Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

011430121

Medlem
En bokning från MMX till ARN en söndag o början februari, när jag bokade var det en A320 men avgång ändrades till en avgång 2 timmar senare nu med en CRJ, nu är det en 737-700, men jag litar inte riktigt på SAS när de lovar 737-700 så brukar de ställa in avgången, den här gången skall jag inte vara så lätt lurad (som de andra 15 gångerna) säg inget jag kommer att avboka!
 

BCflyer

Medlem
En bokning från MMX till ARN en söndag o början februari, när jag bokade var det en A320 men avgång ändrades till en avgång 2 timmar senare nu med en CRJ, nu är det en 737-700, men jag litar inte riktigt på SAS när de lovar 737-700 så brukar de ställa in avgången, den här gången skall jag inte vara så lätt lurad (som de andra 15 gångerna) säg inget jag kommer att avboka!
Det har blivit väldigt mycket 737-700 Malmö- Arlanda på söndagar i februari och tyvärr ingen avgång som ser ut att vara planerad med ”riktigt” flyg. Kan bli stökigt för oss som planerar åka upp till Åre på sportlovet.
 
En bokning från MMX till ARN en söndag o början februari, när jag bokade var det en A320 men avgång ändrades till en avgång 2 timmar senare nu med en CRJ, nu är det en 737-700, men jag litar inte riktigt på SAS när de lovar 737-700 så brukar de ställa in avgången, den här gången skall jag inte vara så lätt lurad (som de andra 15 gångerna) säg inget jag kommer att avboka!
Men hur är det, om du inte bokar av, och SAS inte meddelar före 14 dagar innan avfärd, kommer inte EU261 i spel då?
 
Det har blivit väldigt mycket 737-700 Malmö- Arlanda på söndagar i februari och tyvärr ingen avgång som ser ut att vara planerad med ”riktigt” flyg. Kan bli stökigt för oss som planerar åka upp till Åre på sportlovet.
Sen är det en massa 737-700 på Arlanda - Östersund i februari också. Tydligen så är det en eftertraktad linje, för jag har kvar mina biljetter, men planet verkar vara helt fullt, för det går inte att boka alls. Kul att det går bra för SAS!
 
Vet inte om det finns en separat tråd för longhaul, men det togs ju upp tidigare i tråden.
Jag råkade idag boka en longhaul ARN-EWR i början av mars - blev så glad när jag såg god tillgänglighet. Tänkte inte på att det var A340-layout vid sätesval, men mycket riktigt står den som A340-300. De säljer fortfarande platser (för pengar iaf) till den, och seatmap var varken tom eller full.
Oklart om den kommer avgå, men börjar ana oråd.
Nu fick jag besked om inställd SK903 (ARN-EWR) 1 mars. Flighten finns kvar i sökning, men står som "ej tillgänglig" för val (med pengar).
 

Scanwing

Medlem
Just nu gäller 31mars som slutdatum för USAs travel ban för EU medborgare, tror inte den kommer att förlängas. Då kan det nog gå fort för trafiken att komma igång med mer longhaul.
 
Toppen