Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Wescey

Medlem
Varför är du så negativ? Tycker du varit duktig som redan fått ihop över 40000 poäng. Hur länge har du haft kortet och samlat poäng?
I dessa trådar finns det oändligt massa tips om att skaffa sig både svåra och mycket enkla poäng.

Och det är faktiskt så att ingenting får man gratis utan man får kämpa lite för det. Måste du resa i år? Poängen finns ju kvar i några år.
Jag kan säga dig att jag inte är höginkomsttagare och ändå lyckat skrapa ihop över 500 tusen poäng på 1,5 år med mycket hjälp utav dessa trådar på BC. Ingenting är omöjligt!!!

Sorry om jag har uppfattats som negativ, det är nog för att jag har haft andra förväntningar på hur det går till. Jag har haft kortet i 11 månader.

Poängen är giltiga i 5 år så du har ganska lång tid på dig att komma upp i 100 000 poäng. Du behöver inte göra det på ett kalenderår.

Jaha, men problemet är väl att 2-4-1 vouchern behöver jag boka för senast 31 december 2021, så frågan är om jag lyckas komma upp i 100 000 poäng innan dess. Annars är det bara att inte utnyttja 2-4-1 vouchern detta år, utan låta den utgå och spara upp mer poäng till nästa år och då få en ny 2-4-1 voucher. Tänker jag rätt?
 

Rickard_O

Medlem
Sorry om jag har uppfattats som negativ, det är nog för att jag har haft andra förväntningar på hur det går till. Jag har haft kortet i 11 månader.



Jaha, men problemet är väl att 2-4-1 vouchern behöver jag boka för senast 31 december 2021, så frågan är om jag lyckas komma upp i 100 000 poäng innan dess. Annars är det bara att inte utnyttja 2-4-1 vouchern detta år, utan låta den utgå och spara upp mer poäng till nästa år och då få en ny 2-4-1 voucher. Tänker jag rätt?
Om du inte hunnit få ihop dina poäng innan årsskiftet är det ju bara vaska vouchern och köra om 2022!
Förr eller senare fixar du det, jag flyger inget i jobb eller tjänar några stora pengar på mitt förvärvsarbete och har lyckats snitta ca 120.000poäng/år.
Det finns vägar att gå även fast man inte har en överdriven spend på sitt amex!
 

MLG55

Medlem
Om du inte hunnit få ihop dina poäng innan årsskiftet är det ju bara vaska vouchern och köra om 2022!
Förr eller senare fixar du det, jag flyger inget i jobb eller tjänar några stora pengar på mitt förvärvsarbete och har lyckats snitta ca 120.000poäng/år.
Det finns vägar att gå även fast man inte har en överdriven spend på sitt amex!

@Wescey Precis så! Vaska den Vouchern då, är inte hela världen....Du får ju ihop en ny i år om du kör samma spend :D
 

Tongen2

Medlem
Sorry om jag har uppfattats som negativ, det är nog för att jag har haft andra förväntningar på hur det går till. Jag har haft kortet i 11 månader.



Jaha, men problemet är väl att 2-4-1 vouchern behöver jag boka för senast 31 december 2021, så frågan är om jag lyckas komma upp i 100 000 poäng innan dess. Annars är det bara att inte utnyttja 2-4-1 vouchern detta år, utan låta den utgå och spara upp mer poäng till nästa år och då få en ny 2-4-1 voucher. Tänker jag rätt?
Med risk för att gå ännu mer OT här men jag gick ju igång på detta precis som många andra innan mig :rolleyes:
Inga problem att få in 60 000 poäng tills årsskiftet skulle jag säga.
Se till att bli värvad till ett Amex Elite, om du nu inte redan hade det? = 18 000 poäng (rätta mig om jag har fel här)
Värva en vän eller sambo etc till samma kort = 18 000 poäng till
Spendera 150 000 kr = 30 000 poäng till och dessutom en till voucher
Totalt = 106 000 kr Edit: med dina nuvarande 40 000 poäng
Busenkelt
Plus alla andra roliga kampanjer etc som också genererar poäng :cool:

Kör hårt!
 

