Senaste nytt

”Bot bokar av” Star Alliance awardresor utan notis?

palmen

Moderator
Jeg hadde dessverre ikke fått med meg denne tråden, og oppdaget først i går at vår bestilling hjem til Taipei med TK i Februar plutselig var borte. Nå har jeg hatt to telefoner og chat'er med Kunderservice hvor den ene gjør meg mer frustrert enn den andre.

Booking ble avbestilt 3. mars
Bookingen ble avbestilt 17. august
Bookingen ble avbestilt 26. august

Sagt av samme person i samme chat....

Konklusjonen var i alle fall at billettene var tapt, den finnes ikke availability nå (åpenbart, det er Kinesisk nyttår), og vi må bestille nye (og betale booking gebyr :D ) You can't make this shit up.
Ring igen tills du får prata med en vettig person på supporten
 

Mr Basic

Medlem
Jeg hadde dessverre ikke fått med meg denne tråden, og oppdaget først i går at vår bestilling hjem til Taipei med TK i Februar plutselig var borte. Nå har jeg hatt to telefoner og chat'er med Kunderservice hvor den ene gjør meg mer frustrert enn den andre.

Booking ble avbestilt 3. mars
Bookingen ble avbestilt 17. august
Bookingen ble avbestilt 26. august

Sagt av samme person i samme chat....

Konklusjonen var i alle fall at billettene var tapt, den finnes ikke availability nå (åpenbart, det er Kinesisk nyttår), og vi må bestille nye (og betale booking gebyr :D ) You can't make this shit up.
Så dj-vla surt! :mad:
Gissar att vi som hänger på BC var rätt snabba på detta problem och därför löste det sig för de flesta, dock inte alla. :(
Min danska är minst sagt svag men om ”gebyr” betyder avgift så ska du självklart kräva åter varenda krone/poäng du lagt ut för den avbokade resan.

Edit. ännu bättre att följa @palmen förslag ovan, på dem igen (och igen).
 

marbe166

Medlem
Så dj-vla surt! :mad:
Gissar att vi som hänger på BC var rätt snabba på detta problem och därför löste det sig för de flesta, dock inte alla. :(
Min danska är minst sagt svag men om ”gebyr” betyder avgift så ska du självklart kräva åter varenda krone/poäng du lagt ut för den avbokade resan.

Edit. ännu bättre att följa @palmen förslag, på dem igen (och igen).

Norska...och gebyr betyder avgift.
 
Så dj-vla surt! :mad:
Gissar att vi som hänger på BC var rätt snabba på detta problem och därför löste det sig för de flesta, dock inte alla. :(
Min danska är minst sagt svag men om ”gebyr” betyder avgift så ska du självklart kräva åter varenda krone/poäng du lagt ut för den avbokade resan.

Edit. ännu bättre att följa @palmen förslag ovan, på dem igen (och igen).

Beklager at jeg var utydelig. Jeg får naturligvis igjen avgiften fra de nå "forsvunnede" billettene, men fikk også beskjed om at Booking Gebyret / Avgiften for å bruke telefonen for å booke måtte betales på nytt dersom jeg ønsker å booke "nye" billetter på et annet tidspunkt. Synes jo det var rart, da de pleier å frafalle Booking gebyr / Avgift dersom det skjer endringer / kanselleringer.

Men skal gjøre som flere her har sagt, og forsøke å ringe tilbake for å kanksje snakke med noen som er litt mer hjelpsomme. Takk for rådet.
 

Linmet

Medlem
Och hur många samtal/timmar väntetid kommer det att krävas för att hitta denna vettiga person

Ja la 8-12h på att få ordning på vår bokning. Gick igenom många agenter.

Har fortfarande inte löst sig helt då jag betalt ombokningsavgifter för biljetter jag inte längre har.... men valde efter råd här skicka feedback istället för 2 v sen. Ska bli intressant se vad svaren på dem blir någongång till sommaren eller när du SAS svarar.
Har dock ett muntligt löfte att om rätt biljetter blir tillgängliga igen ska jag få omboka utan avgift. Får se hur det går med den saken...


Jag hade ringt igen och krävt revenuebiljetter på resorna. Gick ju dock inte vägen för mig trotts att jag "Krävde" detta flera gånger. Men kämpa på...
 

palmen

Moderator
Och hur många samtal/timmar väntetid kommer det att krävas för att hitta denna vettiga person
Allt från 1 samtalen till oändligt skulle jag säga. Att det är uruselt av sas att deras support inte klarar hantera detta är ju en helt annan sak. Men vad är alternativen? Rösta med fötterna går ju inte för denna resa utan kan bara appliceras framöver
 

Linmet

Medlem
Kan ge lite positiv update. På min resa idag såg jag det dykt upp tillgänglighet på en routing CUN-LIS-ARN (ej längre via london vilket jag bedömer som mycket sannolikare att vi kommer iväg för att undvika UKs "Self isolate" även vid transfer). Ringer in. Svar på 30 sek. Får tala med en vad jag bedömer ung svensk kvinlig agent. Hon hittar resan direrekt (kollar även ett datum till åt mig) och bokar den. Jag påtalar att min resa blev ombokad av botten och att jag var utlovad slippa ombokningsavgift. Hon svarar absolut den ska vi inte ta och hela förvarandet är löst på 4 min.

Nu återstår bara att se biljetterna dyker upp också :)
 
Toppen