Senaste nytt

Sökes: Awardresa/poängresa från Stockholm till Maldiverna December 2021

Problemet då är att du även kommer behöva bli insläppt i Singapore. Nu har jag inte koll på deras restriktioner för inresor, men med tanke på hur mycket som ändras nu finns det väldigt stora risker i detta.
Ska ni åka i mars i år och verkligen behöver åka till just Maldiverna skulle jag nog överväga att köpa biljetter direkt dit. Mycket kan ändras nu på 3 månader.

Bokning med Singapore Airlines med eurobonus har varit stängt över ett halvår nu och finns ingen info om när det öppnas igen. Kanske imorgon eller kanske 2022 eller senare.
Detta gäller ju en resa om 11 månader och då kan ju resandet se helt annorlunda ut. Framförallt om stora delar av världen (den rika delen i alla fall...) är vaccinerade.
 

CoooC

Medlem
Såhär skrev jag i en annan tråd, där TS hade en liknande önskan om att resa till Maldiverna.

Denna rutt är inget du skulle rekommendera då?

upload_2021-1-6_11-48-13.png
 

CoooC

Medlem
Du kan skippa allt vad routing via Singapore heter då du inte kan boka Singapore Airlines i business med Eurobonus för tillfället. Thai kan man bara boka 89 dagar fram i tiden.

Mitt tips är att du imorgon ringer in till sas och frågar vad de hittar på dina datum. Om de säger att det inte går att söka nu lägger du på och ringer igen.

United tillåter bara sina medlemmar att boka 330 dagar fram i tiden via hemsidan, därav kan du inte söka längre fram även om det finns platser.

Swiss flyger mig veterligen inte till Male, utan det är Edelweiss och då går det inte boka awards mig veterligen.

Jag tror din bästa chans är Turkish eller Austrian.

Förkortningar kan vara bra, men försök använda IATA förkortningar om möjligt och inte ICAO. Thai Airways bör med andra ord förkortas TG och inte THA. Generellt försöker vi undvika förkortningar på forumet även om det kan vara helt ok ibland (tex vid routing och liknande).

Som sagt ring in, en vacker dag lyfts spärren för Thai och Singapore Airlines förhoppningsvis och det lär vi bara få reda på om folk frågar då och då.

Pratade med Sveg idag som bekräftade att inga biljetter finns tillgängliga med Singapore. Dock verkar det nu finnas tillgänglighet på Thai längre fram än bara 90 dagar framåt. Agenten som jag pratade med som i övrigt lät väldigt kompetent påstod att han både kan se tillgänglighet på Thai i sommar/höst och att han ticketerat flera sådana resor senaste dagarna.
 
Problemet då är att du även kommer behöva bli insläppt i Singapore. Nu har jag inte koll på deras restriktioner för inresor, men med tanke på hur mycket som ändras nu finns det väldigt stora risker i detta.
Ska ni åka i mars i år och verkligen behöver åka till just Maldiverna skulle jag nog överväga att köpa biljetter direkt dit. Mycket kan ändras nu på 3 månader.

Bokning med Singapore Airlines med eurobonus har varit stängt över ett halvår nu och finns ingen info om när det öppnas igen. Kanske imorgon eller kanske 2022 eller senare.

Förstår, får helt enkelt vänta och se vad som händer och vad som dyker upp - får hoppas på att Turkish eller Austrian släpper flyg direkt till MLE istället, räknar inte med Singapore Airlines.

Anledningen till att jag skrev 31/3 är för att min voucher löper ut då - och vill helst inte att den brinner inne. Kommer förvisso få ihop till en ny voucher innan den 31/4 (skatt som ska betalas), men den hade jag gärna sparat. Resmålet går i slutet av december (20/12 +/-3 dagar) och retur (30/12 +/- 3 dagar).

Pratade med Sveg idag som bekräftade att inga biljetter finns tillgängliga med Singapore. Dock verkar det nu finnas tillgänglighet på Thai längre fram än bara 90 dagar framåt. Agenten som jag pratade med som i övrigt lät väldigt kompetent påstod att han både kan se tillgänglighet på Thai i sommar/höst och att han ticketerat flera sådana resor senaste dagarna.

Det låter ju lovande. Får testa ringa in dagligen och se vad dom kan hitta verkar det som. Hur var det nu med Lufthansa Business? Gick det att boka awards med dem (förstår det som att Lufthansa First däremot inte är möjligt/max släpps 14 dagar innan när jag har läst runt?).
 

Tonton

Medlem
Denna rutt är inget du skulle rekommendera då?

Visa bifogad bild 115914

Nu har jag personligen inte testat Air India Business Class på en Narrow Body - men jag har inte hittat någon positiv review på nätet om det iaf. Det är ändå en flight på drygt 5h som det rör sig om.

Här är en review från OMAAT. Air India A321 Business Class Review I One Mile At A Time

Min take på det:
1. Hade jag hittat andra alternativ så hade jag valt det
2. Hade jag inte hittat några andra alternativ så hade jag tagit detta direkt. Då får jag chans att bilda mig min egen uppfattning också :)
 
Toppen