Senaste nytt

Ditt reseår 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
1. Hur många flygningar har du gjort? 15
2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 18994
3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, Air China, Bangkok Air
4. Nya flygplatser besökta under året? -
5. Nya flygbolag testade under året? -
6. Nya besökta länder? -
7. Antal hotellnätter/övernattningar? 26
8. Bästa hotellvistelse? Novotel Chaweng Koh Samui
9. Sämsta hotellvistelse? -
10. Bästa reseminnet? Koh Samui jul & nyår 2019-2020
11. Sämsta reseminnet? -
12. Största överraskningen? -
13. Annat "första gången" under året? -
14. Mål för 2021? Ta igen missade upplevelser
15. Detta hade inte hänt utan BC under 2020? Besvikelsen över inställda resor.

Bonusfrågor:
1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse? Den inställda loungehoppingen på LHR som trots allt blev av tillsammans med Tonton +1
2. Bästa loungen? United LHR
3. Sämsta loungen? T4, men som man saknar denna nu

Covid-19 frågor:
1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Flyttad LH First betalresa samt Bali
2. Bokade resor som fått ställas in? LH First betald bokning 241, Bali med SIN First, BC träffen i Barcelona mm.
3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum? Bilsemester i Polen
4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? Österlen
5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? Renoverat på sommarhuset.
6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Nej
7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Planeringen inför kommande resor och inte minst själva resan
8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Tokyo
 
D

Deleted member 30163

Guest
  1. Hur många flygningar har du gjort? 3
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 5.000 miles cirka
  3. Vilka flygbolag har du flugit? Thai Airways, Finnair
  4. Nya flygplatser besökta under året? 0
  5. Nya flygbolag testade under året? 0
  6. Nya besökta länder? 0
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 0
  8. Bästa hotellvistelse? -
  9. Sämsta hotellvistelse? -
  10. Bästa reseminnet? Att Finnair faktiskt överförde mina miles till Qatar. 14 konversationer senare med Finnairs kundtjänst på facebook så var allt klart.
  11. Sämsta reseminnet? När jag (avresa 2019) behövde byta plats 3 ggr i Business i HEL mot HKT för en mor ville sitta med sina barn men inte kunde bestämma sig var hon skulle sitta (Nej det var inte en finsk familj, finnar är trevliga)
  12. Största överraskningen? Det hände flera helt oväntade saker detta år, inga som jag haft någon som helst "resenytta" av:
    1. Dubbla 4-2-1 (ok ganska säker på det heter 2-4-1) på mitt Amex Elite
    2. Gold på Qatar
    3. Gold på SAS
    4. Amex Centurion
  13. Annat "första gången" under året? Se ovan
  14. Mål för 2021? Njuta av awards jag nu samlat på mig under 3 år, första bokningarna redan inne.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2020? Blivit bannat på BC?
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse? Bilder som Dagens bild har varit en inspiration under denna tuffa tid, dels de som har rest men även de som delat andra härliga bilder på Sverige.
  2. Bästa loungen? Mer en flygplatsfråga men Singapore Changi är nu en favorit efter öppnandet av deras altarium (heter det så)
  3. Sämsta loungen? Plaza Premium på ovan flygplats, som en äcklig våt filt på en annars underbar flygplats. Qatar's lounge öppnade för sent för jag skulle hinna besöka den 2020 och det var en besvikelse.
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Tillbaka till Sydney och hälsa på kompisar! - med vaccin kanske redan i sommar (vinter) vem vet.
  2. Bokade resor som fått ställas in? 1xSydney 1xSingapore och 1xNY
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minimum? En hel del på cykel under sommaren.
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? Inget nytt tyvärr, trist.
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? Bara jobbat.
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Ja, jag har satsat bredare och haft fokus på både One World och Star Alliance, men även en del AMEX poäng
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Trots hundratals resor saknar jag pirret i magen innan en resa, att få checka, en härlig lugn stund på Pontus före avresan. Resan är målet :)
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Bali
 

