Senaste nytt

SAS höjer poängpriser på Star Alliance. Utan förvarning [igen]

M@GNÜS

Medlem
Tycker tvärt om.
Byter man kort några gånger om året och tänker lite på vissaval så är det extremt lätt att få ihop poäng.
Men visst man vill ju alltid ha mer =P
Självklart är det så att det går att få ihop poäng. Men kan vara så att du fått upp ögonen mer hur du ska få ihop poäng numera. :)
Att få höga poäng för hyrbilar, hotell och shopping var betydligt lättare för några år sedan (poängerbjudandena och grundintjäningen på shopping var högre förr, iallafall via de butiker jag brukade handla från).
Korten är väl ungefär det samma.
 

NyfikenGrau

Medlem
Tja, de verkar inte ha ändrat vare sig poäng för eller definition av "Centralafrika" som jag tycker ger mest valuta för poängen hos Eurobonus...men den kanske bara används av ett fåtal resnördar? ;)
Själva "SAS Bonus" har som tur är inte ändrats heller, skulle vara riktigt trist om den kategorin försämrades.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Senator

Moderator
Tråkigt, men om det skulle innebära större tillgänglighet så hade jag kunnat köpa det. Nu får jag köpa det med med sämre tillgänglighet än tidigare.

Lite svårt att se att SAS kan göra något med tillgängligheten till andra Star Alliance bolag. Det är väl ingen ändring för SAS egna flygningar?
 

NotRyan

Medlem
Tycker tvärt om.
Byter man kort några gånger om året och tänker lite på vissaval så är det extremt lätt att få ihop poäng.
Men visst man vill ju alltid ha mer =P
Resultatet blir nu bara ännu mer att jag styr om mina kommande affärer till andra bolag, som dels tar hand om sina kunder bättre, och som det är större uppsida med att ha status hos!
 

Homer

Medlem
Va!
Loggade in och kollade???
På min sida är det samma tabell som förut, kollade både med datorn och plattan och samma tabell
Visa bifogad bild 116107

Får de verkligen göra så isåfall, då det enligt dem själva ska meddelas i god tid innan ändring
Visa bifogad bild 116108


Du är på den svenska sidan, den är ännu inte ändrad, inte den norska eller danska heller.
De är bara den engelskspråkiga sidan de ändrat än så länge.
 
Vad händer om man bokar en resa idag/imorgon, enl den gamla poängtabellen, som man senare ändrar datum på. Visst är det den ursprungliga poängen som räknas?!
 
Toppen