Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

Maja

Medlem
Plötsligt händer det (även för mig)! Bokade av en ren SAS-award kl 21:32 och nu kl 21:52 har jag redan fått refund notice.
Och nästa avbokning som bara gjordes minuterna senare gick inte alls! Den finns inte ens om man söker via Online-incheckning - Scandinavian Airlines | SAS så finns den inte alls.

Fick inte heller något mail om att resan är avbokad. Precis som vid min första avbokning av en ren SAS-award.

Det som är den gemensamma faktorn är att dessa resor har det gjorts ombokningar sedan första bokningen. De hamnar i en särskild kö enligt kundtjänst, men ska vara återbetalda inom 7 dagar (tror jag när jag ser det).
 
Hej alla! Förstår att det mesta är väldigt oklart angående återbetalningar men är det någon som fått återbetalt för avbokad resa i juli 2020 eller har de inte ”hunnit” så långt ännu? Ligger ute med 65tkr och har tänkt boka resa för den summan snart.

tack på förhand
 

Johan Gott

Medlem
Va glad man blir när man får tillbaka pengar som som känts så långt borta under så lång tid. Skatter och avgifter från min inställda awardresa med Singapore Airlines kom nyss. Resan skulle ägt rum i augusti.

Hej alla! Förstår att det mesta är väldigt oklart angående återbetalningar men är det någon som fått återbetalt för avbokad resa i juli 2020 eller har de inte ”hunnit” så långt ännu? Ligger ute med 65tkr och har tänkt boka resa för den summan snart.

tack på förhand

Det är lite lotteri kring detta. Verkar vara många som fått tillbaka pengar för resor avbokade i juli och senare. Samtidigt som andra väntar på pengar från resor avbokade tidigare.
 

obs

Medlem
Letade lite tillbaka i tråden men hittade inte svar på denna fråga...

Någon som har koll på hur lång tid det brukar ta för SAS att ställa ut en voucher om jag bokar av en biljett (SAS Plus PRO) ?
 

Tobbe.O

Medlem
Letade lite tillbaka i tråden men hittade inte svar på denna fråga...

Någon som har koll på hur lång tid det brukar ta för SAS att ställa ut en voucher om jag bokar av en biljett (SAS Plus PRO) ?

Kan säkert skilja sig åt men sist jag bokade av en SAS plus bokning och ansökte om voucher gick det på ca 30 minuter :) Vouchern går sedan att använda efter 48 timmar :)
 
  • Gilla
Reactions: obs

Tomas E

Medlem
Letade lite tillbaka i tråden men hittade inte svar på denna fråga...

Någon som har koll på hur lång tid det brukar ta för SAS att ställa ut en voucher om jag bokar av en biljett (SAS Plus PRO) ?
Statistik från tre vouchers i november-december när jag kollar tillbaka i min mailkorg: högst någon minut. Först kommer ett mail "Travel voucher confirmation" (som jag har för mig kom direkt) och därefter typiskt 1 minut senare ett mail "Travel voucher" med en länk där vouchern i pdf-format kan laddas ner. Det första mailet anger i och för sig "We’re processing your voucher and we’ll email it to this address. At the moment, we’re handling a large number of requests and this may take some time, so please bear with us" men jag har inte behövt vänta.
 
  • Gilla
Reactions: obs

obs

Medlem
Statistik från tre vouchers i november-december när jag kollar tillbaka i min mailkorg: högst någon minut. Först kommer ett mail "Travel voucher confirmation" (som jag har för mig kom direkt) och därefter typiskt 1 minut senare ett mail "Travel voucher" med en länk där vouchern i pdf-format kan laddas ner. Det första mailet anger i och för sig "We’re processing your voucher and we’ll email it to this address. At the moment, we’re handling a large number of requests and this may take some time, so please bear with us" men jag har inte behövt vänta.
Men den går först att använda två dagar senare korrekt?
 

Tomas E

Medlem
Men den går först att använda två dagar senare korrekt?
Ja, så tycks vara fallet. Mail #2 med länken för att ladda ner vouchern anger också:
Your voucher will be activated and ready to use 48 hours after you receive this email.
SAS terms & conditions för vouchers säger samma sak:
"The code on your Voucher may be used 48 hours after issuance to buy travel and travel extras via SAS website or via customer support in a currency matching the one on your Voucher."

Däremot har jag inte provat att använda dem snabbare än så, d.v.s. jag har inte kollat om vouchern är "spärrad" i 48 h eller om det ibland funkar att använda dem snabbare än 48 h. Jag är mer bekymrad över "bäst före"-datumet så som världen har sett ut på senare tid...
 
  • Gilla
Reactions: obs
Toppen