Senaste nytt

Ni med erfarenhet av att boka bonusresor med Miles & More

Berglund

Medlem
Snyggt @Johan Gott !! Listigt tänkt!

lite chansning dock då man ej vet hur de ser på det att det var ett ”gap” på giltighetstid men helt klart en variant
Jag tror inte att datorsystemet är så smart programmerat. Det verkar osannolikt att systemet skulle hålla ordning på om du skaffade kortet före eller efter bokningen och anpassa poängens giltighet efter de förutsättningarna. Det känns rimligare att en sådan koll görs i samband med av-/ombokning då frågan ställs:
ska miles återföras eller förfalla?
Då du har kortet ska inga miles förfalla och alltså återförs poängen i sin helhet.
 

Johan Gott

Medlem
Den var lite snygg lite chansning dock då man ej vet hur de ser på det att det var ett ”gap” på giltighetstid men helt klart en variant

Snyggt @Johan Gott !! Listigt tänkt!


Jag tror inte att datorsystemet är så smart programmerat. Det verkar osannolikt att systemet skulle hålla ordning på om du skaffade kortet före eller efter bokningen och anpassa poängens giltighet efter de förutsättningarna. Det känns rimligare att en sådan koll görs i samband med av-/ombokning då frågan ställs:
ska miles återföras eller förfalla?
Då du har kortet ska inga miles förfalla och alltså återförs poängen i sin helhet.

Ja, det är ingen vattentät strategi men som @Berglund är inne på så borde chanserna se rätt bra ut iaf...
 

henrik l

Medlem
Snyggt @Johan Gott Då du har kortet ska inga miles förfalla och alltså återförs poängen i sin helhet.

Obs att detta gäller deras Miles & More Prime World. Jag har det själv som huvudkort för att samla poäng inom *A, eftersom jag har har British Airways som mitt huvudprogram och inom One Wolrd finns inga vettiga huvudalternativ, samt att jag flyger för lite med SAS för att kunna göra något kul med 2-4-1. Sedan är frågan om man tycker det är värt en avgift på 99 kr/mån för att hålla poängen vid liv under en längre tid.
 

JPE

Medlem
Nej, man får bara boka exakt vad man hittar med deras webbsökmotor. De enda undantagen är att man kan lägga in stopp på mer än 24 timmar (dock ej i ursprungszonen) om man bokar via telefon.
Så man får söka en variant av ben för ben om man lägger till ett långt stopp då? Jag har svårt att tro att kundtjänst får upp routings med >24 h stopp när de söker. Gissar att de då söker först till det långa stoppet och sen ytterligare en sökning för att komma till destinationen.
 

Canadien

Medlem
Så man får söka en variant av ben för ben om man lägger till ett långt stopp då? Jag har svårt att tro att kundtjänst får upp routings med >24 h stopp när de söker. Gissar att de då söker först till det långa stoppet och sen ytterligare en sökning för att komma till destinationen.

Ta denna diskussion i en annan tråd eftersom det gäller "andra program" t ex MilesMore. Annars riskerar de som läser här bli förvirrade och tro att man kan boka resor med stopp på vägen med Eurobonus.
 
Jag är helt säker på att jag tidigare har kunnat se när mina miles går ut när jag loggar in på min profil, men nu hittar jag det inte. Vet någon var jag ska klicka?
 

Big Birger

Medlem
Har en drös med M&M-poäng, men har ännu inte bokat någon resa. Läser på om vad som gäller för bonus-resor om man vill avboka eller omboka. Inga större konstigheter, men har en fråga om sista meningen i stycket:

"If you wish to cancel your flight award ticket, the award miles will be credited back to your mileage account once the cancellation has been completed. Miles cannot be refunded with reduced flight awards."

Är det eventuella erbjudanden där det är en lägre poängkostnad för en flight som de inte betalar tillbaka poängen för? Verkar lite märkligt.
 

Jean-Pierre

Medlem
Har en drös med M&M-poäng, men har ännu inte bokat någon resa. Läser på om vad som gäller för bonus-resor om man vill avboka eller omboka. Inga större konstigheter, men har en fråga om sista meningen i stycket:

"If you wish to cancel your flight award ticket, the award miles will be credited back to your mileage account once the cancellation has been completed. Miles cannot be refunded with reduced flight awards."

Är det eventuella erbjudanden där det är en lägre poängkostnad för en flight som de inte betalar tillbaka poängen för? Verkar lite märkligt.

Inget märkligt, det handlar om "Meilenschnäppchen"; kampanjer några ggr per år med kraftigt reducerade poängbelopp till utvalda destinationer. Typiskt i runda slängar 40-50% rabatt på poängen.
 
Toppen