Senaste nytt

Turkish Airlines 40% rabatt på economy och business. Boka 13-14/1, res fram t.o.m. 31/12.

CoooC

Medlem
Fly Premium status, spara voucher till något annat roligt. Jag hade nog cashat biljetterna!

+1 Casha biljetterna ifall du känner att du har ekonomi åt det.

Nyttja sedan poängen till en rolig F-resa så får du lätt ut mer än 13,5 öre, och din värdering blir ännu bättre.

En nackdel med att casha är ju de sämre villkoren avseende ändring och avbokning. Extra relevant nu i dessa tider. Tolkar jag det rätt att det kostar 2*2023 kr per person att avboka och att det är gratis att ändra men att man får betala mellanskillnaden vilken förmodligen blir rätt stor eftersom 40% rabatt inte kommer att gälla då? 8092 kr är ju rätt saftigt för en avbokning i dessa tider.

upload_2021-1-15_8-25-24.png
 
Har funderat på att boka både Hong Kong och New York med denna deal. Men väldigt svårt att veta om de kommer vara öppna utan karantänskrav. Hong Kong har nu 21 dagar karantän för de få som kan kommma dit. New York är väl två PCR test med 5 dagar emellan? Vad säger att läget inte är det samma i Juli eller December? Nu med nya mutationer (storbritannien, sydafrika och brasilien). Problemet med vaccinet är att du skyddar dig själv men inte andra och kan faktiskt ha covid om du varit vaccinerad och därmed tycker jag det blir högst osäkert att många destinationer inte kommer ha PCR test och krav på 5 dagar karantän. Då vill man ju inte åka längre..
 

Linmet

Medlem
En nackdel med att casha är ju de sämre villkoren avseende ändring och avbokning. Extra relevant nu i dessa tider. Tolkar jag det rätt att det kostar 2*2023 kr per person att avboka och att det är gratis att ändra men att man får betala mellanskillnaden vilken förmodligen blir rätt stor eftersom 40% rabatt inte kommer att gälla då? 8092 kr är ju rätt saftigt för en avbokning i dessa tider.

Visa bifogad bild 116048

Hur får du det till 8092? Är det 2023 per håll per person?
 
Toppen