Senaste nytt

SAS differentierar Guld och Diamant genom sätesval i Go

Carlos

Medlem
Jag kan tycka att de kunde ta bort förmånen att välja främre raden för Gold och enbart låta Diamond få välja dessa platser gratis. Men det som de nu gjort är för mycket. De platser man kan välja gratis som Gold vill man ju inte ha ändå så den resterande “förmånen” att välja dåliga platser gratis är inte mycket till förmån..


Ja eller typ ge Diamond förtur på att välja vissa platser. Att kunna välja säte fritt har varit enda anledningen för EBG att välja SAS Go framför Y på andra Star Alliancebolag såsom United eller LH. Så det kan nog leda till att många med EBG väljer bort SAS i Go
 
Last edited:

mha321

Medlem
Ja eller typ ge Diamond förtur på att välja vissa platser. Att kunna välja säte fritt har varit enda anledningen för EBG att välja SAS Go framför Y på andra Star Alliancebolag såsom United eller LH. Så det kan nog leda till att många med EBG väljer bort SAS i Go
Det är väl något i den stilen som tex BA har? Ju högre status man har desto längre i förväg kan man välja plats. Vet inte om det till och med är så att högsta status kan välja redan vid bokning, som man kunnat på sas?
 

sandek

Medlem
Ja eller typ ge Diamond förtur på att välja vissa platser. Att kunna välja säte fritt har varit enda anledningen för EBG att välja SAS Go framför Y på andra Star Alliancebolag såsom United eller LH. Så det kan nog leda till att många med EBG väljer bort SAS i Go
Jag har ofta just SAS, LH och United att välja på med mitt resmönster (i economy).

SAS:
Trevliga plan med trevlig interiör (uppskattar väldigt mycket att huvudstödets sidor går att vinkla). Ofta välfungerande wifi gratis. Skönt med mellanlandning i CPH istället för nere på kontinenten.
Kassa lounger, inga alternativ på mat, relativt otrevlig personal, typ ingen dryckesservering, oftast väldigt dyra biljetter, ofta sämre intjäning av poäng (konstigt nog).

Att kunna välja bättre benutrymme gratis var en stor fördel för mig på SAS. Nu kommer jag nog bara välja SAS om jag har ambitioner att uppgradera för poäng eller om SAS är billigaste alternativet.

Tilläggas bör att jag dessutom fått gratis upgrades på LH, och att United ofta varit väldigt medgörliga när man pratat med dem i gate (blockat min rad t.ex, så jag fått 3 säten för mig själv på 12h flight). Svårt att se något av det hända hos SAS.

Mindre konkurrens om platserna.
Förstås!
 
Toppen