Tamas

Medlem
Kul att titta tillbaka lite på reseåret!
  1. Hur många flygningar har du gjort? 8st
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 13754
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, Delta, WizzAir
  4. Nya flygplatser besökta under året? Nej
  5. Nya flygbolag testade under året? Nej
  6. Nya besökta länder? Inga
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 8 st
  8. Bästa hotellvistelse? Best Western Hotel Corallen, Oskarshamn
  9. Sämsta hotellvistelse? Kan inte klaga detta året
  10. Bästa reseminnet? Cykling i Joshua Tree National Park
  11. Sämsta reseminnet? BRU flygplats och fullsatt BRU-GOT flyg den 15/03 i skuggan av pandemin
  12. Största överraskningen? Covid-19
  13. Annat "första gången" under året? Tog med cykeln som bagage
  14. Mål för 2021? En långresa med hela familjen, förhoppningsvis i C
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2020? En toppen burgare + öl i United Polaris Lounge på LAX
Bonusfrågor
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse?
  2. Bästa loungen? United Polaris LAX
  3. Sämsta loungen?
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Sommar i Ungern, bröllop i Zaragoza
  2. Bokade resor som fått ställas in? N/A, hann inte boka
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum? Nyttjat hotell deals i Sverige, bl.a. familjepaket i Best Western hotell i Oskarshamn och Rättvik
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? Rättvik, Mora och övrigt runt Siljan
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? Cykla, greja runt huset
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Nej
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Att resa och utforska nya platser.
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Australien
 

Thornado

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 10
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 13484
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, Amapola
  4. Nya flygplatser besökta under året? Inga
  5. Nya flygbolag testade under året? Inga
  6. Nya besökta länder? Inga
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 3
  8. Bästa hotellvistelse? Bara bott på ibis Shinjuku och Gripsholms B&B, så inget som står ut.
  9. Sämsta hotellvistelse? Se 8.
  10. Bästa reseminnet? Måste väl bli att jag hann med en snabbvisit till Tokyo innan covid drog igång på allvar.
  11. Sämsta reseminnet? Bokade av min biljett på premiärflighten med SAS A350 ("det är ändå så många resor under året som kommer...")
  12. Största överraskningen? Att världen drabbades av en pandemi.
  13. Annat "första gången" under året? Första gången under 2000-talet som jag inte besökt USA.
  14. Mål för 2021? Vaccinera mig, förhoppningsvis åka på dansresa till Kroatien och springa Chicago Marathon.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2020?
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse? De virtuella träffarna, tack till @NotRyan som har styrt upp dem.
  2. Bästa loungen? Pontus Arlanda, men ett hedersutnämnande till Vinga på Landvetter som hade förvånansvärt bra utbud nu i julhelgen.
  3. Sämsta loungen? Norrsken, ARN.
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Skulle ha sprungit Chicago Marathon 2020. Är nu ombokad till att springa det 2021 istället även om det känns aningens optimistiskt att hoppas att det blir av.
  2. Bokade resor som fått ställas in? Första resan som föll var min error fare med Air China till Beijing och Bangkok. Ytterligare några resor, LA, Vilnius, Kroatien, osv var också bokade. Samt en massa som aldrig blev bokade förstås.
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum? Tagit mindre semester, och annars varit i familjens sommarhus i Västerbotten.
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19?
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? Sprungit. Har kört en runstreak där jag sprungit varje dag sedan 13 april.
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Nej
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? resor och dans
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Beijing
 

Wille91

Medlem
Ett (rese)år som inte blev vad det borde!

