Senaste nytt

SAS differentierar Guld och Diamant genom sätesval i Go

Tror ni att detta även gäller vid poängbokningar alt flypremium? Om det är som så är detta ytterligare ett incitament att lägga ner jakten guld och SAS överlag känner jag personligen.
 

Tonton

Medlem
Tror ni att detta även gäller vid poängbokningar alt flypremium? Om det är som så är detta ytterligare ett incitament att lägga ner jakten guld och SAS överlag känner jag personligen.

Jag ser inte mycket användning till FlyPremium ifall du bokar ekonomi? :rolleyes: De flesta av oss bokar nog inte ekonomi på poängresor (utan FlyPremium) heller.
 

Carlos

Medlem
Vilka säten i ekonomi på sas longhaul ska anses som premium annars? Enligt mig är det de bästa platserna åtminstone.
Finns det några bra säten utöver främre kabinen och nödutgång i sas ekonomi på longhaul?
att betrakta hela främre kabinen som premium utanför gulds räckvidd är lite väl.
 

palmen

Moderator
Mitt guld ryker definitivt? Kvalificeringsperiod som går ut i juni, och jag saknar... 45 000 poäng.
Jag tror sas kommer förlänga ytterligare minst 2 månader, då kommer du få förlängt igen. Lär väl komma info om det inom någon månad förhoppningsvis.
 

palmen

Moderator
att betrakta hela främre kabinen som premium utanför gulds räckvidd är lite väl.
Man kan ju alltid diskutera detta, blev själv förvånad att så många rader togs bort för guld. Men att behålla exit row och första raden känns oavsett rimligt, även kanske fönster raderna i främre kabinen.
 

JohnR

Medlem
Rent objektivt så är det en klar förbättring för diamant, tråkigt när man själv är guld.

Att kunna välja rad 30/41 har varit en grymt bra förmån.

För min egen del blir detta nog droppen som får mig att överge Eurobonus. Efter att jag flyttade till USA har jag hållt mig kvar, mest av nostaligksa skäl, samt att jag gillar att flyga Sas när jag åker till Sverige, känns som man är hemma redan när man stiger på planet.

Inrikes flyger jag mest mest med Delta och har hållt mig kvar som Sas guld tack vare Amex och Mastercard. Nu kommer jag troligen säga upp/nedgradera kreditkorten, och börja kreditera till United istället. Nu är det inte bara detta som spelat in, utan även en sämre intjäning i Go, och höjd avgift på Amex, som gör att inte är hållbart att hålla EBG längre.
 

sandek

Medlem
De kommer säkert förlänga ditt guld också om du tjänade in det på vanligt sätt 2019. Men blir väl först framåt Mars/April som de kommunicerar något om er med brytdatum efter April 2021.
Jag tror sas kommer förlänga ytterligare minst 2 månader, då kommer du få förlängt igen. Lär väl komma info om det inom någon månad förhoppningsvis.
Gjorde senaste flygningen i Februari -20, och blev då guld för nästa period från Juli -20 till Juni -21. Har inte förlängts något än så vitt jag blivit meddelad, men vore givetvis toppen om det vore så. Det är nästan uteslutande USA och Japan jag reser till, och det är ju minst sagt svårt att göra just nu..
 

palmen

Moderator
Gjorde senaste flygningen i Februari -20, och blev då guld för nästa period från Juli -20 till Juni -21. Har inte förlängts något än så vitt jag blivit meddelad, men vore givetvis toppen om det vore så. Det är nästan uteslutande USA och Japan jag reser till, och det är ju minst sagt svårt att göra just nu..
Just nu förlänger de status till sluter på april. Med tanke på hur lite det gått att resa senaste halvåret är min gissning att det kommer utökas med åtminstone 2 månader till, till att börja med. Finns en egen tråd om just att sas förlänger status om man vill läsa mer om det.
 

Swedestar

Medlem
Förmodligen försvinnande litet antal EBD som reser på ekonomibiljett på long haul. Reser man inte på de dyraste bokningsklasserna så är det ju i princip omöjligt att ens nå EBG om man reser i ekonomi.
Tror att detta mest handlar om att SAS ser en möjlighet att sälja de dyraste platserna till resenärer oavsett status snarare än att de ska förbättra för EBD.
 
Toppen