
 

Maja

Medlem
Som värd är det säkerligen en oerhörd byråkratisk börda. Som kund har jag dock aldrig märkt av detta, använt AirBnb ett halvt dussin ggr och vart nöjd varje. En av gångerna var mitt under Hurricane Sandy när Manhattan blev översvämmat. Trots att jag bokat non-refundable rate så gav dom mig full återbetalning. Det är mer än vad en vän bokad på Sheraton vid samma tillfälle kunde säga
Nu hamnar vi rejält OT i denna tråd, men skönt att du haft positiva erfarenheter. Det har tidigare varit förbjudet att hyra mindre än 30 dagar, om inte värde bodde i samma lägenhet och du endast hyrde ett rum. Men som sagt var, du har säkert koll på alla regler och skönt att höra att du haft positiva erfarenheter från detta. :)
 
Toppen