Senaste nytt

Bästa rutt+bolag Arlanda - Sydney

Elliott

Medlem
Hej!

Blir farsa i Juni och vi har tänkt belägga lite föräldraledighetstid i Australien i början på 2021.

Är det någon som har tips på rutt, och med vilket/vilka bolag, att föredra för att få värde för poängen så tar jag tacksamt emot det!

Vi flyger med fördel business (eller first där möjligt).

Får ärligt erkänna att jag är extra mån om att det blir "sjysst och bekvämt/värde för poängen" just den här bokningen som kontrast till när vi åkte Sthlm - Nairobi med Ethiopian (på flesta delsträckorna) för en månad sedan - den resan kände vi att vi lika gärna hade kunnat sitta i economy för radikalt färre antal poäng förbrukade :p
 

LPC123

Medlem
Singapore Airlines antingen från Arn eller Cph i business. Från Cph direkt till Singapore och från Arn med kortare stop i Moskva. Sen går det flera turer till Sydney från Singapore så ni kan välja hur länge ni vill stanna i Singapore.
 
Hej
Jag spinner vidare i denna tråden med en fråga om val av kabin.
2+2 skall till syd från cph där 2 livfulla barn i 6 och 8 års ålder skall med.
Tittar på snabbrutten med SIN.
C kommer inte på tal, 110 ksek i sjön.
Frågan är om merkostnaden på 18 ksek är ens värt det? Fasta armstöd och säte och service som barn inte uppskattar.

Har någon erfarenheter från långresor i sin i någon av ekonomikabinerna?
 

LPC123

Medlem
Hej
Jag spinner vidare i denna tråden med en fråga om val av kabin.
2+2 skall till syd från cph där 2 livfulla barn i 6 och 8 års ålder skall med.
Tittar på snabbrutten med SIN.
C kommer inte på tal, 110 ksek i sjön.
Frågan är om merkostnaden på 18 ksek är ens värt det? Fasta armstöd och säte och service som barn inte uppskattar.

Har någon erfarenheter från långresor i sin i någon av ekonomikabinerna?
Har rest den rutten cph-sin i alla tre klasserna. Med barn beroende på hur små dom är hade jag valt eco ochinget mer. Är barnen äldre (10 år och uppåt) premium eco. Även om do inte uppskattar stolar och service såär ni ju ändå två vuxna som ska trivas. Små barn tar mindre plats och ni kan nog få till det helt okej i eco.
 

Hachans

Medlem
Jag ha själv bara rest med SQ i business, men sambon har rest med dem i eco och säger att hon blev så betuttad i SQ att om vi någonsin ska åka någonstans dit de flyger så blir det dem i första hand. Hon sa att personalen var otroligt vänlig, passade upp med vatten/juice och snacks hela natten så fort man öppnade ögonen typ. Superb service helt enkelt.
 
D

Deleted member 30163

Guest
Jag ha själv bara rest med SQ i business, men sambon har rest med dem i eco och säger att hon blev så betuttad i SQ att om vi någonsin ska åka någonstans dit de flyger så blir det dem i första hand. Hon sa att personalen var otroligt vänlig, passade upp med vatten/juice och snacks hela natten så fort man öppnade ögonen typ. Superb service helt enkelt.

Nu har jag inte åkt själv men The Points Guy har ju en rätt bra video om hur bra eco faktiskt är, kanske inte svarar på OPs fråga om barn:

Sen beror det väl på när @Stockholmaren ska åka - jag tror inte eco kommer vara fullt och då är det ju enligt mig ett annat läge. Barnen kan säkert få en rad vad och kan ligga ner och sova.
 
Last edited by a moderator:

intuition

Medlem
Finns det några som helst indikationer på att Australien lättar på sina inreserestriktioner?
Det är ju stenhårt just nu och inte ens lätt för deras egna medborgare att resa över gränsen.
 

palmen

Moderator
Finns det några som helst indikationer på att Australien lättar på sina inreserestriktioner?
Det är ju stenhårt just nu och inte ens lätt för deras egna medborgare att resa över gränsen.
I bästa fall i slutet på året, men inte någonstans högoddsare att det blir 2022
 
Toppen