Senaste nytt

Ethiopian Airlines splitternya A350 - Cloud Nine "Safran Optima" Säten

MrRob

Medlem
Ombord är de svårt att filma med något större än den Osmo pocket jag har och den är verkligen inte optimal att filma med mer än när man går på flygplatsen och filmar panorama av kabinen. Får försöka nästa gång och se om de går att filma mer ombord med Osmo!

Voiceover är en sak jag vet vi kollat på, problemet är att det tar mer tid än bara texten och vill man spotta ut ca 3 videor i veckan vilket var vårt mål (före covid) så hinner man inte med sådant då man jobbar 100% på annat håll :(

Men jag tar till mig feedbacken:)

Pocket'en förklarar de väldigt "snäva" bilderna på t.ex. maten då bristen av vidvinkel är dess stora nackdel i trånga utrymmen. Kollat på en spegellös systemkamera med vidvinkellins? Har själv lekt lite med en ganska billig en (Canon M100) med gimbal för något år sedan med rätt skapligt resultat.
 
Pocket'en förklarar de väldigt "snäva" bilderna på t.ex. maten då bristen av vidvinkel är dess stora nackdel i trånga utrymmen. Kollat på en spegellös systemkamera med vidvinkellins? Har själv lekt lite med en ganska billig en (Canon M100) med gimbal för något år sedan med rätt skapligt resultat.
Jag filmar maten med en Sony RX100 Mark V som har en brännvidd på 24-70mm ner till F1,8.
Starterna och landningarna är med GoPro 7 och fäste till detta.
 

Thornado

Medlem
Personligen föredrar jag nog bara text istället för voiceover om man inte lagt väldigt mycket krut på voiceoverprocessen för att få den riktigt bra och proffsig. Har sett många youtube-videos där jag stört mig mycket på den som pratar.
 

MrRob

Medlem
Jag filmar maten med en Sony RX100 Mark V som har en brännvidd på 24-70mm ner till F1,8.
Starterna och landningarna är med GoPro 7 och fäste till detta.

Ok. 24 mm är marginellt bättre än Pocket'ens 25-26mm men låna en 12-15 mm lins och testa lite. Väl värt en investering i mina ögon.
 

Mr Basic

Medlem
Tydligen finns det även en till maskin i flottan, som levererades samma dag från Airbus

"Two A350-900s already have Safran Optima seats, with the registration codes EY-AYA and EY-AYB, and the airline has a further eight A350-900s on order"

Så man får hålla utsikt för ET-AYA och ET-AYB :)
Enligt Ethiopians hemsida har de 16st A359 i drift och 10st ”on order” (om hemsidan är dåligt uppdaterad, kan ovanstående vara två av de tio ”on order”?).
Den 5 november besökte ET-AWO Arlanda (vill minnas att jag sett den). Vet du om dessa också har den nya inredningen eller 2-2-2? :rolleyes:

Edit. svarar mig själv. De äldre A359 har 2-2-2.
 
Last edited:

djmanosv

Medlem
Samma dålig mat serverad i Business från ZNZ > ADD > ARN. Vi hade samma desert (cheesecake) serverad på alla 4 flygningar jag tog.
Ingen frukost tyvärr, tyckte att business produkt är värre än pre-covid tider.
De fixade en extra stol för vår bebisen att sova, så vi hade 4 platser istället av 3 som var uppskattat.
De erbjuder ingen menu för att visa vad man kan beställa. Vad tyckte du om mat och dryckar @simon_says91 ?

Värst i mitt fall var från ADD --> ARL den 31 dec natt, och de serverade mat 12:45 på nätten, istället av erbjuda en bra frukost innan landing, som kändes jätte konstig..
 
Last edited:
Toppen