map.gif

  1. Hur många flygningar har du gjort? 9 st
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 17529 miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit? Lufthansa, Singapore Airlines, AirAsia
  4. Nya flygplatser besökta under året? Changi, Ninoy Aquino International, Tagbilaran, Mactan- Cebu Int., Caticlan
  5. Nya flygbolag testade under året? Singapore Airlines och AirAsia
  6. Nya besökta länder? Filipinerna
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? ca 35 nätter
  8. Bästa hotellvistelse? STF Storulvån Fjällstation, vi fick ta in där akut när vi inte lyckades resa tältet i 30 m/s på fjället.
  9. Sämsta hotellvistelse?
  10. Bästa reseminnet? Filipinerna och då främst solnedgången på Boracay i februari. Att för mig få se en helt ny del av Asien (bara varit i Japan innan).
  11. Sämsta reseminnet? Magsjuk 3- åring på bilresa från Hemavan till Skåne samt att Filippinska regeringen stängde gränsen och vi inte kunde avsluta Asienresan med 1 vecka i Taipei.
  12. Största överraskningen? Snälltåget från Skåne till Enafors (utanför Åre)
  13. Annat "första gången" under året? Blev överraskande BMW- förare!
  14. Mål för 2021? Att få en vecka själv med min fru någonstans i världen, flygning dit i C eller F.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2020? Att jag inte är ensam om att ha ett resebehov. Hade känt mig väldigt ensam utan er!
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse? Malmö-Stockholm EBG intensivkvalificering av @Skogi, sjukt roligt att följa denna resa till EBG!
  2. Bästa loungen? Lufthansas Lounge i Munchen (minns inte riktigt vilken) på väg till Singapore.
  3. Sämsta loungen? SAS- loungen i Göteborg
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Resa till Japan i C.
  2. Bokade resor som fått ställas in? En vecka i Taiwan innan hemresa från Filippinerna, 1 vecka i Hongkong, 1 vecka i Tokyo x2, weekend i Wien, Weekend i Munchen och 2,5 veckor i Seattle.
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum? Har gjort två fjällvandringar under sommaren.
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? Umeå (förvisso långt från Skåne) är en oerhört trevlig stad jag gärna återvänder till.
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? Njutit av vår pool hemma som beställdes i oktober 2019!
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Inget, jag ser ljust på framtiden!
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? All spontanitet med familjen och kunna röra sig fritt i vardagen.
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Taipei
 

GOTATH

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 17
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 18624 miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit? Uteslutande Sas
  4. Nya flygplatser besökta under året? -
  5. Nya flygbolag testade under året? -
  6. Nya besökta länder? -
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 24
  8. Bästa hotellvistelse? Pensionat Styrsö skäret
  9. Sämsta hotellvistelse? Ibis Budget Brygge.
  10. Bästa reseminnet? Grekland med sambon.
  11. Sämsta reseminnet? Höll på att missa flyget hem från New York. Hjärnsläpp från min sida med tider. Vi var de sista personerna att checka in och sen var det boarding direkt...
  12. Största överraskningen? Att jag lyckats resa så mycket trots ja ni vet vad.
  13. Annat "första gången" under året? PCR-test, munskydd på flyg. Missat att logga flygningar för hela året...
  14. Mål för 2021? Resa utanför Europa igen.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2020? Upprätthålla ett hopp om att kunna få resa igen
Bonusfrågor
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse? När en medlem, t.ex. @Berglund lägger ut en reserapport så att man får se att det fortfarande går att resa.
  2. Bästa loungen? Lufthansa Business Lounge Aten. Nästan ännu bättre i Covid-tider eftersom de börjat med bemannad servering.
  3. Sämsta loungen? I år har jag uppskattat extra mycket när jag väl varit ute och rest och kommit in i en lounge. Så därför lämnar jag denna tom.
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? USA och utanför Sverige i största allmänhet. Julefrukost Köpenhamn,
  2. Bokade resor som fått ställas in? Julefrukost i Köpenhamn, en inrikesresa, Madeira och en Greklandsresa. Annars har det mest varit ombokningar.
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minimum?Gjorde en roadtrip i somras och upptäckte Sverige. Fanns mycket intressant att se från Östersund till Hallsberg via Åre, Bollnäs och Nora. Gjort staycations i Stockholmsområdet.
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? Se ovan!
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? Ökat min sparkvot, utvecklat min kulinariska förmåga.
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Drar mig för att dra ett kort kopplat till Sas numera. 445 000 poäng som jag inte vet vad jag ska göra med. Ökat spend på SJ Mastercard.
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Att kunna boka en resa nånstans och kunna åka dit. Att kunna få en Mikkeller och en GT uppe i luften.
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Just nu lockar USA och Grekland.
Gott nytt år till alla härliga BC-are!
 
  1. Hur många flygningar har du gjort? 12 (6 Business, 1 SAS Plus, 5 Economy).
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 23402 miles (53 timmar i luften).
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS (SK), Lufthansa (LH).
  4. Nya flygplatser besökta under året? Budapest (BUD).
  5. Nya flygbolag testade under året? -
  6. Nya besökta länder? Tyvärr, inga nya länder besökta. Det gör mig ledsen i ögat.
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 61 (15 Utomlands, 46 Sverige).
  8. Bästa hotellvistelse? Även i år, svårt att konkurrera mot, Park Hyatt Tokyo.
  9. Sämsta hotellvistelse? Best Western Tidbloms Göteborg, bastu-varmt rum, ingen AC eller ventilation. Medioker frukost.
  10. Bästa reseminnet? Familjeresan till Japan med Bästa vännerna. Vännernas premiärtur, vilken succé!
  11. Sämsta reseminnet? Att behöva kuska runt i Sverige med bil för jobbets skull, istället för att flyga. Det förbrukar så oerhört mycket värdefull tid. I år har jag nästan kört lika mycket bil i jobbet som jag har flugit, 36367 km.
  12. Största överraskningen? Att jag har antikroppar mot Covid-19.
  13. Annat "första gången" under året? Det blev ingen födelsedagsresa utomlands, tråkigt!
  14. Mål för 2021? Att lyckas ta oss till Japan. Jag saknar landet så oerhört. Förhoppningsvis blir det 150-års firande för Fru Diamond-in-the-ruff, Bästa kompisen och lilla mig.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2020? Behålla hoppet uppe om framtida flygresor till nya resmål. STORT Tack för att BC finns!
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse? Att det fortfarande finns så många engagerade ”resenördar”, trots Coronapandemi.
  2. Bästa loungen? Tyvärr blev det inte så många loungebesök i år. Pontus in the Air på Arlanda håller högst klass av lougebesöken, tätt följt av ”Ramen-baren” i ANA loungen på Narita.
  3. Sämsta loungen? Inget bottennapp i år.
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Mitt halvsekel födelsedagsfirande i Japan, som har planerats i över 3 år. Ordet besviken räcker inte!!!
  2. Bokade resor som fått ställas in? New York, Los Angeles, San Francisco, Tokyo.
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum? Hemmaplan.
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? Att Sverige har mycket att upptäcka.
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? Kuskat runt i Sverige med jobbet, i bil.
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Korten går fortfarande varma med ett flertal bra kampanjer. Jag hoppas att det går att utnyttja poängen och vouchers innan de devalveras.
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Att kunna resa vart och när så önskas, med alla kulturella möten som följer med detta! Min vardag blir så grå utan dessa resor.
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Japan, med bl a destinationer Tokyo, Kyoto, Hiroshima, Naha, Ishigaki, Sapporo.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Last edited:

bnr

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 9
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 4454 miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS (SK), Swiss International Air Lines (LX) Lufthansa (LH)
  4. Nya flygplatser besökta under året? Skellefteå (SFT)
  5. Nya flygbolag testade under året? Inga
  6. Nya besökta länder? Inga
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 25
  8. Bästa hotellvistelse? Scandic CH Gävle - 24/25 nätter på detta hotell. Ganska bra för att vara ett Scandic
  9. Sämsta hotellvistelse? N/A
  10. Bästa reseminnet? Besökte @flum i Luleå i juni och åkte till Belgrad med @Tonton i oktober!
  11. Sämsta reseminnet? N/A
  12. Största överraskningen? Hur konstigt och sorgligt det känns när man går genom tomma flygplatser.
  13. Annat "första gången" under året? Rest under en pandemi
  14. Mål för 2021? Besöka Sydafrika igen.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2020? Belgrad med @Tonton i oktober!
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse? N/A
  2. Bästa loungen? N/A
  3. Sämsta loungen? N/A
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Road trip i USA
  2. Bokade resor som fått ställas in? N/A
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum? Varit hos en massa vänner på deras landställen.
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? N/A
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? Fler restaurangbesök.
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Nej
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Spontanresor
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Sydafrika


