Senaste nytt

Fråga om service ombord Lufthansa Business inom Europa, värt boka 2-for-1 i business?

Volatyle

Medlem
Normalt sätt är det inte för långt fram, Lufthansa brukar släppa nästan 12 månader i förväg.
Det är inte allt som finns på United som eurobonus kan boka, det är bara en fingervisning som ofta stämmer, men inte alltid. I ditt fall verkar det ju vara det senare.

SAS tog bort möjligheterna för oss att söka i samband med pandemin och ingen info finns när de tänker öppna den igen. Så vi har typ bara United och andra sidor och sen hoppas på det bästa när man ringer in.

Hua, det gör det helt klart mer utmanande än vad jag först tänkte... Kommer bli många (och långa) samtal här hör jag :)

Vol
 

Senator

Moderator
Jag hittade följande på United:

GOT-FRA-KBP 14:e oktober, utresa 06:00 från GOT och framme 13:15 i KBP via FRA.
KBP-ZRH-GOT 17:e oktober, 14:10, hemma 18:50.

Business award fanns på dessa turer enligt United (iaf för någon timma sedan!).

Kan egentligen tänka mig precis vilken helg som helst under hela September/Oktober.

Vol

Normalt sätt är det inte för långt fram, Lufthansa brukar släppa nästan 12 månader i förväg.
Det är inte allt som finns på United som eurobonus kan boka, det är bara en fingervisning som ofta stämmer, men inte alltid. I ditt fall verkar det ju vara det senare.

SAS tog bort möjligheterna för oss att söka i samband med pandemin och ingen info finns när de tänker öppna den igen. Så vi har typ bara United och andra sidor och sen hoppas på det bästa när man ringer in.

Det var väl något med Lufthansa F där det inte alltid stämmer beroende av hur många platser som syns. Alltså om United visade 2 så sågs dessa inte på SAS men om det var 5 så var det ok. Det skulle kunna vara något sådan. Fakiren den 14:e visar "bara" 2 platser.

Däremot kombo Lufthansa 819/1492 19:15 - 01:05 visar 9 platser och 813/1494 10:40 - 16:45 visar 7 platser.

Den 17:e finns inte alternativet via Zurich, men det finns Lufthansa 1495/820 17:35 - 23:20.

Det kommer bli sjukt kostsamt för SAS om alla av oss behöver ringa 7-10 samtal för att boka "så pass enkla" bokningar.. :eek:
 

Volatyle

Medlem
Det var väl något med Lufthansa F där det inte alltid stämmer beroende av hur många platser som syns. Alltså om United visade 2 så sågs dessa inte på SAS men om det var 5 så var det ok. Det skulle kunna vara något sådan. Fakiren den 14:e visar "bara" 2 platser.

Däremot kombo Lufthansa 819/1492 19:15 - 01:05 visar 9 platser och 813/1494 10:40 - 16:45 visar 7 platser.

Den 17:e finns inte alternativet via Zurich, men det finns Lufthansa 1495/820 17:35 - 23:20.

Det kommer bli sjukt kostsamt för SAS om alla av oss behöver ringa 7-10 samtal för att boka "så pass enkla" bokningar.. :eek:

Ah, skumt - Zurichalternativet fanns för mig tidigare idag iaf... Men OK, 5 platser, det kan vara ett bra riktmärke - jag får kanske börja söka Nov/Dec istället.
 

Volatyle

Medlem
Brrrrr... låter kallt :cool:

Haha, ja... Det var huvudskälet till att jag ville köra på September. Vet hur det kan vara där under höstmånaderna....
Känns som jag helt enkelt får fundera på annat resmål som passar weekendlängden (3-dagar-ish) men vi är ju båda oerhört svaga för allt österut - samtidigt har vi betat av Vilnius / Prag & Krakow jag vet inte hur många gånger senaste tre åren, alla tre fantastiska ställen men nu vill vi ändå prova ngt nytt :) Fick tipset om Kiev via forumet här!

Vol
 

Volatyle

Medlem
Istanbul hade ju såklart varit drömmen, men jag har nog timmar på att söka direktflyg från GOT på årets alla månader vid många tillfällen och jag tror _aldrig_ jag nånsin sett en award ticket i business med direktflyg från GOT.
 

Volatyle

Medlem
Nu var jag i kontakt med kundtjänst igen - provat dagar som har "6 available award tickets" och även dagar som det bara står available ticket utan begränsande siffra (vilket jag antar är ännu fler än 6) - dom får inte upp något ledigt dessa datum och tider i sina system dock.

Kan därmed meddela att antagandet om att det finns fler än 4 award tickets så finns det hos SAS inte stämmer, tråkigt nog :)

Börjar inse att det här i stort sett är omöjligt att få till utan att lägga en arbetsvecka i insats för att få något bokat givet man inte kan söka i samma "system" som dom söker. Det blir ju helt enkelt helt omöjligt om jag inte har en sportslig chans att ens få en uppfattning om vart det finns lediga awardtickets...

Får helt enkelt parkera hela idén med att boka for now, och hoppas på att dom får igång sitt egna system igen innan Mars så det faktiskt går att söka utan att ringa till deras kundtjänst och tala med någon som jag hör var tredje ord från (okej, nu var jag elak, smått irriterad - men de agenter jag än så länge fått har verkligen inte övertygad varken språkligt eller servicemässigt.) Får känslan av att dom helst av allt bara vill lägga på...

Vol
 

Canadien

Medlem
Som Palmen säger normalt sätt så har det gått att boka LH business inom Europa upp till ca 330 dagar innan avresa. Men jag har noterat att det inte är riktigt normalt just nu, försökte boka i Oktober 2021 för nån vecka sedan men inga LH släppta till SAS för benet FRA-ARN. Nu är detta bara en datapunkt, men det kan ju vara så att de strypt tillgången för vissa program för bokningar långt fram i tiden. Eller att vissa tider / ben är married med longhauls och inte går att boka inom Europa.
 

Volatyle

Medlem
Som Palmen säger normalt sätt så har det gått att boka LH business inom Europa upp till ca 330 dagar innan avresa. Men jag har noterat att det inte är riktigt normalt just nu, försökte boka i Oktober 2021 för nån vecka sedan men inga LH släppta till SAS för benet FRA-ARN. Nu är detta bara en datapunkt, men det kan ju vara så att de strypt tillgången för vissa program för bokningar långt fram i tiden. Eller att vissa tider / ben är married med longhauls och inte går att boka inom Europa.

Japp. Kan vara så att pandemin ställer till det här. Hoppas det iaf.. Framförallt hoppas jag dom öppnar upp för att söka på egen hand, allt annat lika. Det går helt enkelt om systemet vi tittar i inte speglar alls vad dom ser på kundtjänst. Då kan jag nog hålla på i evigheter innan jag får något bokat..

Återbesöker detta I februari får vi hoppas det läget har ändrats. Återkommer i tråden
 
Toppen