Senaste nytt

Vilket Hilton hotell rekommenderas i New York?

fcx

Medlem
Lite OT i denna tråd men det är relativ prispress även i SF (Coronarelaterat?). Bokade en natt på Fairmont SF i slutet av febrauri via Amex FHR för cirka 300 USD med frukost och 100 USD credit. Går även att boka ett rum direkt för 224 USD + skatter och avgifter vilket även det är ett riktigt bra pris. Hilton i stan för 120-130 per natt plus skatter samma tid, har inte sett liknande priser tidigare.
Det där var rejält prispressat, ja.
 

palmen

Moderator
Lite OT i denna tråd men det är relativ prispress även i SF (Coronarelaterat?). Bokade en natt på Fairmont SF i slutet av febrauri via Amex FHR för cirka 300 USD med frukost och 100 USD credit. Går även att boka ett rum direkt för 224 USD + skatter och avgifter vilket även det är ett riktigt bra pris. Hilton i stan för 120-130 per natt plus skatter samma tid, har inte sett liknande priser tidigare.
Jag bokade Hilton Financial District i San Francisco för under 100$ natten för några veckor sedan, gjorde bokningen några dagar i förväg när jag noterade att priserna droppat och avbokade IC Mark Hopkins som var bokat till dubbla priset.
 

Senator

Moderator
@mika och @Berglund tack för tipset men jag klantade till mig och glömde boka av The Renwick och sen blev kalendern klar för tisdagen och jag behövde behålla The Renwick och boka av The Bernic. Vi får se nästa månad.
 

Fredde18

Medlem
Om man ska ha 6 nätter i New York (Manhattan) med familjen, 2 + 2 (12+14 år) skulle ni generellt säga att Hilton är en bra kedja att satsa på? Eller är det mer inriktat mot affärs-resenärer? Det finns ju gott om andra hotell att uppdaga och just därför, pga. mängden hotell, kan det vara skönt att avgränsa sökningen lite.

Har ingen status på nån kedja, kan känna att över 300$ per natt skulle vara dyrt. Resan är först i höst (v44) så det är gott om tid att fundera..
 
Om man ska ha 6 nätter i New York (Manhattan) med familjen, 2 + 2 (12+14 år) skulle ni generellt säga att Hilton är en bra kedja att satsa på? Eller är det mer inriktat mot affärs-resenärer? Det finns ju gott om andra hotell att uppdaga och just därför, pga. mängden hotell, kan det vara skönt att avgränsa sökningen lite.

Har ingen status på nån kedja, kan känna att över 300$ per natt skulle vara dyrt. Resan är först i höst (v44) så det är gott om tid att fundera..
Om jag inte hade status och inte satsade mot att få status så skulle jag inte låsa mig mot bara en kedja. Då skulle jag hellre leta efter prisvärda hotell med bra recensioner här på forumet och andra siter som hotels.se och tripadvisor.
 

JacobGBG

Medlem
Om man ska ha 6 nätter i New York (Manhattan) med familjen, 2 + 2 (12+14 år) skulle ni generellt säga att Hilton är en bra kedja att satsa på? Eller är det mer inriktat mot affärs-resenärer? Det finns ju gott om andra hotell att uppdaga och just därför, pga. mängden hotell, kan det vara skönt att avgränsa sökningen lite.

Har ingen status på nån kedja, kan känna att över 300$ per natt skulle vara dyrt. Resan är först i höst (v44) så det är gott om tid att fundera..

Hilton har ju några riktigt fina kampanjer nu, och dessutom några bra properties i NYC som är långt ifrån träig business-typ av Scandic modell (Waldorf Astoria tänker jag på i första hand).

Men $300/natt är nog en norm du får förlika dig med för vettiga hotell i NYC. Känner du dig våghalsig så finns alltid bra hotell via Hoteltonight som dock endast kan bokas någon dag i förväg) kanske inte det bästa alternativet för en fmailj. Något som jag gillar skarpt för NYC dock är AirBnb!
 

Fredde18

Medlem
Om jag inte hade status och inte satsade mot att få status så skulle jag inte låsa mig mot bara en kedja. Då skulle jag hellre leta efter prisvärda hotell med bra recensioner här på forumet och andra siter som hotels.se och tripadvisor.

Klokt så. Fastnat lite för HGI west 35th efter att ha läst här och andra omdömen så det är inte omöjligt att vi hamnar på Hilton ändå. 6 nätter är ju trots allt ändå en start OM jag nu skulle gå in och köra deras program. Men det är ju inte så att det saknas hotell på Manhattan att leta bland i övrigt ;)
 

Fredde18

Medlem
@Fredde18 vi bodde på The Bernic Hotel när vi var i New York förra året. Mycket trevligt och en bra upplevelse, särskilt att det var rimligt gångavstånd till mycket. Däremot finns få sociala ytor, lobbyn är minimal. som helhet kan hotellet helt klart rekommenderas!
The Bernic Hotel New York City, Tapestry Collection by Hilton
Tack, tänker mig att sociala ytor kommer upplevas på "byn", hotellet ska vara en fräsch, bra placerad sovplats, så det är lugnt! Ska absolut kika på det.
 

Fredde18

Medlem
Körde en snabb sök på HGI 35th och på deras hemsida blev priset ca 2200$ (ca 18500kr) för sex nätter, 30/10-5/11 2 vuxna och 2 som är 12 + 14 år. Utsikt mot Empire som val. Kollade samma på booking.com och samma rum kostar där ca 12900kr! Tycker mig se att samma skatter och avgifter finns med men nåt känns tokigt, med så stor prisskillnad. Kan det vara frukost som spökar? hittar inget tillägg eller möjlighet att varken välja eller välja bort det vid bokning hos Hilton, på booking är det definitivt inte med.

Stämmer detta tar jag gärna booking denna gång, fixar frukost på annan plats, även om jag annars helst bokar direkt mot hotell/flygbolag enligt "agehalls budord".
 
Last edited:
Toppen