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Bryant

Medlem
[*]Hur många flygningar har du gjort?
5

[*]Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året?
4929

[*]Vilka flygbolag har du flugit?
SAS och SWISS

[*]Nya flygplatser besökta under året?
INGA

[*]Nya flygbolag testade under året?
INGA

[*]Nya besökta länder?
INGA

[*]Antal hotellnätter/övernattningar?
15-20

[*]Bästa hotellvistelse?
Radisson Blu I Hagaparken

[*]Sämsta hotellvistelse?
Ingen har varit speciellt dålig.

[*]Bästa reseminnet?
Sommarsemester i Sverige. Det är något vi aldrig brukar ha en längre period men vi älskade det.

[*]Sämsta reseminnet?
Alla inställda resor under 2020.

[*]Största överraskningen?
Att Radisson Blu i Hagaparken var så bra.

[*]Annat "första gången" under året?
Bilsemester i Sverige, Stockholm till Strömstad via Linköping, Skövde och Falköping.

[*]Mål för 2021?
Familjeresor och inte bara flyga för flygandets skull.

[*]Detta hade inte hänt utan BC under 2020?
Ett holländskt Amex, som jag senare sa upp. (Eller var det 2019?)

[/LIST]
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse?
    Att jag hittat tillbaka
  2. Bästa loungen?
    -
  3. Sämsta loungen?
    -
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället?
    Winston-Salem North Carolina, Palma och Thailand
  2. Bokade resor som fått ställas in?
    Zürich, Winston-Salem, London, Palma.
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum?
    Köpt bil och upptäckt Sverige.

  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19?
    Västkusten
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"?
    Byggt på mitt airlinememorabilia museum
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin?
    Ja, använde ej Amex under en period då jag inte visste hur läget var med SAS.
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19?
    Sol och värme. Flygplatser. Träffa BC och FFL-folk.
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då?

USA, North Carolina.

4bb43d8c18952397292e6f957ce7c587.gif
 

aruba1

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 38
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 38001 miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS (SK), Turkish (TK), Lufthansa (LH), WizzAir (W6)
  4. Nya flygplatser besökta under året? Sao Paulo
  5. Nya flygbolag testade under året? Turkish (TK)
  6. Nya besökta länder? Brasilien
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 18
  8. Bästa hotellvistelse? Aries Zakopane
  9. Sämsta hotellvistelse? -
  10. Bästa reseminnet? Mercado Municipal i Sao Paulo
  11. Sämsta reseminnet? -
  12. Största överraskningen? Efterrättsvin som gåva från FCL i Frankfurt.
  13. Annat "första gången" under året? Lufthansas FCL i Frankfurt
  14. Mål för 2021? Försöka ta igen alla flygningar och upplevelser som man har missat under 2020. Framförallt prova ANA First
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2020? Utbyten och roliga samtal på BC-träffar. Tusen tack @NotRyan
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse? -
  2. Bästa loungen? FCT i Frankfurt
  3. Sämsta loungen? Aranda T4 SAS Loungen
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Koh Samui
  2. Bokade resor som fått ställas in? New York, Bangkok, Koh Samui, Phuket, Barcelona, Mallorca, Warszawa, Tenerife
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum? Besökt SPA och bättre restauranger
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? Pigalle i Göteborg
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? Besökt Ystad Saltsjöbad, PM-Vänner Växjö, Pigalle Gbg, Daniel Berlin, Bouchon Malmö
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Nej
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? First Class upplevelser på SQ och LH
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Aruba, Maldiverna och Bali

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen