Senaste nytt

Vilket Hyatt i Februari?

På grund av Hyatts otroligt generösa kampanj där 15 nätter innan 27:e februari ger Globalist till februari 2023 så försöker jag klämma in 15 nätter på något hotell i februari. Som svensk under Covid19, undrar jag vilket av följande resmål som är lämpligast i februari. Vilka har hårda restriktioner för oss? Tanken är att jag bara ska dega på hotellet. Inte vara ute och flänga.

London, Sofia, Belgrad, Frankfurt, Aten eller Malta? Jag vill inte åka utanför Europa såsom Asien eller USA.

Ett alternativ är Hotell Reisen i Stockholm men med ett nattpris på över 1200kr blir det nästan 20.000kr medan jag i länderna jag nämnt högre upp kan boka för 5.000 poäng / natt eller använda en betald rate på en låg nivå, ca 6-700kr / natt. Fördelen med Sverige är att jag inte behöver vistas på hotellet utan bara kan åka och checka in, sedan åka tillbaka och checka ut.

Tänker mig 11 nätter i t.ex Belgrad och sedan fixa 4 nätter i Sverige på Hotell Reisen över 2 helger (fre-sön).

Vänligen.
 
Last edited:
Om ett land har karantän 14 dagar så skulle det passa utmärkt så länge jag får bo på Hyatt och inte måste bo på ett sk karantän hotell ordnat av landet ifråga. Allt känns mycket luddigt så tar gärna emot tips på vilket land som är mest öppet för stunden för oss svenskar.

Vänligen.
 

MrRob

Medlem
Ring Reisen och fråga om de kan ge dig ett rabatterat paketpris för nätterna. Kostar det bara några tusenlappar mer än alternativ utomlands (och du tycker att hotellstatusen är värt totalpriset) så hade jag personligen hellre stannat på hemmaplan i dessa tider. Dessutom så kan du ju jobba några av dagarna du egentligen skulle varit utomlands och på så vis indirekt finansiera vistelsen på Reisen istället för att vara ledig.

Det är ju oavsett resmål inget jättetrevlig upplevelse att resa just nu.
 

JohnR

Medlem
hmm, jag har aldrig bott på Hyatt, men är i valet och kvalet att att boka in 15 nätter bara för att.
15 nätter på Hyatt Place Downtown Minneapolis kostar mig $1090. Vore ju fantastiskt om det gick att räkna hem på något vis.
 
Toppen