Senaste nytt

Diskussion om Norwegians aktiekurs

Homer

Medlem
De skall alltså göra sig av med 30st+ B787 på kort tid i Coronatider...
Jag har en känsla att de kommer ha kvar några B787 efter sommaren och ändra sin businessstrategi igen.


De flesta tillhör ju leasingbolag och återlämnas, inte bara 787or även andra plan
Flera har redan återlämnats.

Norwegian may move as many as 72 planes to Shannon to be repossessed by Irish leasing companies

Diskussion om Norwegians aktiekurs | Sida 108 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
 
Last edited:

Ricci

Medlem
De äger väl 10st+ B787, som jag då tror att de vill behålla några av dem så länge som möjligt.
Redan i Q2 i år OM USA-Europa öppnar upp (med Covidtest förstås) kan långlinjerna ta fart.
 

011430121

Medlem
Svenska Dagbladet har idag en artikel om Norwegian en intervju flyganalytiker Jan Ohlsson finns med där han säger till TT att priserna på långflygningarna kommer att bli dyrare nu när Norwegian upphör med denna produkt.

Källa SvD
eSvD
 

Tomas E

Medlem
Svenska Dagbladet har idag en artikel om Norwegian en intervju flyganalytiker Jan Ohlsson finns med där han säger till TT att priserna på långflygningarna kommer att bli dyrare nu när Norwegian upphör med denna produkt.

Källa SvD
eSvD
Fast när det gäller långflygningar så är väl kunder, åtminstone priskänsliga sådana, mer beredda på ett byte på någon större hub i Europa? Så vissa flygbolag är väl tänkbara för sådana rutter, även om man inte skulle använda dem på flyg mellan Norden och valda delar av Europa. Jag hoppas alltså att det ska räcka med priskonkurrens från några av de större hubbarna i Europa för att påverka hela marknadens prisbild i resenärernas favör, även utan lågprisbolag som flyger longhaul från Norden. :) Men kanske är jag för optimistisk.
 

mha321

Medlem
Fast när det gäller långflygningar så är väl kunder, åtminstone priskänsliga sådana, mer beredda på ett byte på någon större hub i Europa? Så vissa flygbolag är väl tänkbara för sådana rutter, även om man inte skulle använda dem på flyg mellan Norden och valda delar av Europa. Jag hoppas alltså att det ska räcka med priskonkurrens från några av de större hubbarna i Europa för att påverka hela marknadens prisbild i resenärernas favör, även utan lågprisbolag som flyger longhaul från Norden. :) Men kanske är jag för optimistisk.
Framförallt på London-USA hade de ju rätt mycket påverkan på priset från även de andra, har jag för mig. Spontant tror jag det är betydligt färre som utgår från London som är intresserade av att ta ett byta i kontinentala Europa.

Även med Norwegian gick ju de flesta långflygninar från Sverige t.ex. med byte, så det borde inte vara någon större skillnad mote Norwegian-via-LGW mot Lufthansa-via-FRA.
 

011430121

Medlem
Ser ut som om regeringen i Norge kan stötta Norwegian

Källa Affärsvärlden
Norges regering redo att stötta Norwegian | Affärsvärlden

Kursen upp 15% vid lunch
upload_2021-1-21_12-14-37.png
 
Toppen