JacobG

Medlem
Med risk för att gå ännu mer OT här men jag gick ju igång på detta precis som många andra innan mig :rolleyes:
Inga problem att få in 60 000 poäng tills årsskiftet skulle jag säga.
Se till att bli värvad till ett Amex Elite, om du nu inte redan hade det? = 18 000 poäng (rätta mig om jag har fel här)
Värva en vän eller sambo etc till samma kort = 18 000 poäng till
Spendera 150 000 kr = 30 000 poäng till och dessutom en till voucher
Totalt = 106 000 kr Edit: med dina nuvarande 40 000 poäng
Busenkelt
Plus alla andra roliga kampanjer etc som också genererar poäng :cool:

Kör hårt!

Och om man dessutom kör Eurobonus Point Sharing med sin sambo/partner får man ju även hans/hennes poängbonus när du värvar. Dvs om man värvar sin partner till Amex Elite får du 18 000 för värvningen och partnern får 18 000 om man ser till att uppnå min. spend, som då går in till ert gemensamma poängkonto, dvs 36 000 poäng relativt enkelt.
 

JacobGBG

Medlem
Renodlad åsiktsfråga mina herrar... Om man ska bränna sina 2x2-4-1 till nästa vinter, när skulle ni föredragit att åka på en långvistelse i värmen (typ 4v)? Lutar åt HKT/DPS.

1. Före jul och vara borta över nyår.
2. Lite senare i Januari när det är som kallast i Sverige och vara borta en bit in i februari?
 

Mr Basic

Medlem
Renodlad åsiktsfråga mina herrar... Om man ska bränna sina 2x2-4-1 till nästa vinter, när skulle ni föredragit att åka på en långvistelse i värmen (typ 4v)? Lutar åt HKT/DPS.

1. Före jul och vara borta över nyår.
2. Lite senare i Januari när det är som kallast i Sverige och vara borta en bit in i februari?
Beror väl på om du uppskattar att fira jul och/eller nyår eller bara tycker det är jobbigt?
Jag personligen har aldrig varit bortrest över julen men flera ggr åkt iväg i mellandagarna.
 

Tonton

Medlem
Beror väl på om du uppskattar att fira jul och/eller nyår eller bara tycker det är jobbigt?
Jag personligen har aldrig varit bortrest över julen men flera ggr åkt iväg i mellandagarna.

+1

Jag har senaste åren kört på följande koncept:
  • Ute på resa ca 2-3 veckor i början av december
  • Hemma minst 24e och 25e (julafton och mammas födelsedag)
  • Ute på resa cirka 1-3 veckor från 26/27 till en bit in i januari

2017: Asien, jul, Asien
2018: Asien, jul, Sydamerika
2019: Sydamerika, jul, Asien
2020: hemma, jul, hemma... :(
 

Doctor-X

Medlem
Jag har ett litet problem. Jag befinner mig just nu i Windsor, Ontario och ska nästa vecka flyga hem YYZ-LHR-FRA-ARN (bokad med 2-4-1 voucher). Fick nu mail av AirCanada som låter meddela att man behöver ett negativt covid-19 test för att få boarda planet även om man endast gör trasnit i London.
Effective for flights arriving in the UK as of January 18, 2021 at 4:00am GMT:
• All customers twelve years of age or older entering or transiting through the United Kingdom from an international destination are required to provide, prior to boarding a flight, a negative COVID‑19 PCR, LAMP or Lateral Flow test.
• The test must be taken within 3 days of departure from your flight to the United Kingdom. Some exceptions apply. Visit the UK Government site for more information.

Jag behöver därför nu fixa ett covid-19 test för mig och min sambo, tyvärr verkar inte Rapid Antigen Test som annars finns i EU/USA existera i Kanada utan här är det PCR-test som gäller. Närmsta stället att göra PCR-test är Kitchener (2,5h bort). Svärföräldrarna börjar jobba på måndag efter ha varit lediga sedan vi kom hit för 3v och vi har således ingen möjlighet till bil utan måste hyra en bil. 400kr för dagshyra från Avis + kanske 300kr i bensin för att åka fram och tillbaka (såklart som den eurobonus-narkoman som man är inser jag att det blir 1500p som EBD + 1000p om jag betalar med SAS MC). Dock kostar testet 199 CAD + skatt/person dvs för 2 personer med valutapåslag osv. landar det på ca 3000kr.

Som jag förstår går det inte att ändra en award-resa när den väl är påbörjad, annars hade det klart varit lättast att boka om så att vi flög direkt från Toronto till Frankfurt och sen vidare upp till Stockholm. Är det bara att bita i det sura äpplet och fixa testet? Eller har någon något tips? Kan man ändra rutten då förutsättningarna för att få boarda har nu ändrats sedan man startade resan ?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen