Senaste nytt

Sökes: Awardresa/poängresa från Göteborg till Malé (Maldiverna) mars 2021

JoachimG

Medlem
Hej,

Jag är ute efter en resa till Maldiverna redan nu i mars 2021 för två personer. Har en hel del EB-poäng samt 2 st 2-4-1 vouchers. Jag har sökt igenom forumet och det som rör Maldiverna samt försökt mig på att använda olika sökmotorer såsom Matrix och United utan framgång. Är det helt kört att hitta awardresor till Maldiverna med så kort varsel?
  • Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
  • Var är din destination? Malé, Maldiverna
  • När vill/behöver du resa ut? 26 mars +/- 3 dagar
  • När vill/behöver du komma hem? 5 april +/- 3 dagar
  • Hur länge vill du vara borta? 7-10 nätter
  • Hur många personer som skall resa? 2 stycken
  • I vilken kabinklass? Helst Business/First, men kan tänka mig lägre också
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance (EuroBonus-poäng)
  • Vad är din budget? (per person) Har totalt 257k EuroBonus-poäng samt 2 st 2-4-1 vouchers
  • Vad är det viktigaste för dig? Helst ingen övernattning på vägen
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Helst inte
Tack på förhand!
 
Last edited:

LPC123

Medlem
Ja det blir nog inte lätt. Det är ju ett av dom resmål som brukar gå först. Nu när SQ inte går att boka finns det begränsad tillgång med TK. En snabb sökning dina datum visar 0 platser från GOT till MLE.
 

Canadien

Medlem
Det är Påsk, du är sent ute, och Covid har försämrat antalet flyg som går att boka så det är nog svårt. Sök FRA-MLE så kanske du kan hitta nåt med LH/Swiss via Indien, men då är det >5h i narrowbody utan bra businesskomfort sista benet från Indien.
 

CoooC

Medlem
Det bästa jag kunde hitta. Går eventuellt att krångla sig hem i Business men då med flera byten och via DEL med Air India.

upload_2021-1-8_10-12-18.png
 

JoachimG

Medlem
Stort tack för era kommentarer. I och med kort varsel verkar alternativet vara 23 mars - 2 april med mellanlandning i Frankfurt samt ekonomiklass för 80 000 poäng ink. 2-4-1 kupong. Vad tror ni om möjligheter att boka detta, sen ev. hoppas på att kunna uppgradera? Släpper inte Lufthansa sina First-biljetter cirka 10 dagar innan?
 

filip23

Medlem
Stort tack för era kommentarer. I och med kort varsel verkar alternativet vara 23 mars - 2 april med mellanlandning i Frankfurt samt ekonomiklass för 80 000 poäng ink. 2-4-1 kupong. Vad tror ni om möjligheter att boka detta, sen ev. hoppas på att kunna uppgradera? Släpper inte Lufthansa sina First-biljetter cirka 10 dagar innan?

ca 14 dagar har jag för mig att det är. Men ja det är absolut en möjlighet att ändra biljetter om tillgänglighet dyker upp. Dock så vet jag inte om LH flyger dit med 330/340 utan F. Om så är fallet kanske det iaf finns en möjlighet för att ändra till C om det är ledigt.
 

Taggen

Medlem
Stort tack för era kommentarer. I och med kort varsel verkar alternativet vara 23 mars - 2 april med mellanlandning i Frankfurt samt ekonomiklass för 80 000 poäng ink. 2-4-1 kupong. Vad tror ni om möjligheter att boka detta, sen ev. hoppas på att kunna uppgradera? Släpper inte Lufthansa sina First-biljetter cirka 10 dagar innan?
Finns ingen LH F på de A330/A340 de flyger till Malé då A330 inte längre har First och de A340 som flyger dit är A340-300 från Cityline så ingen F där heller. Du får boka via Indien om du skall ha LH F.
 

CoooC

Medlem
Stort tack för era kommentarer. I och med kort varsel verkar alternativet vara 23 mars - 2 april med mellanlandning i Frankfurt samt ekonomiklass för 80 000 poäng ink. 2-4-1 kupong. Vad tror ni om möjligheter att boka detta, sen ev. hoppas på att kunna uppgradera? Släpper inte Lufthansa sina First-biljetter cirka 10 dagar innan?

Personligen hade jag ringt till Sveg och bett dom leta efter Business eller First på dina föreslagna datum.

Hittar dom inget så hade jag försökt boka den föreslagna resan i ekonomi. Sedan naturligtvis kollat med jämna mellanrum för att om möjligt hitta tillgänglighet i Business eller First. BLR-MLE är ju värt att åka i Ekonomi om man får åka FRA-BLR i First.:)
 

JoachimG

Medlem
I och med att vi är sena ute och det verkar finnas begränsat med flyg och platser lyckades vi inte hitta business med Lufthansa tur-retur. Dock har vi gjort en prel. bokning, men jag ska hålla mig uppdaterad om det dyker upp något annat alternativ. Hade helst sluppit att åka via New Delhi och Air India. Bokningen gick på 140 000 EB-poäng och en 2-4-1 voucher samt skatter och avgifter om 4 064 kr (2 personer).

Vad tror ni om bokningen?

Ditresa 23 mars:
Göteborg - Stockholm (SAS Business)
Stockholm - Frankfurt (SAS Business)
Frankfurt - Malé (Lufthansa Ekonomi)

Hemresa 1 april:
Malé - New Delhi (Air India Business)
New Delhi - Frankfurt (Lufthansa Ekonomi)
Frankfurt - Göteborg (Lufthansa Ekonomi)
 
Toppen