Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

Att man inte lär sig, det blir alltid dyrare i längden när man djäklas. Detta hade kunnat lösas ganska snabbt av SAS, bara dom velat. Dessa miljoner hade SAS kunnat spara, nu får vi skattebetalare stå för dessa extra kostnader när vi betalar corona stöd till SAS. Själv hade jag bara 900kr som skulle återbetalas men det tog sex månader. Mycket dåligt skött SAS. Tyvärr är det likadant med övriga flygbolag men det är inget försvar.
Böter går väl också till stadskassan?
 

Delayed

Medlem
SAS har nog räknat på detta, de har sparat mer pengar på att inte betala ut än att lösa så allt betalas tillbaka i rimlig tid. 1 miljon NOK är peanuts i sammanhanget.
Då är uppenbarligen böterna för låga. Det ska inte löna sig att bryta mot lagar eller avtalade åtagande. Ett seriöst företag ska aldrig ens komma på tanken att räkna på om det är lönsamt eller ej!
 

obs

Medlem
Jäklar vad snabbt det gick den här gången...

På fredagen avbokade jag via telefonen en F&F Plus biljett som bokades under förra kampanjen och redan idag måndag finns pengarna åter på mitt Amex kort. Var noga med att be agenten se till att ärendet blev lagt på rätt kö och sådant men så snabb återbetalning hade jag nu inte förväntat mig.

Verkligen ett lotteri om de lyckas göra rätt eller inte. Andra ggr har jag fått ringa och tjata både en och två ggr för att t.ex. Refund har tappat bort ärendet eller någon bot har slängt ut det från kön eller liknande.
 

Resetokig

Medlem
Fick igår återbetalning för en award som hade ändrats och sedan avbokats i augusti. Verkar ha påskyndats efter chatt om försvunnen refund request.
 

chaudi

Medlem
Fick mail om återbetalning från SAS för en award som jag avbokade 22 maj. Ringde och frågade om status för lite drygt en vecka sedan men då "låg den i kön".
 

KED

Medlem
Fick återbetalning på julafton och annandagen av StarAlliance award som ställdes in 6 oktober. Dock betalades endast skatter och bränsletillägg tillbaka. Efter påstötning via guldsupporten har jag nu fått återbetalnings-bekräftelse även för serviceavgifterna.
Men mest grämer jag mig att jag nu skulle ha suttit på SK1555 till AMS för att imorgon åkt till SIN med SQ. Hälften av familjen i first och resterande i business......
 
Toppen