Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Maja

Medlem
Kanske hamnar i helt fel tråd, men peka mig gärna i rätt riktning isf!

Har högsta Fly Premium nivå som går ut 2021-11-30. Min fråga är om jag kan/får boka en bonus biljett i SAS Business för 60.000 där flyget avgår EFTER 30/11? D.v.s. jag har tappat högsta nivån och kan ej boka någon ny resa.

Så får man ha bokningar efter det att ens nivå har sänkts, eller åker man då på att betala ordinarie poängpris som dras i efterhand? Har för mig att jag har läst något liknande, men kan givetvis inte hitta någon källa på det. Kan ej heller hitta någon källa kring bokningar gjorda inom ens tidsperiod, men som infaller efter att man har förlorat sin nivå.
 

MLG55

Medlem
I'll be dammed, det hade jag missat. Och jag hör ju ändå till dem som gillar att välja Swiss :)
Nästan alla dagar är 9+ lediga med swiss de dagar jag sökt, men hjälper föga om man inte kan boka.
Känns helskumt det här. Någon som vet ungefär hur många agenter kundservice har?

Funderar om man bara ska boka långa benet först för att kunna gå runt systemet och sen ringa och komplimentera de andra,. Fast de hittar väl inget då heller kan jag tänka mig, dock kostar det ju 150 per pax, men kanske är det så man får göra.
SAS kanske vill få in mer pengar i bolaget.

Jag hade gärna tagit en liten extra kostnad om de behöver söka Leg för Leg, för att få som jag vill :D:D
 

FilipJ

Medlem
Blir bättre och bättre detta - ring Amex och klaga! :)

Min bild är att icke-Tallinn rätt ofta säger att man antingen är för sent eller för tidigt ute innan de ens testat att söka (inget nytt problem). En gång försökte jag resonera lite med agenten i stil med "jag bokade en biljett tidigare idag på exakt samma datum", men såklart utan framgång så har återgått till HUACA-metoden :)
Agent no.2 idag tipsade om att United ofta kan visa vart det finns award-tillgänglighet.. Vet inte om det var för att slippa mig eller ett ärligt och generöst tips.
 

FilipJ

Medlem
Kanske hamnar i helt fel tråd, men peka mig gärna i rätt riktning isf!

Har högsta Fly Premium nivå som går ut 2021-11-30. Min fråga är om jag kan/får boka en bonus biljett i SAS Business för 60.000 där flyget avgår EFTER 30/11? D.v.s. jag har tappat högsta nivån och kan ej boka någon ny resa.

Så får man ha bokningar efter det att ens nivå har sänkts, eller åker man då på att betala ordinarie poängpris som dras i efterhand? Har för mig att jag har läst något liknande, men kan givetvis inte hitta någon källa på det. Kan ej heller hitta någon källa kring bokningar gjorda inom ens tidsperiod, men som infaller efter att man har förlorat sin nivå.
Du behöver göra bokningen innan 2021-11-30. Ditt flyg kan avgå därefter. Ändringar i bokningen skulle jag gissa på inte går att genomföra därefter.
 

JacobGBG

Medlem
Försökte söka i denna tråd om svar på nedan men med blandad framgång, så jag ställer det hela rätt ut med risk för lite repetition.

Vad är era erfarenheter av att boka en utresa eller hemresa med vouchers för att säkra ena vägen för att vid ett senare tillfälle försöka hänga på den saknade hem/utresan när tillgänglighet öppnas upp? Det finns vissa restriktioner i detta men minnet sviker mig.
 

igelkotten

Medlem
Kanske hamnar i helt fel tråd, men peka mig gärna i rätt riktning isf!

Har högsta Fly Premium nivå som går ut 2021-11-30. Min fråga är om jag kan/får boka en bonus biljett i SAS Business för 60.000 där flyget avgår EFTER 30/11? D.v.s. jag har tappat högsta nivån och kan ej boka någon ny resa.

Så får man ha bokningar efter det att ens nivå har sänkts, eller åker man då på att betala ordinarie poängpris som dras i efterhand? Har för mig att jag har läst något liknande, men kan givetvis inte hitta någon källa på det. Kan ej heller hitta någon källa kring bokningar gjorda inom ens tidsperiod, men som infaller efter att man har förlorat sin nivå.

Ja, det far du.
 
Kanske hamnar i helt fel tråd, men peka mig gärna i rätt riktning isf!

Har högsta Fly Premium nivå som går ut 2021-11-30. Min fråga är om jag kan/får boka en bonus biljett i SAS Business för 60.000 där flyget avgår EFTER 30/11? D.v.s. jag har tappat högsta nivån och kan ej boka någon ny resa.

Så får man ha bokningar efter det att ens nivå har sänkts, eller åker man då på att betala ordinarie poängpris som dras i efterhand? Har för mig att jag har läst något liknande, men kan givetvis inte hitta någon källa på det. Kan ej heller hitta någon källa kring bokningar gjorda inom ens tidsperiod, men som infaller efter att man har förlorat sin nivå.
Ja det går bra. Men du ska, som jag tolkar det, fortfarande ha kvar ditt MC Premium kort när resan sker.
 

Maja

Medlem
Ja det går bra. Men du ska, som jag tolkar det, fortfarande ha kvar ditt MC Premium kort när resan sker.
Har du hittat detta i skrift någonstans? Har nämligen försökt hitta igen reglerna för Fly Premium, men har ej lyckats hittat annat än vart gränserna går med 200.000 EB-poäng de senaste 12 månaderna för att uppnå högsta nivån etc.

Har ingen plan på att säga upp kortet här och nu, men kan vara bra att veta vad som gäller.

Det senaste året har inte varit bra för min del för att lyckas behålla högsta Fly Premium-nivån, så nu kommer det tyvärr bara gå utför de kommande månaderna. :(
 
Har du hittat detta i skrift någonstans? Har nämligen försökt hitta igen reglerna för Fly Premium, men har ej lyckats hittat annat än vart gränserna går med 200.000 EB-poäng de senaste 12 månaderna för att uppnå högsta nivån etc.

Har ingen plan på att säga upp kortet här och nu, men kan vara bra att veta vad som gäller.

Det senaste året har inte varit bra för min del för att lyckas behålla högsta Fly Premium-nivån, så nu kommer det tyvärr bara gå utför de kommande månaderna. :(
Skriftligt på vilken del?
Angående att boka resor är funkar det likadant som en AMEX voucher’s giltighetstid gör. Dvs du kan boka framåt i tiden.

Angående att man ska ha kvar kortet så har jag bara läst det här på BC.
 
Toppen