Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Torsi

Medlem
Har en resa för sommaren 2021 som inte ser ut att gå igenom. Vouchern går ut i antingen mars eller februari 2021. Har sedan tidigare redan gjort en ändring och har inte kontaktat nya 2-4-1 kontoret. Måste jag betala en extra avgift för ändring av bokningen om jag gör det innan vouchern går ut? Vad händer om jag ändrar min resa efter att vouchern har gått ut? Har inte tidigare haft dessa problem.
 

aruba1

Medlem
Har en resa för sommaren 2021 som inte ser ut att gå igenom. Vouchern går ut i antingen mars eller februari 2021. Har sedan tidigare redan gjort en ändring och har inte kontaktat nya 2-4-1 kontoret. Måste jag betala en extra avgift för ändring av bokningen om jag gör det innan vouchern går ut? Vad händer om jag ändrar min resa efter att vouchern har gått ut? Har inte tidigare haft dessa problem.
Om du har en giltig voucher, dvs i ditt fall med utgångsdatum 28/2 eller 31/3 så betalar 150 kr/pers för att ändra din resa. Om du ändrar din resa efter voucherns giltighet så får du antigen betala med poäng utan rabatt, dvs dubbelt så många poäng eller applicera en ny voucher som du har tjänat in under 2020 eller 2021.
 

Mikael S

Medlem
Har en resa för sommaren 2021 som inte ser ut att gå igenom. Vouchern går ut i antingen mars eller februari 2021. Har sedan tidigare redan gjort en ändring och har inte kontaktat nya 2-4-1 kontoret. Måste jag betala en extra avgift för ändring av bokningen om jag gör det innan vouchern går ut? Vad händer om jag ändrar min resa efter att vouchern har gått ut? Har inte tidigare haft dessa problem.

Ändrar du enbart datum, och har kvar samma destination som tidigare så ska vouchern ändå gälla och ingen avgift tas ut.

Och just nu ska det väl inte vara någon avgift alls för ombokningar som jag förstått det.

FAQ: Corona EuroBonus | SAS
 

Jean-Pierre

Medlem
Det är just denna del jag undrar över!

Tack @Martin_S för länk och förtydligande!

Genom att ha kvar kortet så är man på den säkra sidan :)

Jag kan av egen personlig erfarenhet bekräfta att du måste har kortet kvar - det är inte enbart någon Policy-mumbo-jumbo. Har själv åkt på extra poängdebitering efter att ha sagt upp premiumkortet. (Har skivit om det tidigare på BC)
 

Maja

Medlem
Jag kan av egen personlig erfarenhet bekräfta att du måste har kortet kvar - det är inte enbart någon Policy-mumbo-jumbo. Har själv åkt på extra poängdebitering efter att ha sagt upp premiumkortet. (Har skivit om det tidigare på BC)
Tack för din input och förtydligande. Visste att jag hade läst det någonstans! :)
 
Toppen