Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Canadien

Medlem
Exakt! Det var ju det som var syftet med avgiften när den infördes (men är det inte 375 kr?). Bokar man online så slipper man avgiften, ringer man så får man betala en telefonavgift (och då rimligtvis få hjälp att boka den resa man vill ha).

Det är två olika avgifter, telefonavgiften (375:) samt avgiften för bokningar som inkluderar andra Star Alliancebolag.(450:)
 

Rickard_O

Medlem
Ringde imorse in när dom öppnade och lyckades boka ben för ben med en samarbetsvillig kille!
Han svarade inte med namn när han svarade och lät lite "speciell" i rösten så var lite orolig att han skulle streta emot när jag hade planerat boka en hemresa från Bali via Taipei, Paris och München, men han gjorde det med bravur, var klara på 8-9 minuter allt som allt!
 

MLG55

Medlem
Ringde imorse in när dom öppnade och lyckades boka ben för ben med en samarbetsvillig kille!
Han svarade inte med namn när han svarade och lät lite "speciell" i rösten så var lite orolig att han skulle streta emot när jag hade planerat boka en hemresa från Bali via Taipei, Paris och München, men han gjorde det med bravur, var klara på 8-9 minuter allt som allt!
Vad härligt att några är samarbetsvilliga:D

Någon som har en aning om hur många agenter som jobbar med våra samtal?
 

JPE

Medlem
Ringde in och lade till anslutningsflyg på min bokning till LAX men det verkar ha blivit fel med hur mycket bagage vi får ta med oss. Även om jag försöker hålla nere vikten så är 2 kg lite i minsta laget. :) Är det nya agenterna som tabbat sig eller en bugg i SK-IT-systemet?

upload_2021-1-12_14-44-45.png


På en annan bokning jag har ser det ut som det borde.

upload_2021-1-12_14-45-28.png
 

Johans00

Medlem
Ringde in och lade till anslutningsflyg på min bokning till LAX men det verkar ha blivit fel med hur mycket bagage vi får ta med oss. Även om jag försöker hålla nere vikten så är 2 kg lite i minsta laget. :) Är det nya agenterna som tabbat sig eller en bugg i SK-IT-systemet?

Visa bifogad bild 116021

På en annan bokning jag har ser det ut som det borde.

Visa bifogad bild 116022
Det är bara SK IT med all säkerhet.
 

Birch

Medlem
Ringde tidigt idag och skulle lägga till ett ben i Business på min befintliga bokning Oslo-Haneda, benet Tokyo till Ho Chi Minh. Hjälpsam kille men lät som han var hur uttråkad som helst, allt gick bra efter lite handledning och bokningen dök upp på mina sidor men inte biljetterad (?), det skulle ske under eftermiddagen sa han...men!
Fick precis ett samtal av samma kille som säger att rutten inte blivit godkänd (av sina kollegor)och att han måste ta bort Tokyo-Ho Chi Minh legget och återgå till ursprungliga bokningen... Sjukt surt..
 

MLG55

Medlem
Ringde tidigt idag och skulle lägga till ett ben i Business på min befintliga bokning Oslo-Haneda, benet Tokyo till Ho Chi Minh. Hjälpsam kille men lät som han var hur uttråkad som helst, allt gick bra efter lite handledning och bokningen dök upp på mina sidor men inte biljetterad (?), det skulle ske under eftermiddagen sa han...men!
Fick precis ett samtal av samma kille som säger att rutten inte blivit godkänd (av sina kollegor)och att han måste ta bort Tokyo-Ho Chi Minh legget och återgå till ursprungliga bokningen... Sjukt surt..
Tråkigt:mad:

Vi får väl snart räkna med att vi bara kan boka inrikes resor för poängen som vi har :(
Men frågan är väl om de ens hittar dessa i sitt system :mad:
 

Frisk78

Medlem
Jag har idag talat med 3 olika medarbetare på "Tallin"-numret. Varav två bekräftat från Sveg.
Vi hade tänkt att resa till Port of Spain, Trinidad. Har använt de verktyg jag har tillgång till dvs. Awardfares.com och United.com
Efter några timmar så har jag hittat routing som fungerar för oss båda. Ringer in och blir först nekad att boka leg för leg, men det går bra ändå säger kundtjänstmedarbetaren, stuper på sista legget. Finns ingenting att uppbringa förrens 4 dagar senare (sträckan PTY-POS). Jag tackar för hjälpen men det var inte den resan jag sökte.

Efter ett par timmar så tänker jag, va tusan jag ringer igen. Killen säger, direkt nej. Kan inte boka sträcka för sträcka. Hepp!
Tredje samtalet strax innan 16 i em så svarar en väldigt tillmöstesgående kvinna att det inte finns någonting alls till POS...

Blir så trött!
 
Toppen