Senaste nytt

Ännu en 100% Hilton poängkampanj med ny limit året ut

M.K

Medlem
@palmen jag har fått förslag på en Water Villa fem nätter för 380k HH. Frukost ingår som HHG.

Enligt andra står man sig lätt på den i värmen till middag. Där ska det dock inte snålas, varken med mat eller drinkar. Jag tror, utan att ha varit där, trots allt att man klarar sig med 50’ sek totalt för resan plus poängen då för flyg och stay. Lätt värt en gång!

Fem dagar räcker för oss då jag också lätt blir lite rastlös. Jag har upplevt det förr i länder inne i gated med security som vaktar. Inte samma sak men finns likheter ändå. Hellre då en kombination med annan resort för ännu fler upplevelser i detta paradis.
 

palmen

Moderator
@palmen jag har fått förslag på en Water Villa för 380k HH. Frukost ingår som HHG.

Enligt andra står man sig lätt på den i värmen till middag. Där ska det dock inte snålas, varken med mat eller drinkar. Jag tror, utan att ha varit där, trots allt att man klarar sig med 50’ sek totalt för resan plus poängen då för flyg och stay. Lätt värt en gång!

Fem dagar räcker för oss då jag också lätt blir lite rastlös. Jag har upplevt det förr i länder inne i gated med security som vaktar. Inte samma sak men finns likheter ändå. Hellre då en kombination med annan resort för ännu fler upplevelser i detta paradis.
Water Villa finns ibland för dessa priser, men har inte alltid varit så.
Det är helt klart fel ställe att åka till för att sedan leva "billigt". Ska man vända på varenda krona när management väl är där sen så kommer nog helheten bli väldigt mycket sämre.
 
  • Gilla
Reactions: HMJ

taxvalp

Medlem
@palmen jag har fått förslag på en Water Villa för 380k HH. Frukost ingår som HHG.

Enligt andra står man sig lätt på den i värmen till middag. Där ska det dock inte snålas, varken med mat eller drinkar. Jag tror, utan att ha varit där, trots allt att man klarar sig med 50’ sek totalt för resan plus poängen då för flyg och stay. Lätt värt en gång!

Fem dagar räcker för oss då jag också lätt blir lite rastlös. Jag har upplevt det förr i länder inne i gated med security som vaktar. Inte samma sak men finns likheter ändå. Hellre då en kombination med annan resort för ännu fler upplevelser i detta paradis.

Det finns mer datapunkter i andra tråden 30 grader i februari - Conrad Rangali med Hiltonpoäng | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

Jag var där för knappt två år sedan och kör i princip alltid stor frukost + tidig middag i varmt klimat oavsett prisbild och så även där. Det går att hitta enkla men goda varmrätter för omkring 400 kr så man behöver inte spränga banken varje måltid. När vi var där fanns "afternoon tea" för statuskunder där man fick ett eftermiddagssnack men där verkar en del ha ändrats till det sämre efter vårt besök.

Executive summary: Det är dyrt, men om man tittar på priserna hela tiden under vistelsen försvinner en stor del av njutningen. Om man vill förfäras över de höga priserna är det bättre att ladda ner menyerna hemma och titta på dem före avresa så är frustrationen utagerad i god tid före ankomst...
 

M.K

Medlem
@palmen Så är det! Snåla finns inte men jag tror det går utmärkt med en tilltagen budget. Bara ställa in sig på $1000 per dag för två. Vi får dessutom points på spenden som tröst ;).

Det var samma på Seychellerna där vi oftast inte heller åt lunch i värmen, men däremot tidig stor middag och drinkar efter det. Härliga minnen. :)
 

Renato

Medlem
@palmen jag har fått förslag på en Water Villa fem nätter för 380k HH. Frukost ingår som HHG.

Enligt andra står man sig lätt på den i värmen till middag. Där ska det dock inte snålas, varken med mat eller drinkar. Jag tror, utan att ha varit där, trots allt att man klarar sig med 50’ sek totalt för resan plus poängen då för flyg och stay. Lätt värt en gång!

Fem dagar räcker för oss då jag också lätt blir lite rastlös. Jag har upplevt det förr i länder inne i gated med security som vaktar. Inte samma sak men finns likheter ändå. Hellre då en kombination med annan resort för ännu fler upplevelser i detta paradis.


Jag hitta den också, om man ska liksom ändå dit så är de water villa som gäller även om jag ville slå på större så känns det inte värt och inte för min budget, tänker jag.

Vi tänker 10 dagar, och har en budget på 150k sen är vi ett alkoholfritt sällskap. Resan blir nog med en voucher och boendet blir med poäng, så det man tjänar där så spenderar jag på god mat och spa behandlingar.

Jag håller med jag kör också alltid en stor frukost, och tidig middag sen lite fika på kvällen men jag kommer ju ha ett spädbarn med så barnet blir i fokus, så vi kommer nog njuta, ta det som det kommer och anpassa oss efter barnet.
 

Renato

Medlem
Jag föreslår att du går in på Hiltons hemisda och väljer conrad maldiverna och gör en provbokning så ser du precis vad du kan boka och vad som erbjuds och vad det kostar. Kan vara bra att veta också att ska du boka med poäng så är det oftast bara "standard villa" som kan bokas till det billiga priset, vill du ha en over water villa brukar det vara någon tusenlapp extra per natt också.

Check and done. Hitta water villa för samma peng. :) jag håller med dig att man ska inte snåla när man är där men man ska inte vara dum heller. I hela mitt liv så har jag ätit och gjort det jag velat under min resa men en plan måste finnas med. :)

Inte att jag går och köper en Ferrari direkt på semester haha :)
 

M.K

Medlem
F066F333-C219-4F12-9F00-18C163435F57.jpeg


Ny standardkampanj med 100% bonus fram till 5 mars. Maxköp 80k +80k i bonus.

Med en femnattare går det att räkna hem detta på fler hotell än normalt i kombination med nuvarande staykampanj. Det kommer tillbaka 7k points efter dessa fem nätter (anmälan krävs). Jag avstår nog själv tillsvidare då jag har tillräckligt med points.
 
Last edited:
Toppen