Senaste nytt

Nytt Hilton LXR på Seychellerna, öppnar mars 2021

Tonton

Medlem
Börjar bli OT här, men...har inte kommit till hotellpoäng i min bonuskarriär utan kört på flyg än så länge. Men om man nu kan köpa en 100 000 poäng för $500 (o med status få femte natten gratis, så $400), o få en hotellnatt som kostar närmare $1000. Vad är baksidan? :D Ja förutom att man fortfarande betalar $400 natten då.

Du förenklar allt för mycket. 100k poäng är inte nödvändigts 4 eller 5 nätter osv. Sedan står inte alltid poängkostnaden i paritet till vad det kostar att boka hotellnätterna för cash direkt.

Läs denna tråden - https://www.businessclass.se/forum/...st-värdet-av-sina-hilton-honors-poäng.100354/ - så kan du skapa dig en bättre förståelse av hur man optimerar/beslutar kring användning av Hiltonpoäng.
 

ericwg

Medlem
Du förenklar allt för mycket. 100k poäng är inte nödvändigts 4 eller 5 nätter osv. Sedan står inte alltid poängkostnaden i paritet till vad det kostar att boka hotellnätterna för cash direkt.

Läs denna tråden - https://www.businessclass.se/forum/...st-värdet-av-sina-hilton-honors-poäng.100354/ - så kan du skapa dig en bättre förståelse av hur man optimerar/beslutar kring användning av Hiltonpoäng.

Nej precis, jag menade inte att 100k poäng var 5 nätter utan att det är en natt (eller 95k då) :) Tack för länk till bra tråd dock.
 
Ja precis, de kör dubbla poängkampanjer titt som tätt tex. hela hösten 2020. Så @Mikael Hammarbäck får du inte den rabatten så blir priset för hotellet med poäng det dubbla = avvakta kampanj. Hotellet har dock bara ca 40 rum så kan eventuellt finnas risk för att rummen bokas upp.

Ser att jag skrev att jag köpte 360k poäng i tidigare inlägg men det var nog 320k som var max, hade de andra sedan tidigare. Man kan komma runt gränsen för hur många poäng man max får köpa genom att tex. registrera sin sambo och göra inköp även från dennes konto och sedan föra över poängen till "huvudkontot".
Var det 320k som du köpte själv, eller köpte du 160k poäng själv och 160k poäng via din sambo (vid kampanjtillfället alltså)? För när jag tittar så kan jag enbart köpa 80k poäng (utan kampanj) som max?
 

Johanna

Medlem
Jag har bokat 5 nätter i augusti. Känns som bra värde för pengarna. Men det lär inte vara billigt att äta där. Med guldstatus har jag iaf frulle.
 

Renato

Medlem
Ja precis, de kör dubbla poängkampanjer titt som tätt tex. hela hösten 2020. Så @Mikael Hammarbäck får du inte den rabatten så blir priset för hotellet med poäng det dubbla = avvakta kampanj. Hotellet har dock bara ca 40 rum så kan eventuellt finnas risk för att rummen bokas upp.

Ser att jag skrev att jag köpte 360k poäng i tidigare inlägg men det var nog 320k som var max, hade de andra sedan tidigare. Man kan komma runt gränsen för hur många poäng man max får köpa genom att tex. registrera sin sambo och göra inköp även från dennes konto och sedan föra över poängen till "huvudkontot".

Hej

Gott folk jag har flyget bokat och är sugen på detta hotell.
Vad tyckte ni som bodde här?

Det som gör mig osäker är tyvärr priset. 411k poäng per natt. för det biligaste dock ville jag ha pool så det blir 470k.
Alla andra Hilton hotell ligger på under 100k =(
 

TP12

Medlem
Hej

Gott folk jag har flyget bokat och är sugen på detta hotell.
Vad tyckte ni som bodde här?

Det som gör mig osäker är tyvärr priset. 411k poäng per natt. för det biligaste dock ville jag ha pool så det blir 470k.
Alla andra Hilton hotell ligger på under 100k =(




Mig veterligen finns det inget Hilton på Seychellerna som ger dig egen pool för under 100k poäng/natt.

Mango House kostar från 95k poäng/natt, dessa rum är väl helt enkelt slut under de datum du vill boka.
 

Buffon

Medlem
Lite off topic men har vi några förslag på fler hotell som kostar 95k/natten där man kan spara in stora pengar och bo för nästan halva priset om man köper 380k poäng (utgår från att man har status och får 5e natten fri) istället för att göra vanlig bokning för pengar?
 
Toppen