Senaste nytt

Turkish Airlines 40% rabatt på economy och business. Boka 13-14/1, res fram t.o.m. 31/12.

Som jag förstår det är det fri ombokning inom samma bokningsklass? Men det framgår inte om det är fler än en gång? Kan man ändra biljetten flera gånger tro?
 
Som jag förstår det är det fri ombokning inom samma bokningsklass? Men det framgår inte om det är fler än en gång? Kan man ändra biljetten flera gånger tro?
Svarar på min egen fråga för de andra som kan vara intresserade..


  • For tickets made between 21 March 2020 - 31 March 2021 (inclusive), passengers can make unlimited changes until 31 December 2021 (inclusive).
  • In order to change the ticket to an Open Ticket, the reservation must be cancelled before the date of flight.
  • In order to change the ticket to an Open Ticket, cancellations must be performed via the Turkish Airlines call center, sales offices, or the agencies from which the ticket was purchased.
  • Fare differences incurred by taxes, exchange rates or fare class differences will be applied.
  • Does not apply for flights arriving to / departing from China.”
 

Linmet

Medlem
  • Fare differences incurred by taxes, exchange rates or fare class differences will be applied.

Den biten kommer ju bli rätt "grov" dock när de 40% är borta.

Vilka fler ställen än Cancun och DPS kör de 787-9 till? Vill helst inte betala business för a330-300.

Kan tillägga att idag har det "ökat" med en dag på andra sidan nyår som går att boka. Antagligen ökas det väl med en dag till imorgon som är sista dagen för kampanjen.
 

Birch

Medlem
Var nära på att boka en resa till Dubai i April med denna deal, A350 mellan Istanbul och Dubai är ju trevligt!.
Men efter att ha läst diverse recensioner och trådar på andra forum om hur dyster deras catering och loungeutbud är just nu under pandemin så blir jag mycket tveksam...
 

CoooC

Medlem
Har en bonusresa för 2 i Business bokad med 2-4-1 ARN-IST-MNL-IST-ARN. Funderar nu på att avboka den och köpa biljetterna istället.

Bonusresa

Kostnader
165 000 EB-poäng
1 542 kr i skatter och avgifter (räknar inte med 2x450 kr som jag ändå inte kan få tillbaka)

Intäkter
308 EB-poäng (skatter och avgifter betalda med SAS Amex Elite)


Köpa biljett

Kostnader
30 480 kr

Intäkter
6096 EB-poäng (betala flygbiljetterna med SAS Amex Elite)
42600 EB-poäng (för 2 pers för själva flygningen)


Slutsats

Värderar jag en EB-poäng till 13,5 öre så blir kalkylen break-even. Finns det annat att ta hänsyn till i kalkylen? Säkra EBG är ju en trevlig bonus t.ex. :) Något annat som skiljer biljetterna åt som är viktigt att veta? Avbokningsregler?
 

Johans00

Medlem
Har en bonusresa för 2 i Business bokad med 2-4-1 ARN-IST-MNL-IST-ARN. Funderar nu på att avboka den och köpa biljetterna istället.

Bonusresa

Kostnader
165 000 EB-poäng
1 542 kr i skatter och avgifter (räknar inte med 2x450 kr som jag ändå inte kan få tillbaka)

Intäkter
308 EB-poäng (skatter och avgifter betalda med SAS Amex Elite)


Köpa biljett

Kostnader
30 480 kr

Intäkter
6096 EB-poäng (betala flygbiljetterna med SAS Amex Elite)
42600 EB-poäng (för 2 pers för själva flygningen)


Slutsats

Värderar jag en EB-poäng till 13,5 öre så blir kalkylen break-even. Finns det annat att ta hänsyn till i kalkylen? Säkra EBG är ju en trevlig bonus t.ex. :) Något annat som skiljer biljetterna åt som är viktigt att veta? Avbokningsregler?
Fly Premium status, spara voucher till något annat roligt. Jag hade nog cashat biljetterna!
 

Tonton

Medlem
Har en bonusresa för 2 i Business bokad med 2-4-1 ARN-IST-MNL-IST-ARN. Funderar nu på att avboka den och köpa biljetterna istället.

Bonusresa

Kostnader
165 000 EB-poäng
1 542 kr i skatter och avgifter (räknar inte med 2x450 kr som jag ändå inte kan få tillbaka)

Intäkter
308 EB-poäng (skatter och avgifter betalda med SAS Amex Elite)


Köpa biljett

Kostnader
30 480 kr

Intäkter
6096 EB-poäng (betala flygbiljetterna med SAS Amex Elite)
42600 EB-poäng (för 2 pers för själva flygningen)


Slutsats

Värderar jag en EB-poäng till 13,5 öre så blir kalkylen break-even. Finns det annat att ta hänsyn till i kalkylen? Säkra EBG är ju en trevlig bonus t.ex. :) Något annat som skiljer biljetterna åt som är viktigt att veta? Avbokningsregler?
Fly Premium status, spara voucher till något annat roligt. Jag hade nog cashat biljetterna!

+1 Casha biljetterna ifall du känner att du har ekonomi åt det.

Nyttja sedan poängen till en rolig F-resa så får du lätt ut mer än 13,5 öre, och din värdering blir ännu bättre.
 
Toppen