Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2020)

Status
Stängd för vidare inlägg.

filip23

Medlem
Vad tror alla experter kommer hända gällande våra vouchers som har blivit förlängda några månader till 2021? Kommer dom förlängas ännu mer när läget är som det är och inte har förbättras än?

Sitter på 2 vouchers, varav en går ut i Mars, och hade hemskt gärna använt dessa till en bröllopsresa i augusti 2021, men tycker det är relativt svårt att hitta bra tillgänglighet med rådande omständigheter.
 

palmen

Moderator
Vad tror alla experter kommer hända gällande våra vouchers som har blivit förlängda några månader till 2021? Kommer dom förlängas ännu mer när läget är som det är och inte har förbättras än?

Sitter på 2 vouchers, varav en går ut i Mars, och hade hemskt gärna använt dessa till en bröllopsresa i augusti 2021, men tycker det är relativt svårt att hitta bra tillgänglighet med rådande omständigheter.
Högst okvalificerad gissning utan några som helst belägg för varför, men jag TROR inte SAS förlänger dessa mer än vad de redan gjort. Vaccin på väg och resor inom 1 år från nu är troligtvis möjligt.
 

filip23

Medlem
Högst okvalificerad gissning utan några som helst belägg för varför, men jag TROR inte SAS förlänger dessa mer än vad de redan gjort. Vaccin på väg och resor inom 1 år från nu är troligtvis möjligt.


Taget Palmen! Antar också att detta kommer bli fallet. Problemet är ju dock att tillgängligheten är bedrövlig och vouchers kommer brinna inne innan denna återgår till relativt normal standard. Borde inte det vara ett starkt argument för förlängning av vouchers? Rätta mig om jag har fel
 

Maja

Medlem
Taget Palmen! Antar också att detta kommer bli fallet. Problemet är ju dock att tillgängligheten är bedrövlig och vouchers kommer brinna inne innan denna återgår till relativt normal standard. Borde inte det vara ett starkt argument för förlängning av vouchers? Rätta mig om jag har fel
Vart hade du tänkt att ni skulle åka? Det är visserligen sant att inte alla A*-bolag erbjuder platser än och det kanske de inte kommer göra innan sista mars heller.

Men att säga att det inte finns något alls att boka är inte riktigt min uppfattning. Att det absolut inte är som innan det är vi nog alla överens om.

Tror inte heller på en förlängning utan försöker hitta alternativ vart vi kan boka och åka tom mars 2022 istället. Det gäller att vara proaktiv och tänka ut en flera olika alternativ vart ni kan/vill åka. Om du känner dig orolig för att världen inte är "redo" till augusti 2021, så titta på något alternativ längre fram. Du kan ju som sagt var boka fram till mars 2022.

Har själv gjort en chansning med vouchers som gick ut nu 30/11 och bokat i juni/juli till Bali. Ställer in mig på att vi (tyvärr) inte kommer iväg och då får dessa två vouchers brinna upp. Fanns liksom inte så mycket annat att göra.
 

filip23

Medlem
Vart hade du tänkt att ni skulle åka? Det är visserligen sant att inte alla A*-bolag erbjuder platser än och det kanske de inte kommer göra innan sista mars heller.

Det är en stor fråga som jag inte har något svar på än tyvärr :) Maldiverna, Seychellerna, Hawaii möjligtvis, men är mer än mottaglig för idéer och tips :)

Vet inte vart i mitt tidigare inlägg du hittade att jag skrev att det inte finns något alls att boka, skrev att tillgängligheten var bedrövlig (vilket jag tycker att den är jämfört med normalt).

Men ja: en chansning får det nog bli!
 

Maja

Medlem
Det är en stor fråga som jag inte har något svar på än tyvärr :) Maldiverna, Seychellerna, Hawaii möjligtvis, men är mer än mottaglig för idéer och tips :)

Vet inte vart i mitt tidigare inlägg du hittade att jag skrev att det inte finns något alls att boka, skrev att tillgängligheten var bedrövlig (vilket jag tycker att den är jämfört med normalt).

Men ja: en chansning får det nog bli!

Bedrövlig i min värld översattes till att det inte fanns något att boka. :rolleyes:

Till Bali med Turkish finns en hel del om det kan vara ett alternativ?

Hittade även till Maldiverna från ARN den 18/8 när jag bara tog ett random datum i augusti. Byte i Zürich och New Deli. Fanns även en del till Seychellerna, men sökte inte så noga men fick 11/9 och det kan vara ett alternativ? Då var det ett stopp i ADD.

Har utgått ifrån ARN då jag ej vet vart ni ämnar starta.

Lycka till och grattis till giftermålet! :)
 

filip23

Medlem
Bedrövlig i min värld översattes till att det inte fanns något att boka. :rolleyes:

Till Bali med Turkish finns en hel del om det kan vara ett alternativ?

Hittade även till Maldiverna från ARN den 18/8 när jag bara tog ett random datum i augusti. Byte i Zürich och New Deli. Fanns även en del till Seychellerna, men sökte inte så noga men fick 11/9 och det kan vara ett alternativ? Då var det ett stopp i ADD.

Har utgått ifrån ARN då jag ej vet vart ni ämnar starta.

Lycka till och grattis till giftermålet! :)

Haha ja okej, allt är en tolkningsfråga :D

Letar först och främst efter en resa i F, då vi kan vara flexibla med resmål. Vart söker du? United, awardfares eller någon annan sida?



Tack, men det kommer gå av stapeln i Juli :)
 

Maja

Medlem
Haha ja okej, allt är en tolkningsfråga :D

Letar först och främst efter en resa i F, då vi kan vara flexibla med resmål. Vart söker du? United, awardfares eller någon annan sida?



Tack, men det kommer gå av stapeln i Juli :)
Awardfares använde jag mig av nu!

Lycka till i så fall. F-platserna är det rätt låg tillgång på vad man kan boka långt fram i tiden. Då är mitt tips ANA till Tokyo och sedan vidare därifrån. Men då är du redan för sent ut. Tror vi på BC bokat upp i princip det mesta redan där!
 

palmen

Moderator
Haha ja okej, allt är en tolkningsfråga :D

Letar först och främst efter en resa i F, då vi kan vara flexibla med resmål. Vart söker du? United, awardfares eller någon annan sida?



Tack, men det kommer gå av stapeln i Juli :)
F i juli, då är du tyvärr 5-6 månader sen på bollen. Har varit vidöppet hela sommaren med ANA till Tokyo från USA och Europa, de flesta av dessa platser är dock bokade sedan länge.

Thai och Singapore kan du inte boka i First för juli, inte heller business. Absolut limiterat på awards, men det finns massor med business på Austrian, ANA, Swiss, Lufthansa, LOT, United, Ethiopian, SAS (har säkert glömt någon). Möjligheterna finns men man får vara lite mer flexibel nu.

Mångas vouchers kommer att brinna inne nu, men vill man går de definitivt att använda. Till Svalbard är ändå helt ok värde, eller kanske Färöarna.

Att tillgängligheten på bolag som erbjuder awards är sämre stämmer, men det är inte nog för att förlänga vouchers enligt mig. Finns massa att nyttja dom på om man reser sas interkontinentalt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen