Senaste nytt

Vad ska vi göra efter Corona ?

Kimmen00

Medlem

Mimer

Medlem
För min del står två saker högt på listan när det är görbart. Hälsa på familj som flyttat till Skopje men också den resa som jag nu två gånger fått boka av.

Flyg till Manchester, sedan besök hos Cloudwater, Buxton (via tåg) och Track. Därefter tåget, kanske med en eller flera stopp efter Real Ale Trail, till Huddersfield för besök hos Magic Rock. Mera tåg till Leeds för att hälsa på hos North Brewing och Northern Monk. Och så ännu lite mera tåg till Newcastle för att hälsa på hos Wylam. Därefter hemåt igen, sannolikt från Edinburgh.
 

Hachans

Medlem
Det är precis sånna här överreaktioner jag menar.. då kan vi hålla stängt till 2030 för covid-fall lär det finnas kvar i världen MÅÅÅÅNGA år framöver..

Covidfallen i sig är sin sak, det är när ett pyttelitet utbrott inte riskerar att sprida sig som länderna öppnar för fullt. Det är ju lite poängen med vaccineringen. Jag har själv en resa planerad till Australien i vinter för jobb, och hoppas på att den kan bli av men jag vågar inte hoppas.
 

mjulven

Medlem
Beror lite på läget och när man kan resa och bete sig ungefär som innan pandemin. Om det blir till sommaren så skulle jag kunna tänka mig en resa till England. Skulle vilja besöka Oxford igen.

Blir det till hösten så ligger en solresa högt upp på listan. Då förmodligen till Karibien. Bahamas ligger högt upp på listan över ställen jag vill besöka.
 

Kimmen00

Medlem
Beror lite på läget och när man kan resa och bete sig ungefär som innan pandemin. Om det blir till sommaren så skulle jag kunna tänka mig en resa till England. Skulle vilja besöka Oxford igen.

Blir det till hösten så ligger en solresa högt upp på listan. Då förmodligen till Karibien. Bahamas ligger högt upp på listan över ställen jag vill besöka.

Ja.. Det är första gången på 10+ år som höstlovet var hemma och inte i Karibien på någon av öarna. Surt surt.. har bokat resa till 2-4-1 till Miami höstlovet 2021 för en kryssning med RCCL i karibien.,, vi får väl se om det blir av..
 

Homer

Medlem
Ryanair expects air passenger numbers to bounce back in 2021 | Ryanair | The Guardian
Michael O’Leary “I’ve heard a lot of rubbish coming from legacy airlines that it’ll be 2035 till the volumes come back. Rubbish.
Volumes will go back in 2021 or 2022 pretty quickly – they will go back because Ryanair will discount prices, hotels will discount.”

O’Leary said he had been busy negotiating new airport slots around Europe for after the pandemic. “Airports are realising that a lot of Lufthansa’s capacity is not coming back …
they want to deal with an airline that is rapid and flexible. What we’ve done is been keeping all our planes, pilots and crew current, so we can pounce on growth.”
 
Toppen