Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Den 4-siffrigs koden måste jag uppge vid typ varje bokning för att de ska veta att jag är jag. Länge sedan jag inte behövde uppge den.
Skönt att det gick att boka smärtfritt.

Jag knappade som vanligt in mitt EB nummer när jag ringde och jag antar att det räckte för henne, synd att jag inte frågade om koden men samtalet var så enkelt och smärtfritt att jag inte tänkte tanken. Tyvärr kommer jag inte ihåg hennes namn heller...
 

palmen

Moderator
Jag knappade som vanligt in mitt EB nummer när jag ringde och jag antar att det räckte för henne, synd att jag inte frågade om koden men samtalet var så enkelt och smärtfritt att jag inte tänkte tanken. Tyvärr kommer jag inte ihåg hennes namn heller...
Vem som helst kan ju ringa och knappa in ditt nummer (om man kan det) och sen boka med dina poäng. Av den anledning så ska man behöva säkerhetskoden, kan inte minnas att jag inte fått uppge den på senare år.
 
Vem som helst kan ju ringa och knappa in ditt nummer (om man kan det) och sen boka med dina poäng. Av den anledning så ska man behöva säkerhetskoden, kan inte minnas att jag inte fått uppge den på senare år.

Det är ju ett bra argument som jag absolut inte säger emot, hade dock inte bokat bonusresa sedan dec 2019 och då frågade inte Tallin efter någon kod vad jag kan minnas så därav min förvåning.
 

Moco

Medlem
En kille ville inte söka på några andra datum en det jag först uppgav..

Låter ju helt bisarrt.

Det är bara till att återigen växla ned på poängintjäningen och lägga det på andra håll då SAS helt verkar ha gett upp.
Verkligen inte bra PR med dessa klanterier.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Kimmen00

Medlem
Vilka dagar hittar du Business awards? Det är extremt ovanligt att det släpps så här långt innan, framförallt under sommaren. Gjorde 10-15 sökningar och får inte framför något på ORD-SFO i juli.

Ja så är det Palmen, det är ovanligt (omöjligt i princip) med C på inrikes USA så långt fram. Alltid Eco.

Tips till den som söker: saver award endast..
 
Koden har jag faktiskt bara behövt använda vid ett tillfälle, men det kan ju rekommenderas att ha den redo när man ringer ifall att!


För min del har det aldrig varit några problem att få en ny kod skickad på sms eller mail under tiden man pratar med dem. Bygger förmodligen på att man har rätt nummer/mail inlagd. Har funkat åtminstone de senaste 15 gångerna för min del.
 

palmen

Moderator
Ja så är det Palmen, det är ovanligt (omöjligt i princip) med C på inrikes USA så långt fram. Alltid Eco.

Tips till den som söker: saver award endast..
Ja det var därför jag var så förvånad att det skulle funnits.
United har ju tydligen släppt på en hel del till sina who's enligt amerikanska bloggar. Men jag hittade inga saver award på något datum som @Adam Engdahl sa att det funnits. Hittade knappt några saver economy heller.
 

robertkniv

Medlem
För min del har det aldrig varit några problem att få en ny kod skickad på sms eller mail under tiden man pratar med dem. Bygger förmodligen på att man har rätt nummer/mail inlagd. Har funkat åtminstone de senaste 15 gångerna för min del.
Ja precis, tar inte lång tid alls. Så gjorde jag när jag skulle boka med Tallinn för några år sedan.

Gjorde dessutom misstaget att beställa koden till både sms och mail, för jag visste inte vilket levereransmedium som var snabbast... Det jag inte visste då var att beställning nr 2 återställde ju koden som beställdes först, vilket även var den koden jag först sa till Tallinn. Så jag fick göra om.. Men vilken service jag fick sen när dom förstod att jag var (och absolut fortfarande är), rookie på awardsbokningar.
 
Sambon ringde in idag och skulle lägga till anslutning från ORD till SFO i juli. Bottennapp, bara ekonomi trots United visar platser. Sen skulle det kosta 450 kr per person för ändring. Stämmer väl inte?
Borde väl vara 150 kr per person för ändring och 450 kr för nybokning?
Kan ju såklart vara fel, men om du började med en SAS-award till ORD som sen skulle bli en Star Alliance så är det inget konstigt om de vill ha 450kr till.
 
Toppen