Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

CoooC

Medlem
Tack för info! Gick in på uniteds sida. Hur vet jag hur många eurobonuspoäng respektive resa kostar? För det är väl inte eurobonuspoäng när står 110k miles?

Går det alltså att boka samtliga flyg som kommer upp under Business saver award (vill åka business)? Förutsatt att det stämmer med sas som du sa? Eller måste man gå kolla på speciella flygbolag?

En till fråga, det är inga problem att boka flyg som mellanlandar? Kostar det lika mkt poäng som direktflyg?

Hej Fanny,

Välkommen till forumet och denna fantastiska värld :).

1. Gå in på sidan som @Rickard_O länkade. Där kan du hitta det antal poäng som krävs förutsatt att din bonusresa startar i Europa och slutar i respektive område.

2. Om du hittar ett flyg under Business saver award finns det goda chanser att SAS kommer att hitta motsvarande resa i sitt system. Det finns inga garantier här men det är iaf en bra fingervisning.

3. Det är inga problem att boka resor med mellanlandningar. Det är start- och slutdestinationen som avgör vad du får betala för poängpris. Det finns dock en begränsning på max 8 ben i en bonusresa.
 

Fanny

Ny medlem
Hej Fanny,

Välkommen till forumet och denna fantastiska värld :).

1. Gå in på sidan som @Rickard_O länkade. Där kan du hitta det antal poäng som krävs förutsatt att din bonusresa startar i Europa och slutar i respektive område.

2. Om du hittar ett flyg under Business saver award finns det goda chanser att SAS kommer att hitta motsvarande resa i sitt system. Det finns inga garantier här men det är iaf en bra fingervisning.

3. Det är inga problem att boka resor med mellanlandningar. Det är start- och slutdestinationen som avgör vad du får betala för poängpris. Det finns dock en begränsning på max 8 ben i en bonusresa.

Toppen, tack!! Börjar lyckas navigera mig fram :)

Har en fråga dock - gör jag ngt fel när jag inte kan hitta en enda resa till Koh Samui i höst/vinter? Kollat både från Sthlm och Köpenhamn. Har tex hittat till Phuket men inte ett enda till Koh Samui.

Dessutom finns bara några flyg i november till Phuket. Är jag ute för tidigt för att boka resa till december? Finns det någon gräns med antal dagar innan som de lägger upp bonusbiljetter?
 

Bangkok

Medlem
Toppen, tack!! Börjar lyckas navigera mig fram :)

Har en fråga dock - gör jag ngt fel när jag inte kan hitta en enda resa till Koh Samui i höst/vinter? Kollat både från Sthlm och Köpenhamn. Har tex hittat till Phuket men inte ett enda till Koh Samui.

Dessutom finns bara några flyg i november till Phuket. Är jag ute för tidigt för att boka resa till december? Finns det någon gräns med antal dagar innan som de lägger upp bonusbiljetter?

Hej Fanny och välkommen till bonusresornas fantastiska värld! Tyvärr är det inget Star Alliance bolag som flyger till Koh Samui och därför kan du inte hitta någon bonusresa dit.
 
Toppen