Senaste nytt

SAS höjer poängpriser på Star Alliance. Utan förvarning [igen]

Brandten

Medlem
Visserligen inte... men det är ju så mycket smidigare än pappersalternativet eller kivra-faktura, fakturan hamnar ifylld och klar i internetbanken... och det går att sätta den på autobetalning om man vill...
Fast jag har ju efaktura... Varje månad och har haft länge.
 
Då har jag ringt SAS och kollat... Det är den engelska sidan som gäller med de nya höjda poängkostnaderna.
Att det inte stod på de skandinaviska sidorna hade felanmälts till SK IT.
 

ekf

Medlem
Okej, nu är vi OT... så ska försöka runda av..

Fast jag har ju efaktura... Varje månad och har haft länge.
Är du säker på det? Sist jag försökte så hittade jag ingen mottagare att ansluta till i min internetbank. Dessutom skriver Resurs Bank i sin FAQ:
"Vi har valt att inte använda oss av e-faktura via internetbank. Istället kan du enkelt komma åt din faktura via Mina Sidor eller genom vår app. För att våra tjänster ska vara säkra krävs det att du har e-legitimation (BankID eller Freja eID)."

I-landsproblem. Du skulle ha varit med på tiden då man fick fylla i post/bankgiro-blanketter för hand och själv lägga dem i ett kuvert och springa ner med dem till en postlåda...
Det var jag faktiskt, men när 9/10 fakturor är e-fakturor som sköter sig själva så är det störigt när någon avviker från normen. Det är den största nackdelen med kortet som jag ser det. Efter det är det väl avsaknad av stöd för Apple Watch, men det har ju inte SEB Korts kort heller... :(
 

Brandten

Medlem
Okej, nu är vi OT... så ska försöka runda av..


Är du säker på det? Sist jag försökte så hittade jag ingen mottagare att ansluta till i min internetbank. Dessutom skriver Resurs Bank i sin FAQ:
"Vi har valt att inte använda oss av e-faktura via internetbank. Istället kan du enkelt komma åt din faktura via Mina Sidor eller genom vår app. För att våra tjänster ska vara säkra krävs det att du har e-legitimation (BankID eller Freja eID)."


Det var jag faktiskt, men när 9/10 fakturor är e-fakturor som sköter sig själva så är det störigt när någon avviker från normen. Det är den största nackdelen med kortet som jag ser det. Efter det är det väl avsaknad av stöd för Apple Watch, men det har ju inte SEB Korts kort heller... :(
Yes 100%

Gick in nu på SEB
Klickade på Efaktura
Där låg allt smått + Amex och SAS MC längst ner i listan att godkänna

Kunde inte screenshotta (såklart...)


Edit: För vi pratar väl om Amex? Om inte sorry för missförstånd
 

Tonton

Medlem
Ringde precis och bokade om min Baliresa då vi ville vara på plats lite längre....var inget snack om höjda poängpriser och jag betalade 150/ pax bara :D
Som vanligt, SAS bästa sida är deras konsekventa inkonsekvens!

Det är nog snarare så att de råkade publicera förändringen lite tidigt på de engelskspråkiga kanalerna. På svenska sidan så är priserna fortfarande inte uppdaterade.
 
Toppen